خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اشتباهات زندگی

انشا در مورد اشتباهات زندگی

انشا دانش آموزی درباره اشتباهات زندگی

انشا در مورد اشتباهات زندگی

انشا با موضوع اشتباهات زندگی به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

انشا درباره اشتباهات زندگی

همه ما دوست داریم کارهایمان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و از اشتباه کردن می‌ترسیم؛ زیرا نگران هستیم دیگران ما را تنبیه، سرزنش یا مسخره کنند، گاهی هم اشتباهاتمان می‌تواند برای خودمان بسیار دردناک باشد یا اینکه با اشتباه کردن دیگران را به دردسر بیندازیم یا آسیبی به دیگران برسانیم.

مثلا اگر کسی در امتحان جواب سوالات را اشتباه بنویسد ممکن است مورد سرزنش معلم و پدر و مادرش قرار بگیرد یا اینکه اگر کسی به اشتباه در غذا به جای نمک شکر بریزد مسخره اش کنند، یا اشتباهات بزرگتری؛ مثل اشتباه در خوردن دارو یا تشخیص بیماری که می‌تواند جان انسانی را به خطر بیندازد.

اشتباه در نقشه کشی ساختمان که باعث فرو ریختن ساختمانی شود و جان انسانهای زیادی به خطر بیفتد. مثال های زیادی برای خطا و اشتباه وجود دارد که اگر بخواهیم همه آنها را بنویسیم هزاران کتاب می‌شود؛ اما آن چیزی که به طور خلاصه می‌توان در این انشای کوتاه نوشت، این است که اشتباه کردن برای هر انسانی ممکن است رخ دهد؛ ولی هرکس قبل از هر کاری باید کاملا دقت و توجه کند تا بتواند کارش را با کمترین اشتباه و خطا انجام دهد.

انسان برای اینکه کمتر دچار اشتباه شود علاوه بر فکر و اندیشه باید از تجربیات و نظرات دیگران استفاده و با افراد عاقل و با تجربه مشورت کند و بعد از مشورت کردن، با توکل به خدا به آن کار اقدام کند و ترس از اشتباهات و شکست مانع حرکت و فعالیت او نشود و بداند هرچند شکست و اشتباه دردناک است و هیچ کس آن را دوست ندارد؛ اما همین شکست‌ها برای ما تجربه می‌شود و باعث می‌شود چیزهای جدیدی یاد بگیریم و اختراعات تازه‌ای داشته باشیم.

اگر زندگی دانشمندان و مخترعان را مطالعه کنیم می‌بینیم چقدر دچار خطا و اشتباه شده اند و همین اشتباهاتشان مقدمه پیروزی بوده است. نتیجه اینکه اولا قبل از انجام هرکاری به همه جوانب آن توجه کنیم تا کمتر دچار اشتباه بشویم ثانیا با توکل برخدا و بدون ترس اقدام کنیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *