خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

انشای زیبا درباره ورود امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی

انشا دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

در این پست انشای زیبا درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی قرار داده شده است، با دانشچی همراه باشید.

انشا دهه فجر و پیروزی انقلاب

ظلم و تاریکی سرزمین ایران را فرا گرفته بود. کسی حق اعتراض به مشکلات و سختی هایی که حکومت بر مردم تحمیل می کرد را نداشت مگر اینکه جان خویش را در این راه از دست می داد. سال های سختی بود؛ سالهایی که کشور فشارهای سیاسی و اقتصادی و … فراوانی را بر دوش خود می کشید؛ فشار های ناشی از بی کفایتی شاه و دستورات بی تدبیرانه اش که گاهی منجر به از دست رفتن بخشی از سرزمین ایران میشد.

این بی تدبیری ها رنگ و بوی تازه ای نداشتند بلکه ارثیه ای بود که نسل به نسل از حکومت های سلطنتی قبل به ارث می رسید! سال هایی که با هر تظاهرات، خون های مردم بی گناه بر سنگفرش خیابان ها می ریخت. در همان سال هایی که شاه کشور را بی امن کرده بود و از بیگانگان دستور می گرفت، جوانان بسیاری هم بودند که فرمانبردار امام خمینی بودند و در راه آزادی میهنشان، جان گران بهایشان را می دادند. جوانانی که هنوز هم پیکر کوتاه با استخوان های خاکی شان به میهن باز می گردد…

۱۲ بهمن سال ۵۷ بود که امام خمینی به ایران بازگشت. کسی که آمریکا و تمام زیردستانش سعی در نابودی و شکست او داشتند ولی هیچ گاه موفق نشدند و امام پیروز شد. پیروزی ای که ثمره اش انقلابی بود که دیگر رنگ و بوی اسلام به خود گرفته بود و هیچ بیگانه ای حق تصمیم گیری و دخالت در امور آن را نداشت.

سربازان امام خمینی چه پیر و چه جوان و چه کودک، همگی با فرمان ایشان از سرزمین ایران دفاع کردند و خونشان را پای این خاک نهادند. امام خمینی (ره) همچون پدری مهربان از این جامعه دفاع کرد و نگذاشت ظلم و ستمی که آن را فراگرفته بود، پیشرفت کند؛ چنانکه با ورود ایشان، سران ظلم و ستم همچون شاه و بختیار و … ذلیلانه پا به فرار گذاشتند.

و امروز که ما در امنیت و آسایش زندگی می کنیم، مدیون امام خمینی و شهیدانی هستیم که برای این سرزمین جانشان را دادند. شیرینی امنیت را کسی درک نمی کند مگر مردم آن سرزمین هایی که هم اکنون ظلم و ستم سرزمینشان را فرا گرفته و هیچ گونه آزادی ندارند و دشمن بی رحمانه سعی در تصرف سرزمینشان دارد. شیرینی امنیت را آن هایی درک می کنند که جزء پناهنده ها در کشتی ها در حال فرارند و در نهایت، غرق در آب های پر تلاطم اقیانوس ها می شوند. شیرینی امنیت را دخترانی درک می کنند که مورد آزار و اذیت بیگانگانی قرار می گیرند که به زور به خانه هایشان حمله کرده و آنها را به غارت میبرند.

آری امنیت بسیار شیرین است. امنیتی که امام و شهیدان به این کشور آورده اند. ما تا جان داریم مدیون شهداییم. شادی روح امام و شهدا صلوات.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا دهه فجر _ اختصاصی دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *