خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد علم بهتر است یا ثروت؟

انشا در مورد علم بهتر است یا ثروت؟

انشا دانش آموزی علم بهتر است یا ثروت؟

انشا علم بهتر است یا ثروت؟

انشای زیبا با موضوع علم بهتر است یا ثروت به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا علم بهتر است یا ثروت؟ به صورت توصیفی

تقریبا همه ی ما  از گذشته های  دوربا این موضوع انشا که ” علم بهتر است یا ثروت؟” آشنا هستیم. بی شک پاسخ همه ی ما در آن زمان این بود که : علم بهتر از ثروت است ! سال ها بعد که سرو کله ی ثروتمندان بی سواد پیدا شد، یک تغییراتی هم در ذهن مردم به وجود آمد که تاثیرش را هم روی بچه ها گذاشت. برای همین بود که فکر تازه ای روی برگه های انشا نقش بست. دیگر وقتی از آن ها می پرسیدی علم بهتر است یا ثروت ؟ می گفتند: علم در کنار ثروت بهتر است.

دوباره سال ها مثل برق و باد پشت هم سپری شد. بچه ها به هر مغازه ای می رفتند تصویری را می دیدند که بر اساس داستان ” مولیر و خسیس” نقاشی شده بود. در این نقاشی مرد بی پول ، لاغر و نحیف بود و مرد ثروتمند ، چاق و سکه های زیاد داشت.

معلوم است که هر کس این نقاشی را می دید دلش نمی خواست جای مرد لاغر و بی پول باشد. فقط برای این که دیگران فکر کنند او دلش برای مرد لاغر سوخته، مثلا می گفت از مرد ثروتمند متنفر است. اما اگر تهِ دلش را می دیدی، اصلا نمی خواست برای یک روز هم شده جای مرد بی و پول لاغر باشد. اما حالا که ما در عصر تکنولوژی هستیم باید یک چیزی را خوب بدانیم تا از دعوای علم و ثروت جلوگیری کنیم. بدانیم جامعه ای ثروتمند است که مردم آن هر روز صبح که از خواب بیدار می شوند، فکری نو برای پیشرفت دارند. فکرِ نو “علم” است. علم شاخ و دُم ندارد. همین که می خواهی دیگران از افکار تو به سود برسند، تولید ثروت کرده ای.

اما هم علم مدیر می خواهد و هم ثروت. علمی که بی مدیریت به جلو برود به رویایی شکست خورده تبدیل می شود. وقتی علم شکست بخورد، می شود پیرمرد لاغری که سر در گریبان است. آن وقت از گوشه و کنار دنیا کسانی می آیند و ثروت شان را به رُخت می کشند. درست مثل همان مردِ چاقِ قصه ی ” خسیس و مولیر”. اما می می دانم این روزها که کشور ما به علم اهمیت زیادی می دهد، در روزگاران آینده  دانشمندان بزرگی خواهیم داشت، که با به سرانجام رساندن رویاهای عالمانه ی خود، کشور را به قله های علم و ثروت می رسانند. در نتیجه اجازه بدهید من هم در کنار آن دسته از افرادی که می گویند علم، باعث ثروت می شود قرار بگیرم.

پیشنهادی: انشا در مورد ثروت و فقر

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *