خانه » اجتماعی » بهترین راه تشکر از معلم چیست؟

بهترین راه تشکر از معلم چیست؟

همه چیز درباره بهترین راه تشکر از معلم – هدیه های آسمان چهارم

بهترین راه تشکر از معلم چیست؟

در ادامه به بهترین راه های تشکر از معلم اشاره شده است. با دانشچی همراه باشید.

بهترین راه تشکر از معلم

معلم کسی است که به انسان علم می آموزد؛ یعنی جهل و نادانی او را از بین می برد و به جایش نور علم و دانش را می نشاند. مسلما چنین انسان بزرگواری که عمر خود را در چنین راهی صرف می کند، شایسته تقدیر و تشکر است.

بهترین راهی که یک شاگرد می تواند از معلمش تشکر کند، علاوه بر احترام گذاشتن به او، باید کاری کند که معلم احساس کند که زحماتش نتیجه داده و به بار نشسته؛ این حالت اتفاق نمی افتد مگر زمانی که شما به هر آنچه که معلمتان آموخته به خوبی گوش فرا دهید و در راه کسب علم، بسیار تلاش کنید.

معلم نیز زمانی که می بیند شاگردش با جان و دل درس می خواند و نمرات خوبی کسب می کند، خستگی از جانش می رود. شما خودتان را جای معلمتان بگذارید؛ تصور کنید (مثلا) از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر مشغول درس دادن هستید. چندین ساعت بطور مداوم صحبت می کنید و تمام تلاشتان را می کنید که کلماتی را به کار ببرید که درس را برای شاگردهایتان آسان تر کنید. چندین سال در همین وضع باشید.

حال اگر شاگردی داشته باشید که مودب باشد، نظافت را رعایت کند، زرنگ و کوشا باشد و با دقت به حرف هایتان گوش دهد، هر تمرینی می دهید کامل حل کند و نمرات خوبی بگیرد، آیا از داشتن چنین شاگردی لذت نمی برید؟ آیا حس شیرین آموختن به کسی که تا بحال چیز زیادی نمی دانسته ولی شما علمتان را به او هم بخشیدید، حالتان را خوب نمی کند؟

قطعا حال معلم با دیدن چنین شاگردی خوب می شود. پس اگر می خواهید از معلمتان تشکر کنید، حال دلش را خوش کنید. حال دل او خوش نمی شود مگر با ادب و علم آموزی شایسته شما.

پیشنهادی: انشا در مورد معلم به همراه شعر

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *