خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره خرید عید

انشا درباره خرید عید

انشا دانش آموزی خرید عید

انشا درباره خرید عید

انشا با موضوع خرید عید به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا خرید عید

آیا شما هم متوجه آن شده‌اید که روزهای پایانی اسفند رنگ و بویی دیگر دارد؟ خرید عید یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز سال است که هر کودک و نوجوانی از ابتدای سال منتظر آن می‌ماند. در روزهای پیش از تحویل سال، جمعیت خیابان‌ها چند برابر می‌شود. هرکس برای خرید وسیله‌ای به خیابان می‌رود. برخی می‌خواهند خانه‌شان را برای سال جدی نو کنند و برخی دیگر نیز برای خرید لباس می‌روند. وجه مشترک این افراد آماده شدن آن‌ها برای سال جدید است. ماهیان درون آکواریوم انتظار می‌کشند که به دریا بروند؛ آن‌ها نمی‌دانند که مقصد بعدی‌شان تنگ‌های بلورین است. کودکان به شیشه آکواریوم می‌چسبند تا ماهی دم‌طلایی را پیدا می‌کنند و بخرند.

دست برخی از افراد کیسه‌هایی‌ست که از وسایل سفره هفت‌سین پر شده‌اند. برخی لباس‌های نو در دست دارند. کودکان از فرصت خرید استفاده می‌کنند و چندید اسباب‌بازی نیز به لیست پدر و مادرهایشان اضافه می‌کنند. صدای شادی و همهمه در گوش خیابان می‌پیچد. شهر نورانی‌ست و هیچ‌کس گذر ساعت از نیمه شب را متوجه نمی شود. پیرزنی با نوه خود از خانه بیرون می‌‌رود. بساط دست‌فروشی از جلوی خانه او شروع می‌شود و تا بی‌نهایت ادامه دارد. پیرزن لیست خود را از جیبش درمی‌آورد. باید دوتا شمع بخرد. جاشمعی‌های قدیمی‌اش همچنان قابل استفاده هستند، پس پیشنهاد فروشنده برای خرید جاشمعی را رد می‌کند. سیب، سماق، سمنو و تخم مرغ رنگ‌شده نیز می‌خرد.

حال باید مغازه‌ای برای خرید لباس نو عید پیدا کند. ناسلامتی بزرگ فامیل محسوب می‌شود و قرار است کلی مهمان داشته باشد. خرید عید حتی برای پیرزن نیز جذاب است چه برسد به کسانی که سن و سال کم‌تری دارند. من از پشت پنجره انسان‌هایی را می‌بینم که درونشان پر از شوق است و روی لب‌هایشان گل خنده دارند. همه در تلاطم هستند. ریسه‌های رنگی شهر را خوش آب و رنگ کرده‌اند. خرید عید طعم و عطری متفاوت دارد و نشان می‌دهد که زندگی همواره در جریان است؛ زیرا می‌توان آهسته و قدم‌زنان، به سال بعدی رفت.

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

انشا درباره عید نوروز
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *