خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی زن و مرد

انشا با تضاد معنایی زن و مرد

انشا ادبی درباره تضاد معنایی زن و مرد

انشا تضاد معنایی زن و مرد

انشا با موضوع تضاد معنایی زن و مرد به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی زن و مرد

یکی از زیبایی‌های جهان هستی آفرینش جفت، جفت بودن آن است. که در بین گیاهان و حیوانات از آن با تعبیر نر و ماده و در انسانها، به عنوان زن و مرد یاد می‌شود.

دو قطب کاملا متفاوت که برای پیش برد تمام اهداف حیات، به هر دو نیاز یکسان وجود دارد، دو جنس مخالف که هر کدام ویژگی آفرینش خاص و منحصر به فرد خود را دارند. هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت ویژه‌ای هستند. زن‌ها قوی در احساسات و عاطفه هستند و روحیه‌ای لطیف دارند. مردها بیشتر از قدرت منطق و محاسبات استفاده می‌کنند. زنها در شنیداری قوی‌تر هستند و مردها در دیداری. مردها صداهای زیر و کوتاه را به خوبی نمی‌شنوند و واکنش نشان نمی‌دهند مثل صدای گریه نوزاد. زنها به زبان بدن خوب واقف هستند، پس مردان باید هوشیار باشند که به زنها دروغ نگویند، چون به راحتی متوجه می‌شوند.

زنها، رنگها را با جزئیات می‌بینند و تشخیص می‌دهند. اما مردان نسبت به تشخیص رنگ‌ها پردازش خوبی ندارند و رنگها را با جزئیات تشخیص نمی‌دهند. مردان دوست دارند قدرتمند به چشم بیایند. مردان در مورد همه چیز کوتاه صحبت می‌کنند. زن دوست دارد در مورد همه چیز با جزئیات صحبت کند. مرد در آن واحد فقط می‌توانند روی یک کار تمرکز کنند. زنها در آن واحد روی چند کار تمرکز دارند.

مردها در یک لحظه فقط می‌توانند از یک نیم کره مغز خود استفاده کنند. زنها در یک لحظه قادر به استفاده از دو نیم کره مغز خود هستند، و این موضوع به خوبی در جامعه مشهود است. خانم‌های شاغل هم از پس کارهای مربوط به شغل خود و هم از پس کارهای خانه به راحتی بر می‌آیند. گاهی حتی مادر هستند و از چندین فرزند هم نگهداری می‌کنند به امورات تربیتی و شخصی فرزندان هم رسیدگی می‌کنند، این در حالی است که یک مرد از پس انجام این امور به راحتی بر نمی‌آید.

بارها شاهد این بوده‌اید اگر یک خانم و یک آقا هر دو یک بیماری مشترک داشته باشند، خانم‌ها در کنار بیماری با انجام امور روزانه کارهای خود هم کنار می‌آیند، این در حالی است که مردها حتی فراموش می‌کنند داروهای خود را به موقع بخورند و احساس ضعف و بیماری بیشتری دارند. مردها وقتی در چشمان طرف مقابل نگاه می‌کنند یعنی متوجه حرفهایی که می‌زنید، می‌شوند و می‌فهمند چه می‌گویید. اما زنها می‌توانند به هر نقطه‌ای نگاه کنند و کامل بفهمند چه می‌گویید.

زن و مرد پر از تضادهایی هستند که وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند زیباترین تکامل‌ها را به تصویر می‌کشند و زیباترین تجلی عشق و احساس را در گیتی پهناور به نمایش می‌گذارند. با وجود تمام تضادها هر کدام نباشند کل دنیا لنگ خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

> شماهم اگر انشایی با این موضوع نوشته اید از طریق نظرات برای ما ارسال کنید.

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *