خانه » دانستنی ها » معرفی ۵ منبع درسی برای جنین شناسی

معرفی ۵ منبع درسی برای جنین شناسی

راهنمای منبع درسی برای جنین شناسی 

منبع درسی برای جنین شناسی

جنین ‌شناسی یک رشته علمی هست که به بررسی رشد جنین از مرحله‌ی لقاح تا تولد می‌پردازد. این رشته به شیوه‌های مختلفی، سلول‌ها، ژن‌ها، تغذیه و رشد جنین را مورد بررسی قرار می‌ دهد. در علم جنین ‌شناسی، با استفاده از دستگاه‌های پزشکی مانند سونوگرافی و آمنیوسنتز، اطلاعات مفیدی درباره‌ی سلامت و وضعیت جنین در دوره‌ی بارداری به دست می‌آید.

همچنین، با استفاده از تکنیک‌های ژنتیکی مثل تست DNA و بررسی کروموزوم‌های جنین، می‌شه بعضی از بیماری‌های ژنتیکی رو شناسایی و در صورت لزوم، درمان کرد.

اهمیت علم جنین شناسی

جنین‌شناسی به دلیل اهمیت زیادی که در بهبود سلامت جنین و کاهش خطرات بیماری‌های ژنتیکی داره، در علوم پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخورداره. علم جنین شناسی به بررسی فرآیند رشد و تکامل جنین‌ها در دوران قبل از تولد می‌پردازه. این علم با استفاده از روش‌های پزشکی و فن آوری‌های مختلف، اطلاعات بسیاری درباره سلامت جنین و همچنین احتمال بروز بیماری‌های ژنتیکی در آینده را به والدین و پزشکان می‌ده.

کتاب جنین شناسی لانگمن یکی از کامل ترین و معتبرترین منابع آموزشی جنین شناسی در دنیا محسوب میشود که مطالب آن در دو بخش جنین عمومی و جنین شناسی دستگاه های مختلف بدن تنظیم شده است . این کتاب با ارائه تصاویر جالب و منحصر به فرد از اتفاقات رشد و تکامل در زمان های مختلف و بیان نکات بالینی مربوط به هر دوره مطالب مرتبط با تکامل جنین انسان را به بهترین شکل ممکن ارائه میدهد .

در ترجمه این کتاب تلاش گروه مترجمین بر آن بوده است تا مطالب را به بهترین و صحیح ترین شکل ممکن به فارسی ترجمه کنند تا دانشجویان و فراگیران رشته های مختلف علوم پزشکی با مطالعه این متن روان و علمی با دانش جنین شناسی آشنایی پیدا کنند . همانطور که گفته شد رفرنس اصلی جنین شناسی در دوره علوم پایه در ایران ترجمه فارسی کتاب جنین شناسی لانگمن است . این کتاب توسط انتشارات های زیادی به فارسی ترجمه شده است منتها سه ترجمه اصلی دارد که اکثریت دانشجوهای پزشکی برای خرید کتاب ترجمه جنین شناسی لانگمن ۲۰۲۴ به آن مراجعه میکنند.

عنوان کتاب انتشارات مترجمین قیمت
جنین شناسی لانگمن ۲۰۲۴ ابن سینا دکتر حسن زاده ۳۵۰.۰۰۰ تومان
جنین شناسی لانگمن ۲۰۲۴ اشراقیه دکتر مهدی زاده ۵۹۰.۰۰۰ تومان
جنین شناسی لانگمن ۲۰۲۴ اندیشه رفیع دکتر شیرازی ۳۵۰.۰۰۰ تومان

کتاب جنین شناسی لانگمن

کتاب جنین شناسی لانگمن حسن زاده

این کتاب با استفاده از تحلیل ژنتیکی برای شناسایی عوامل ژنتیکی علت بیماری‌ها و توضیح ارتباط بین ژنوم و اختلالات سلولی، قابلیت انتقال این اطلاعات از مرحله جنینی به مراحل بعدی از زندگی را نشان می‌ده. در کل «جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده » کتابی جامع و کاربردی است که به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی کمک می‌کند تا مفاهیم پایه‌ای و پیشرفته جنین شناسی را درک کنند و با بیماری‌های ژنتیکی و عیوب جنینی آشنا بشند.

جنین شناسی لانگمن مهدی‌زاده

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های درسی در زمینه جنین شناسی هست. این کتاب توسط پروفسور توماس سادلر و ترجمه دکتر مهدی مهدی‌زاده، دکتر فاطمه کرمانیان مجرد , دکتر روناک شعبانی , دکتر مجید کاتبی در اختیار دانشجویان قرار گرفته.

این کتاب برای دانشجویان پزشکی، جزئیات دقیقی از فرآیند تکامل جنینی، شرح دقیقی از ساختار و عملکرد اعضای بدن در دوران جنینی، و همچنین توصیف بیماری‌های ژنتیکی و عیوب جنینی ارائه می‌ده.

این کتاب با استفاده از تحلیل ژنتیکی برای شناسایی عوامل ژنتیکی علت بیماری‌ها و توضیح ارتباط بین ژنوم و اختلالات سلولی، قابلیت انتقال این اطلاعات از مرحله جنینی به مراحل بعدی از زندگی را نشان می‌ده.

در کل، «جنین شناسی لانگمن مهدی‌زاده» کتابی جامع و کاربردی است که به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی کمک می‌کند تا مفاهیم پایه‌ای و پیشرفته جنین شناسی را درک کنند و با بیماری‌های ژنتیکی و عیوب جنینی آشنا بشند.

کتاب جنین شناسی پزشکی سلیمانی راد

کتاب جنین شناسی پزشکی نوشته دکتر جعفر سلیمانی‌راد، یکی از بهترین کتاب‌های معتبر و جامع در زمینه بررسی رشد و تکامل جنین انسان هست. این کتاب به صورت جامع و بسیار قابل فهم، مباحث و مفاهیم مرتبط با جنین شناسی را به خواننده می‌آموزه.

در کتاب جنین شناسی سلیمانی راد، ابتدا به بررسی تاریخچه جنین شناسی، اصول علمی و روش‌های مورد استفاده در این علم پرداخته می‌شه. بعد از اون مطالب مرتبط با تشکیل و تکامل جنین، ساختار و عملکرد اعضای بدن در دوران جنینی، تأثیر عوامل محیطی بر جنین، بیماری‌های مرتبط با جنین و اصول تغذیه در این دوران بررسی می‌شه

کتاب جنین شناسی لانگمن زبان اصلی

کتاب جنین شناسی لانگمن زبان اصلی

خیل وسیعی از دانشجوهای علوم پزشکی در ترم های اول و دوم اقدام به خواندن کتاب های علوم پایه زبان انگلیسی میکنند . علت اصلی این موضوع این است که بسیاری از منابع علوم پزشکی در ادامه دوره پزشکی به زبان مرجع انگلیسی نوشته شده اند و آشنایی هر چه بهتر با زبان مرجع این رشته میتواند به دانشجوها کمک کند که دسترسی سریع تری به رفرنس های به روز داشته باشند . در ضمن نیاز نیست برای آمدن ترجمه از کتاب های پزشکی چند ماه صبر کنند . از کیفیت ترجمه ها هم که بگذریم , اصولی ترین کار برای هر رشته ای آشنایی مستقیم مخاطبان آن با زبان مرجع است . انتخاب کتاب های پزشکی زبان اصلی به عنوان منبع درسی میتواند به دانشجویان کمک کند تا در ادامه و در سال های بالاتر مطالعه ی راحت تری داشته باشند.

یکی از کتاب های منبع علوم پزشکی که به زبان انگلیسی قابل تهیه است همین کتاب جنین شناسی لانگمن است . خرید کتاب زبان اصلی جنین شناسی لانگمن از طریق سایت نشر اشراقیه و دیجیکالا قابل انجام است.

معرفی رفرنس های دانشگاهی بین المللی :

کتاب جنین شناسی لارسن

کتاب جنین شناسی لارسن « Larsen’s Human Embryology»  یکی از کتاب‌های مشهور و مرجع در حوزه جنین شناسی است که توسط پروفسور محمدتقی جغتایی، دکتر جمال مجید پور و سایر اساتید جنین شناسی و اعضا بورد وزارت بهداشت نوشته شده. این کتاب به بررسی بسیار جامعی از فرآیند توسعه جنینی در انسان می‌پردازه و از اصطلاحات ساده تا پیچیده و همه مفاهیم لازم رو تو این زمینه شرح می‌ده. کتاب جنین شناسی لارسن شامل تصاویر و نمودارهای بسیاری است که به خواننده کمک می‌کند تا فرآیند توسعه جنینی را بهتر درک کند. این کتاب برای دانشجویان پزشکی و علوم پایه پزشکی و همچنین برای محققان و پژوهشگرانی که در زمینه جنین شناسی فعالیت می‌کنند، مفید هست.

کتاب جنین شناسی مور

کتاب جنین ‌شناسی مور اثر رضا شیرازی، کتابی هست که به بررسی توسعه جنینی در دوره بارداری انسان می‌پردازه. این کتاب شامل مطالبی در مورد فرایندهای بیولوژیکی و مولکولی که در دوره‌ی بارداری انسان رخ میدهد ، آناتومی و فیزیولوژی سیستم‌های مختلف بدن نوزاد و همچنین بیماری‌هایی که ممکن است در دوره بارداری بروز کنه رو توضیح میده. خواندن کتاب‌های جنین‌ شناسی برای دانشجویان و محققان علوم پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط بسیار مهم هست. این کتاب‌ها به بررسی دوران جنینی، مفاهیم پایه‌ای شامل سلول‌شناسی، بیوشیمی، فیزیولوژی و آناتومی جنین در دوره بارداری می‌پردازند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *