خانه » موبایل » شیائومی؛ قدرتمندترین لنز دوربین

شیائومی؛ قدرتمندترین لنز دوربین

معرفی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

لنز گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

در این پست به بررسی قدرتمندترین لنز دوربین گوشی شیائومی پرداخته‌ایم، اگر تصمیم به خرید گوشی با برند شیائومی گرفته‌اید با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید گوشی موبایل اقساطی آن هم با وام اینترنتی را دارید، پس قطعا با برندهای مختلف گوشی مواجه شده‌اید. یکی از برندهای معروف شیائومی است که گوشی‌های خوبی به بازار عرضه می‌کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند شیائومی، حتی آن دسته‌ای که به عنوان میان‌رده انتخاب شده‌اند، دوربین با کیفیت بالایی دارند.

شما باتوجه به میزان هزینه‌ای که برای خرید گوشی شیائومی می‌کنید، دوربینی می‌گیرید که شرایط آن در وضعیت بهتری از رقبا قرار دارد. در طول سالیان سال، شیائومی با توجه به این ویژگی، در رقابت با گوشی‌های سامسونگ نیز موفق‌تر عمل کرد.

گوشی‌های شیائومی انتخاب را برای داشتن یک دوربین مناسب عکاسی آسان کرده است. با وجود گزینه‌های عالی این برند، برای خرید باید به بودجه و نیازتان دقت کنید. از همین رو، برای خرید گوشی موبایل اقساطی چه نیازتان بهترین گوشی های تاشو باشد یا گوشی‌هایی با دوربین خوب ما به شما گوشی‌های شیائومی را پیشنهاد می‌دهیم. روی گوشی‌های شیائومی می‌توانید هم برای عکس برداری حرفه‌ای حساب باز کنید، هم برای مقاصدی نظیر وبلاگ نویسی و تولید محتوای ویدیویی.

این روزها بازار فروش گوشی‌های شیائومی در آسیا و اروپا بسیار پررونق است. این گوشی‌ها چه از لحاظ پردازنده و نمایشگر و چه از منظر دوربین و طراحی، عملکرد قابل تحسینی دارند. دوربین گوشی‌های این برند می‌توانند تصاویر باکیفیت و بسیار خوبی را ثبت کنند که نسبت به قیمت کم آن در مقایسه با کمپانی‌های تولید کننده دیگر گوشی‌های هوشمند، ارزش خرید دارند.

در این مقاله یکی از گوشی‌های شیائومی را از لحاظ دوربین بررسی می‌کنیم. پس اگر خرید گوشی موبایل اقساطی با وام اینترنتی برنامه‌ریزی می‌کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شیائومی ۱۳ اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا دارای طراحی منحصربه‌فردی است. در این طراحی شاهد چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی هستیم که در پنل پشتی قرار دارند. دوربین اصلی از حسگر عظیم یکی اینچی سونی IMX 989 برخوردار است. این حسگر با سطح مقطعی از ۵۰ میلیون پیکسل ۱٫۶ میکرونی پوشیده شده.  روی این حسگر لنز هشت پارچه‌ی واید ۲۳ میلی‌متری وجود دارد.

خروجی عکس‌های دوربین اصلی به صورت پیش‌فرض، عکس‌هایی است با ۱۲٫۵ مگاپیکسل. دیافراگم دوگانه‌ی f/1.9 و f/4.0 باعث می‌شود تا شما روی عمق‌ میدان تصاویری که با دوربین ثبت می‌کنید، کنترل بهتری داشته باشد. همچنین دوربین اصلی گوشی دارای ویژگی‌هایی مثل:

  • لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فازی چندجهته است.

تمامی سه دوربین دیگری که داریم، به حسگر IMX858 سونی مجهز هستند. این حسگر دارای اندازه‌ ۱/۲.۵۱ اینچی است. شیائومی ۱۳ اولترا دو دوربین تله‌فوتو دارد. فواصل کانونی این دو دوربین ۷۵ و ۱۲۰ میلی‌متر است. هر دو این لنزها از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فازی همچون دوربین اصلی برخوردارند.

دوربین دیگر به یک لنز سوپر واید ۱۲ میلی‌متری مجهز شده است. این دوربین با فوکوس خودکاری تشخیص فازی دوال پیکسل می‌تواند عکس‌های ماکرو نیز ثبت کند.

روی ماژول بزرگ دوربین، ما یک حسگر سه‌بعدی TOF داریم. این عمق‌سنج در عکس‌های پرتره و فلاش LED دوگانه باعث می‌شود تا تشخیص بهتر و جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه را داشته باشیم.

عکاسی با گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید داریم. این دوربین با فاصله‌ی کانونی ۲۲ میلی‌متری ارائه شده است. یک چالشی که دوربین سلفی ۱۳ اولترا دارد آن است که برای ضبط ویدئو با رزولوشن ۱۰۸۰p محدودیت وجود دارد. در واقع شما توانایی ضبط تصاویر با کیفیت‌تر ۴K را ندارید. این قضیه در دیگر گوشی‌های این برند نیز مشاهده می‌شود.

دوربین‌های پشتی قابلیت ضبط تصاویر ۸K-24fps را دارند و نیز می‌توانند تصاویر ۱۰ بیتی دالبی ویژن HDR را هم ضبط کنند. جزیره‌ی شکل دایره، از دوربین‌های پشتی میزبانی می‌کند. این دوربین با ماژول جداگانه‌ای می‌تواند به حلقه‌ی نگهدارنده فیلتر با دهانه‌ی ۶۷ میلی‌متری تبدیل شود. از جمله فیلترهای حرفه‌ای که روی دوربین‌های دیجیتال بکاررفته شامل پولاریزه، UV و ND می‌شود.

اگر می‌خواهید با وام اینترنتی این گوشی را بخرید پس بهتر است با سایر قابلیت‌های آن آشنا شوید:

  • نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ OLED با پنل LTPS و حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • ۲۶۰۰ نیت روشنایی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
  • تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ وات

لنز گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

جمع‌بندی

در کنار تمامی امکانات اسمارتفون‌ها، دوربین از جمله قابلیت‌های پرکاربرد در گوشی‌ها، همچون شیائومی‌ است. کیفیت، عملکرد و خصوصیات دوربین گوشی‌های هوشمند به صورت مداوم بهبود پیدا می‌کند. زمانی که قصد دارید هر گوشی را از بهترین گوشی های تاشو گرفته تا گوشی‌هایی با کیفیت بالای دوربین بخرید، حتما باید به مواردی نظیر بودجه‌ و کاربری گوشی توجه کنید.

در طی سالیان اخیر تلاش‌های شیائومی برای به چالش کشیدن سامسونگ و اپل در زمینه دوربین بسیار پررنگ بوده است. این پروسه در سال ۲۰۲۰ با عرضه ۱۰ اولترا جدی شد. این گوشی با داشتن دوربین‌های بسیار خوب، توانست کیفیت عالی را به کاربران ارائه دهد. باید بدانید، این گوشی تنها برای بازار چین بود و نتوانست آنچنان موفقیت بزرگی را در عرصه‌ی بین‌المللی بدست آورد.

هموطن چینی شیائومی که حتما آن را می‌شناسید، یعنی هواوی؛ پس از تحریم‌های پی در پی، روزهای خوشی نداشت. این موضوع سرانجام به قطع همکاری آن با لایکا در زمینه‌ی دوربین منجر شد. همین اتفاق فرصتی بود تا شیائومی بتواند با لایکا همکاری کند. نتیجه این همکاری، عرضه بلافاصله سری میان‌نسلی Xiaomi 12s با برندینگ لایکا کنار ماژول دوربین‌ها بود.

در حال حاضر شیائومی با استفاده از لنز‌ها و دانش فنی آلمانی‌ها، توانسته در زمینه رنگ و پردازش تصویر در کنار پرچم‌دارانش، گوشی‌های بالارده‌ای مانند شیائومی ۱۳T و شیائومی ۱۳ تی پرو نیز عرضه کند. شیائومی با معرفی سیستم‌عامل جدید Hyper OS، با روزهای پرچالشی دست و پنجه نرم می‌کند. در عصر پرکار شیائومی، دو گوشی پرچم‌دار جدید آن یعنی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو نیز رونمایی شدند که تنها محدود به بازار چین هستند.

در این مقاله که به دوربین گوشی پرداختیم، خوب است بدانید، یک وجه محبوبیت این دوربین‌ها، بخش نرم افزاری آن‌هاست که کاربران عادی عموما آنچنان اطلاعاتی از آن ندارند. در حالیکه همین ویژگی برگ برنده این برند است. گوشی‌های کمپانی شیائومی، سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را در قیمت اقتصادی عرضه می‌کند.

فرق ندارد چه می‌خواهید؛ حتی برای خرید یک گوشی تاشو باید بهترین گوشی های تاشو را بشناسید. برای آنکه با وام اینترنتی بدون ضامن خرید گوشی موبایل اقساطی خوبی داشته باشید باید به یک نکته توجه کنید. در دنیای متنوع و بزرگ تکنولوژی، با طیف گسترده‌ای از اسمارتفون‌ها، لازم است تا اطلاعاتتان را به اندازه کافی بالا ببرید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا با معرفی یک مثال از انواع گوشی‌های شیائومی شما را با قدرت این گوشی در بحث کیفیت دوربین آشنا کنیم.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *