خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد زندگی زیباست اگر …

انشا در مورد زندگی زیباست اگر …

انشای دانش آموزی زندگی زیباست اگر …

انشا در مورد زندگی زیباست اگر ...

انشای دانش آموزی زندگی زیباست اگر … به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا زندگی زیباست اگر …

روی این کره زیبا و دوست داشتنی زمین، میلیارد‌ها انسان با ویژگی‌ها و فرهنگ‌های متنوع زندگی می‌کنند. تفاوت‌ها در زبان، رنگ پوست، محیط و شرایط زندگی سبب شده است، که هر کدام از این انسان‌ها، زندگی متفاوت و خاصی برای خود داشته باشند. زندگی‌های متفاوت، داستان‌ها و اگر‌های متفاوتی هم به دنبال دارد.

هر شخصی برای زندگی خود‌ یک اگر خاصی دارد که شامل آرزو‌ها و هدف‌ها و خواسته‌های او از زندگی است. برخی از این اگر‌های زندگی برای ما در حد خواب و خیال هستند و ما با این اگر‌ها فقط رویاپردازی می‌کنیم. برای رسیدن به برخی از اگر‌های خود تلاش زیادی انجام نمی‌دهیم و به مرور آن‌ها را هم در صندوقچه خیال‌های خود قرار می‌دهیم. شاید به تعداد خیلی کمی از اگر‌های خود جواب مثبت می‌دهیم و برای داشتن آن‌ها تلاش می‌کنیم. و برای اگر‌هایی که در گذشته برای دستیابی به آن‌ها تلاش نکرده‌ایم، حسرت می‌خوریم و جمله زندگی زیباست اگر، را با فعل ماضی تمام می‌کنیم.

اما این جمله سخن از آینده دارد، زندگی زیباست اگر به هدف‌هایم برسم. هدف‌هایی که می‌توانیم در آینده برای موفقیت در آن‌ها تلاش کنیم.

واقعیت این است که اگر زندگی زیباتر و بهتری می‌خواهیم باید تلاش کنیم چون زندگی زیبا، چیزی نیست که بتوان آن را خرید و یا حتی به ارث برد. شاید برای بعضی از ما، زندگی زیباتر می‌شود اگر پول داشته باشیم. ولی بهتر است بدانیم که پول و ثروت شاید بتواند زندگی را راحت‌تر کند ولی آن را زیباتر نمی‌کند.

آیا به نظر شما زندگی زیباتر نمی‌شود اگر به داشته‌هایمان راضی باشیم و قدر آن‌ها را بیشتر بدانیم و خود را با دیگران مقایسه نکنیم. و بدانیم که فقط یکبار حق زندگی کردن داریم، پس درست زندگی کنیم.

البته برای بعضی از افراد زندگی فقط زیباست بدون هیچ اگر و امایی. این افراد به زندگی نه نگرش فیلسوفانه‌ای دارند و نه نگاه عجیب و غریب. این افراد زندگی را در کنار تمام مشکلات ریز و درشت آن پذیرفته‌اند و می‌دانند دیدن طلوع یک آفتاب، خواندن یک کتاب خوب، شنیدن خنده یک کودک، بوی نان نانوایی محله، همه زیبا هستند هر چند کوچک به نظر برسند. این افراد هنوز اجازه نداده‌اند شادی‌ها و دلخوشی‌های کوچکشان زیر چرخ دنده‌های مشکلات بزرگ له شوند.

زندگی زیباست ای زیبا پسند
زنده‌اندیشان به زیبایی رسند

آنقدر زیباست این بی‌بازگشت
کز برایش می‌توان از جان گذشت

هوشنگ ابتهاج

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مریم پورحسن

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *