خانه » مهارت نوشتاری » انشا با تضاد معنایی خیر و شر

انشا با تضاد معنایی خیر و شر

انشا ادبی در مورد تضاد معنایی خیر و شر 

انشا تضاد معنایی خیر و شر

انشا با موضوع تضاد معنایی خیر و شر به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا تضاد معنایی خیر و شر

خیر و شر، مظهر پاکی و سیاهی، دو روی یک سکه، که یکی نمایانگر نور و سفیدی است و دیگری نمایانگر ظلمت و تاریکی.

خیر سیره فرشته وار و شر شیوه شیطان گونه، از زمان گذشته تا کنون در غالب داستان‌ها، نوشته‌ها، انیمیشن‌ها، کارتون‌ها، فیلم‌ها و گیم‌ها به چشم می‌خورند و نبرد بین این دو همیشه توسط خوانندگان و بینندگان و گیمرها با اشتیاق و هیجان دنبال می‌شود و تقریبا همیشه یک برنده نهایی دارد. که پس از طی سختی‌های فراوان پیروز میدان می‌شود و لبخند رضایت ایجاد می‌کند. گویی همه متفق القول به پیروزی خیر بر شر ایمان دارند.

در گذشته بعضی از ساحران را منشا ایجاد شر و ترس و وحشت می‌دانستند. جادوگرانی با هیبتهای ترسناک و اعمال شیطانی که قدرت نابودی و رعب آوری دارند و نکبت و بدبختی رقم می‌زنند!. در مقابل فردی شجاع بود که از دل همه خطرها می‌گذشت تا اکسیر باطل کردن شر دامنگیر را پیدا کند!. گاهی دامنه توصیف و باور خیر و شر در مسائلی که امروزه توجیح علمی دارند و حل شده هستند بیدادی در زندگی بشر می‌کرد، تا جایی که تولد کودکی با نواقص خاص را دلیل روح شر و نفرین شده بودن او می‌دانستند!.

بیماری صرع، مفهومش وجود روح شیاطین در فرد بیمار بود، که اینگونه ظهور پیدا می‌کرده! خدا می‌داند چه بلاهایی به اسم تطهیر بر سر این بیچارگان می آوردند!. شما چه فکری می‌کنید؟! به راستی در مورد خیر و شر تعابیر درستی داشتند؟! اگر علم پیشرفت نمی‌کرد و بشر از جاهلیت در نمی‌آمد چه می‌شد؟! می‌توانید تصورش را کنید چقدر ترسناک است؟!

خیر با آرامش ذاتی همراه است و خیر خواه بودن را سبب می‌شود. سراسر وجودی که خیر در آن می‌جوشد لبریز از عشق و محبت است.
شر چنان آرامش را سلب می‌کند که وجود گرفتارش را مانند طوفانی پر تلاطم به آشوب می‌کشد. دائما، به دنبال راهی برای فتنه‌گری است پس هر چیز زیبا و لذت بخشی او را آزار می‌دهد و این یعنی نهایت تباهی.

تا به حال به چهره افراد خیر خواه و شرور دقت کرده‌اید؟ حتی در ظاهر چهره آنها هم می‌ توانید به ماهیت آنها پی ببرید. خیر خواهی و نیکویی، چهره را درخشان و زیبا می‌کند.

شر چهره را خشن و مخوف و زشت می‌کند.

شنیده‌اید که می‌گویند هر چه بکارید درو می‌کنید؟ بذر خیر و محبت بکارید، خیر درو می‌کنید.

بذر شر و نفاق بکارید، تنهایی و حسرت درو می‌کنید.

خیر مانند خوشه گندم است برکت دارد و خرمن می‌شود.

شر آتشی است که به جان خرمن زار گندم می‌افتد، می‌سوزاند و پیش می‌رود تا خاکستر بر جای گذارد.

زندگیتان لبریز از خیر و به دور از شر، قلبتان سفید و نورانی و با حصاری محکم که هرگز شری به آن راه پیدا نکند. اطرافتان پوشیده از زره‌ای که هر شری خواست بهتان برسد را به منبع شرارتش منعکس کند.

بیشتر بخوانید: لیست انشاهای تضاد معنایی

انشا اختصاصی _ نویسنده: مهتا قیدی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *