خانه » اطلاعات عمومی » تحقیق درباره شغل قنادی (شيرينی‌فروشی)

تحقیق درباره شغل قنادی (شيرينی‌فروشی)

همه چیز در مورد شغل قنادی

تحقیق شغل قنادی ، شیرینی پز

قنادی‌ها در جای جای نقاط جهان دارای سبک و ویژگی‌های خاص خود هستند، و گاهی (همانند شکلاتیه که فقط فراورده‌های شکلاتی می‌پزد) فقط در یک نوع شیرینی تخصص دارند.

شيرينی‌فروشی يا قنادی به فروشگاهی گویند که در آن محصولات فروش غالبا خوراکی‌های شیرین و قند دار هستند.

در ایالات متحده آمریکا شیرینی فروشی یا قنادی به دو صورت وحود دارد :

۱) نانوایی که در آن محصولات نانوایی شامل نان؛ کوکی؛ پای؛ شیرینی جات؛ کیک؛ مافین؛ دونات ؛ رولت تولید می شود. وجه اشتراک همه محصولات فوق وجود آرد در آنها است .

۲) مغازه آبنبات فروشی که در آن انواع آبنبات ها شامل شکلات تولید می شود.

درباره شغل قنادی

شغل قنادی یا شیرینی پزی عبارتست از تهيه انواع شيريني هاي تر، خشك، كيك، بيسكويت، شكلات و فروش آنها

مواردی که یک قناد باید رعایت کند

آنچه که در شغل قنادی حائز اهميت مي باشد رعايت نظافت و بهداشت مي باشد. به همين دليل مواد غذايي بايد بهداشتي، و ظروف و دست هاي شخصي كه به شيريني پزي مبادرت مي كند بايد كاملاً تميز باشد؛ از طرفي ديگر بايد شيريني ها را جهت جلوگيري از فاسد شدن در يخچال نگهداري كنند.

به طور مثال مواد و طرز تهيه نان پنجره عبارتست از: آرد سفيد گندم، نشاسته، شير، تخم مرغ، پودر قند، وانيل و روغن مايع. جهت تهيه آن، ابتدا بايد نشاسته و شير را مخلوط كرده و آن قدر با همزن برقي هم زده شود تا به صورت مايه يكدست در بيايد؛ سپس آرد سفيد كم كم اضافه شده و مخلوط گردد و وانيل نيز به آن افزوده شود. در مرحله بعد زرده هاي تخم مرغ به مواد اضافه شود. بعد از تهيه مواد اوليه، بايد مقداري روغن مايع در ماهي تاوه ريخته و قالب مخصوص را در روغن قرار داده تا كاملاً داغ شود سپس قالب را در مواد قرار داده و سريع به داخل روغن فرو كرده تا مواد از قالب جدا شود بعد از طلايي شدن مواد، آن را از روغن جدا نموده و در ظرفي جدا گذاشته و پودر قند به روي آن پاشيده شود.

پیشنهادی: معرفی شغل خیاط و وظایف آن
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *