خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد خیال پردازی

انشا در مورد خیال پردازی

انشا دانش آموزی درباره خیال پردازی

موضوع انشا خیال پردازی

انشا با موضوع خیال پردازی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا خیال پردازی

چشمان‌تان را ببندید. شهری گمشده در دوردست‌ترین جای جهان را تصور کنید. یک شهر با موجوداتی عجیب که نمونه‌اش را هیچ‌کس ندیده است. این تصورات یک خیال پردازی بودند. تخیلات می‌توانند انسان را به هر نقطه‌ای از کهکشان ببرند. می‌توانید هر اتفاقی را تجربه کنید. کافی‌ست چشمان‌تان را ببندید. جایی که می‌خواهید باشید یا کاری که دوست دارید انجام دهید را در ذهن خود نقاشی کنید و به صداهایی که از آن در می‌آیند، گوش دهید.

خیال‌پردازی یک سفر در زمان است ولی بدون هیچ سفینه‌ای. می‌توانید بی‌هیچ هزینه‌ای به روهای‌تان دست پیدا کنید. انسان بودن می‌تواند محدودیت‌هایی به همراه داشته باشد؛ اما تخیلات مغز جای تمام آن‌ها را پر می‌کند. دنیای خیال‌پردازی برای هر کودک چیزهای متفاوتی را می‌سازد. یک کودک دست‌فروش که در سرمای زمستان، جوراب می‌فروشد، در دنیای تخیلاتش یک خانه گرم دارد که به همراه خانواده در آن زندگی می‌کند. او در این رویای کوچک بسیار خوشحال است. یک کارخانه بزرگ تولید جوراب دارند و او دیگر کنار خیابان دست‌فروشی نمی‌کند.

کودک دیگری که یک بازیکن شطرنج است به برد فکر می‌کند. او صحنه مسابقه را در ذهنش می‌سازد. حریفش در حال گریه است زیرا او با چند حرکت سریع کیش و مات شده است.

بزرگ‌ترها نیز دنیای تخیلات دارند. اما خیال‌پردازی در آن‌ها کمی خاکستری شده است. شاید دلیلش آن باشد که زیادی در واقعیات غرق شده‌اند. برخی از آدم‌بزرگ‌ها نیز کوچک‌تر از سن خود هستند‌. آن‌ها بیش‌ از اندازه در رویاهای خود مانده‌اند و دیگر نمی‌توانند تفاوتی بین واقعیت و تخیل قائل شوند.

من در رویای خود، یک پرنده آبی زیبا هستم. بال‌های بزرگی دارم و می‌توانم مسافت طولانی‌ای را پرواز کنم. هیچ پرنده‌ای قادر به رقابت با من نیست و اندکی پس از شروع مسابقه، میدان مبارزه را ترک می‌کند.

خیال‌پردازی، لحظات خوشی را برای هر فرد می‌سازد. هر انسانی با توجه به علاقه‌هایی که دارد، دست به تخیل و رویاپردازی می‌زند. به رویای یکدیگر احترام بگذاریم و هیچ‌گاه همدیگر را به دلیل چیزهایی که دوست داریم‌، مسخره نکنیم.

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

انشا در مورد پنجاه سال آینده
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *