خانه » مهارت نوشتاری » انشا درباره اگر من یک دسته گل بودم

انشا درباره اگر من یک دسته گل بودم

انشا دانش آموزی درباره اگر من یک دسته گل بودم

اگر من یک دسته گل بودم

انشا با موضوع اگر من یک دسته گل بودم به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا اگر من دسته گل بودم

اگر من یک دسته گل بودم از اینکه در کنار دیگر گل‌ها قرار گرفته‌ام تا زیباتر به نظر برسیم‌ بسیار خوشحال می‌شدم. انسان‌ها برای مناسبت‌های مختلفی مانند روز مادر، روز پدر، تولد، عروسی، روز عشق و دیگر ایام خاصی که در طول سال وجود دارد دسته گل تهیه می‌کنند.

اگر من یک دسته گل بودم آرزو داشتم در دست کسانی باشم که دوستشان دارم. مثلا در دستان پر مهر مادرم که بهشت زیر پای اوست و در تمام لحظات زندگی‌ام محبت‌های بی پایان و بدون انتظارش را از من دریغ نکرده است. یا دوست داشتم در دستان پینه بسته پدرم باشم که بهترین تکیه‌گاه برای من است و با زحمت‌هایی که بیرون از خانه می‌کشد تا رفاه و آرامش را برای من تامین کند بتوانم قدردان او باشم. اگر من دسته گل بودم دوست داشتم در دستان معلم دلسوزم باشم که با مهربانی به من خواندن و نوشتن آموخت و چراغی شد که با روشنی وجودش، راه‌های تاریک جهل را بر من روشن ساخت.

هدیه دادن دسته گل به آدم‌ها نشان دهنده محبت وعلاقه ما به آن‌ها است. من دوست داشتم یک دسته گل بودم تا با زیبایی، طراوت و شادابی خود، باعث خوشحالی دیگران شوم. اگر من یک دسته گل بودم دوست داشتم بوی خوش و خوبی داشته باشم و به هرکجا که وارد میشم فضا را عطرآگین کنم. درست است که دسته گل‌ها عمر کوتاهی دارند و بعد از چند روز پژمرده می‌شوند اما تصویر زیبا و عطر آن‌ها در ذهن باقی می‌ماند.

دسته گل‌ها هم برای روزهای شاد و هم برای روزهای غمگین استفاده می‌شوند با این تفاوت که در روزهای غمگین گل‌ها را پر پر می‌کنند. اما انسان‌ها دسته‌ گل‌هایی را که در روزهای خوشحالی دریافت کرده‌اند را خشک کرده و بعنوان یادگاری از آن نگهداری می‌کنند.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

انشا اختصاصی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *