خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد کلاس ادبیات

انشا در مورد کلاس ادبیات

انشا دانش آموزی درباره کلاس ادبیات به صورت ادبی

انشا در مورد کلاس ادبیات

در ادامه انشا با کلاس ادبیات به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا در مورد کلاس ادبیات

شنیده‌اید که می‌گویند برخی چیز‌ها غیر قابل وصف هستند؟ برای من نیز صحبت از کلاس ادبیات چیزی فراتر از کلمات است. این کلاس به قدری خوب و شیرین است که کلمات را برای توصیف آن کم می‌آورم.

ما از ابتدای زندگی، درس ادبیات را می‌آموزیم. آن هنگام که پدر و مادر به ما کلمات را یاد می‌دهند و با معنای آن‌ها آشنا می‌کنند، شروع درس ادبیات است. همراه با بزرگ‌تر شدن و ورود به مدرسه، این درس را به صورت جدی‌تر می‌آموزیم. می‌توانیم بنویسیم و بخوانیم. خواندن کتاب‌ها، ما را به دنیای ناشناخته‌ها می‌برد و این از بزرگ‌ترین مسائلی است که ادبیات ما را به آن می‌رساند.

زنگ ادبیات که فرا می‌رسد، معلم با خواندن یک بیت شعر وارد کلاس می‌شود. این که انسان بتواند با آرایه و به صورت غیرمستقیم حرف‌هایش را به گوش شنونده برساند، خیلی هیجان‌انگیز است. در این صورت لازم نیست تا شما مستقیم به مخاطب خود مسئله‌ای را توضیح دهید، می‌توانید از آرایه‌ها استفاده کنید.

از نظر من کسی که ادبیات بداند، می‌تواند به صورت زیباتری با بقیه صحبت کند. او با آداب سخن گفتن آشناست و می‌تواند به طوری که کسی ناراحت نشود، حقیقت را به گوش بقیه برساند. البته این را هم بدانید که گاهی می‌شود از ادبیات به صورت زیرکانه استفاده کرد. در این جور مواقع بهتر است ضرب‌المثل‌هایی که در کلاس یاد می‌گیرید را خوب به خاطر بسپارید.

یکی از مزیت‌های این زنگ، این که با سیر تکاملی زبانی که با آن صحبت می‌کنیم، آشنا می‌شویم. خواندن نوشته‌های قدیمی باعث می‌شود که پی ببریم، زبان فارسی امروزه بسیار روان‌تر از گذشته‌ها است. زمان‌هایی که معلم می‌گوید مانند نیاکان خود سخن بگوییم، باعث می‌شود تا کلاس از حالت یکنواختی خارج شود.

این کلاس فرصتی است تا ما استعداد خود را در زمینه نویسندگی و سرودن شعر کشف کنیم و نام خود را در کنار شاعران نامی سرزمین‌مان قرار دهیم.

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

انشا در مورد اگر من یک نویسنده بودم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *