خانه » موبایل » مقایسه گوشی های نوت شیائومی + پیشنهاد گزینه مناسب‌

مقایسه گوشی های نوت شیائومی + پیشنهاد گزینه مناسب‌

مقایسه گوشی های شیائومی با هم

مقایسه گوشی های شیائومی با هم

سری نوت شیائومی هرساله با تعداد انبوهی گوشی جدید معرفی و به بازار عرضه می‌شود.

خرید گوشی های شیائومی از سری ردمی نوت به‌عنوان محصولاتی میان‌رده به هر کاربری که به دنبال ارزش خرید بالاست توصیه می‌شود. تنوع محصولات در این خانواده از گوشی‌های شیائومی فراوان است به‌طوری که نام‌گذاری آن‌ها گاهی اوقات موجب گمراهی کاربران می‌شود.

محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی ممکن است به اندازه محصولات اپل یا سامسونگ شناخته‌شده نباشند، اما بخش اعظم پرفروش‌ترین‌های بازار را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر شیائومی نوت ۱۳ و شیائومی نوت ۱۲ دو مدل از گوشی‌های هوشمند کاربرپسند و خوش‌قیمتی هستند که به‌واقع در بسیاری از زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. پس بدون توضیح اضافه به سراغ بررسی و مقایسه گوشی‌های نوت شیائومی می‌رویم و در انتها گزینه مناسب‌ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

ردمی نوت ۱۳ شیائومی

نسخه پایه ردمی نوت ۱۳ در سه مدل ۵G و ۴G و یک نسخه هم مخصوص کشور چین عرضه شده است. نوت ۱۳ مدل گلوبال ۵G تقریبا در تمام مشخصات با نسخه چین برابر است و تنها در دوربین اولتراواید تفاوت دارند. مدل گلوبال لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید دارد و هردو به نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD و تراشه Dimensity 6080 مدیاتک مجهز هستند. سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۳۳ وات مهم‌ترین مشخصات نوت ۱۳ را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر ردمی نوت ۱۳ مدل ۴G از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۸۵ استفاده می‌کند، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش دارد و در سایر موارد مشابه دو مدل دیگر است.

ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی

اگر به یک گوشی با قیمتی منطقی که در تمام بخش‌های سخت‌افزاری بتوان روی آن حساب کرد احتیاج دارید، ردمی نوت ۱۳ پرو شیائومی انتخاب خوبی خواهد بود. این گوشی میان‌رده علاوه بر پشتیبانی از ۵G قدرت پردازشی مناسبی حتی برای بازی دارد. عکاسی و فیلم‌برداری با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آن لذت‌بخش است و از تراشه اسنپ‌دراگون ۷s نسل دوم برای پردازش کارها استفاده می‌کند.

مدل ۴G ردمی نوت ۱۳ پرو به تراشه Helio G99 Ultra مجهز است و با این‌که در صفحه نمایش به مدل ۵G نمی‌رسد اما از همان ترکیب دوربین استفاده می‌کند. هردو اسپیکرهای استریو دارند و از شارژر ۶۷ وات پشتیبانی می‌کنند اما در زمینه شارژدهی نوت ۱۳ نسخه ۴G در استفاده روزانه کمی بیشتر دوام می‌آورد. شیائومی مدل دیگری با نام نوت ۱۳R پرو هم تولید کرده است که تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰ دارد و در کشورمان بسیار کمیاب است.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس شیائومی

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس در بیشتر بخش‌ها غیر از تراشه مشابه با مدل پرو است. Dimensity 7200 Ultra قدرت بسیار زیادی دارد و اگر گیمر هستید از داشتن این گوشی خشنود خواهید بود. اما درنظر داشته باشید که محصولات ارزان‌تری مانند پوکو X6 پرو از این گوشی بهتر عمل می‌کنند. از حیث دوربین هم نوت ۱۳ پرو پلاس کاملا مشابه نسخه پرو ۵G است که در نتیجه از ارزش خرید آن کاسته می‌شود.

انتخاب ما در سری نوت ۱۳ شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو مدل ۵G است چرا که مدل پرو پلاس قیمت بسیار بالایی دارد و با توجه به تفاوت‌های اندک با نسخه پرو انتخاب خوبی نیست. مدل‌های پایه نیز می‌توانند گزینه‌های جایگزین و ارزان‌تر برای خرید باشند. در بخش محصولات زومیت امکان مشاهده مشخصات فنی تمام گوشی‌های معرفی شده و همچنین پرسش از کارشناسان زومیت وجود دارد.

انتخاب بهترین گوشی شیائومی

ردمی نوت ۱۲ شیائومی

ردمی نوت ۱۲ نیز مشابه سری ۱۳ در سه مدل ۵G و ۴G و یک نسخه مخصوص چین عرضه شده است. جالب است بدانید که مدل ۴G نزدیک به یک سال پس از دو گوشی دیگر با اندروید به‌روزتر معرفی شد. تراشه مدل گلوبال ۵G و نسخه چین Snapdragon 4 Gen 1 است و با این‌که کمی قدیمی شده اما کماکان می‌توانید این محصولات را با قیمت مناسبی در بازار پیدا کنید. هر سه گوشی در بخش دوربین تصاویر خوبی ثبت می‌کنند و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۳۳ وات دارند.

ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی

ردمی نوت ۱۲ پرو مدل ۵G به تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰ و مدل ۴G به اسنپ‌دراگون ۷۳۲G مجهز شده‌اند. مدل ۴G با این‌که در سال ۲۰۲۳ معرفی شده اما با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود که در جای خود تعجب‌برانگیز است. نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز، اسپیکرهای استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۶۷ وات و پشتیبانی از اینفرارد برای کنترل سایر وسایل مانند تلویزیون از جمله امکانات کاربردی این سری محسوب می‌شوند.

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو اسپید شیائومی دیگر عضو خانواده سری نوت ۱۲ است که احتمالا نمی‌توانید آن را در بازار پیدا کنید. تراشه اسنپ‌دراگون ۷۷۸G دارد و دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل به همراه اولتراواید ۸ و ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. نوت ۱۲R پرو هم اسنپ‌دراگون ۴ نسل اول دارد و فقط در یک پیکربندی با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود.

گوشی ردمی نوت ۱۲T پرو نیز از دیگر محصولات این خانواده شیائومی است که آن را نباید با سری شیائومی ۱۲T اشتباه بگیرید. این گوشی تراشه قدرت‌مند Dimensity 8200 Ultra را در بطن خود می‌بیند و نمایشگر IPS با نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز دارد. از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن ندارد اما به‌عنوان یک گوشی گیمینگ ارزش خرید خوبی خواهد داشت.

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس شیائومی

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده هستید، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس می‌تواند جایگزین ارزان‌تر ۱۳ پرو پلاس باشد. این گوشی نمایشگر اولد با رزولوشن Full HD دارد و در پنل پشتی آن شیشه به‌کار رفته است. تراشه Dimensity 1080 مدیاتک تعادل خوبی میان عملکرد و پایداری آن برقرار کرده است و شارژر ۱۲۰ واتی آن در کمتر از ۲۰ دقیقه می‌تواند گوشی را از صفر تا صد شارژ کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهترین گزینه شما برای عکاسی و فیلم‌برداری در این رده قیمتی هستند. نقطه ضعف این گوشی حافظه ذخیره‌سازی است که فقط در دو پیکربندی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 است و متأسفانه امکان استفاده از کارت حافظه نیز ندارید.

سایر گوشی‌های ردمی نوت ۱۲ شیائومی

چهار گوشی دیگر از سری ردمی نوت ۱۲ مجموعه سیزده‌تایی این خانواده را تکمیل می‌کنند که غیر از نوت ۱۲S باقی مدل‌ها به‌راحتی در بازار کشورمان یافت نمی‌شوند. ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری که به اکسپلورر هم معروف است شارژر فوق پرسرعت ۲۱۰ واتی دارد، نوت ۱۲ توربو به تراشه بسیار خوب Snapdragon 7+ Gen 2 مجهز است و در نهایت نوت ۱۲R را داریم که عضو پایین‌رده محصولات شیائومی به‌شمار می‌رود. ردمی نوت ۱۲S با قیمت بسیار خوبی در بازار فروخته می‌شود که از مهم‌ترین مشخصات فنی آن می‌توان به تراشه هلیو G96، نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

پیشنهاد ما در این بخش در بازه‌های قیمتی مختلف و در حال حاضر نه در زمان عرضه، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، ردمی نوت ۱۲ پرو مدل ۵G و در نهایت ردمی نوت ۱۲S هستند که هریک با توجه به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند ارزش خرید بالایی دارند.

خرید گوشی شیائومی با دوربین خوب

ردمی نوت ۱۱ شیائومی

گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۰ شیائومی را با توجه به گذشت زمان نسبتا زیادی از تاریخ عرضه به بازار و همچنین نبود پشتیبانی مناسب نرم‌افزاری پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اگر اصرار به خرید آن‌ها دارید یا دست دوم این سری را با قیمت مناسبی پیدا کرده‌اید، می‌توانید تهیه ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس یا ردمی نوت ۱۱ اس را در اولویت قرار دهید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *