خانه » آگهی رپورتاژ » طراحی سایت آموزشی در وردپرس

طراحی سایت آموزشی در وردپرس

درباره طراحی سایت آموزشی در وردپرس بیشتر بدانیم!

آموزش طراحی سابت آموزشی در وردپرس

لزوم طراحی سایت آموزش آنلاین

فراگیر شدن اینترنت و دنیای دیجیتال سبک کسب و کارهای زیادی را تغییر داده و برای بسیاری از کسب و کارها داشتن یک سایت یک ضرورت است آموزش از جمله حوزه هایی است که امرزوه به سمت آنلاین شدن رفته و بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای استفاده از کلاس های حضوری که تایم زیادی را از آن ها می گیرد از دوره های آموزش آنلاین استفاده کنند.

برای موسسات آموزشی مانند آموزشگاه زبان، مدارس، آموزشگاه کنکور، دانشگاه و… داشتن یک سایت آموزش آنلاین علاوه بر کمک به مدیریت و ثبت نام آنلاین دانشجویان و اساتید  امکان برگزاری آزمون های آنلاین آنلاین را فراهم می کند و دانشجویان می توانند نمره خود را مشاهده کنند و در صورتی که پذیرفته شده باشند مدرک خود را دریافت کنند علاوه بر این موارد امکان فروش دوره ها به صورت آنلاین وجود دارد.

 

برای طراحی سایت آموزشی نیاز نیست که دانش برنامه نویسی داشته باشید و یا هزینه زیادی صرف کنید وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که دارای قالب های مختلف برای راه اندازی انواع سایت است برای طراحی یک سایت آموزشی با تمام امکانات گفته شده کافیست یک قالب آموزشی نصب کنید یکی از این قالب های وردپرس قالب استادیار است که طرفداران زیادی دارد و سایت های آموزشی زیادی از این قالب برای وب سایت آموزشی استفاده کرده اند.

ویژگی های قالب استادیار

قالب Studiare  دارای ۱۱ دمو با طراحی متفاوت است یکی از مزیت های استفاده از قالب های آموزشی استادیار این است که تمام دموها با افزونه های صفحه ساز المنتور و ویژوال کامپوزر سازگار هستند و می توانید صفحات مورد نیاز را ایجاد کنید، صفحات را ویرایش سفارشی سازی کنید و سایت آموزشی تان را طبق نیاز سفارشی سازی کنید.  برای دانلود قالب استادیار کافیست به سایت راست چین بروید و از این لینک  قالب را دانلود کنید و امکانات بیشتر قالب را مشاهده کنید:

https://www.rtl-theme.com/studiare-online-learning-wordpress-theme/

 

امکانات مورد نیاز طراحی سایت آموزشی در وردپرس با قالب استادیار

برای طراحی سایت آموزش آنلاین باید امکانات زیر را در سایتتان داشته باشید:

  • قابلیت اتصال به درگاه های بانکی برای خرید دوره و پرداخت هزینه دوره ها
  • امکان ثبت پیش نیاز برای دوره ها
  • سایت آموزشی ریسپانسیو باشد و کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند بتوانند سایت را به راحتی مشاهد کنند
  • امکان ایجاد پروفایل برای استاد و دانشجو
  • امکان برگزاری آزمون آنلاین
  • امکان دانلود راحت دوره ها
  • امکان مشاهده دوره ها به صورت آنلاین
  • ثبت دوره ها به همراه جزئیات و ویژگی هر دوره
  • ساخت لندینگ برای جشنواره های فروش با تخفیف
  • ثبت کد تخفیف و پیشنهاد شگفت انگیز برای محصولات دارای تخفیف
  • ایجاد اسلایدر، مگامنو، هدر و فوتر
  • سبد خرید
  • سرچ برای پیدا کردن سریع دوره
  • نمایش جدیدترین دوره ها و پرفروش ترین دوره ها
  • وبلاگ برای ارتباط با کاربران و معرفی دوره های آموزشی و ثبت سایر اخبار و محتوای آموزشی

نمایش جزئیات دوره ها در قالب استادیار

مراحل طراحی سایت آموزشی در وردپرس

برای طراحی سایت آموزشی با وردپرس کارتان راحت است و نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی و کدنویسی ندارید، کار کردن با وردپرس بسیار راحت است و در زمان کوتاهی می توانید وردپرس را یاد بگیرید و حتی خودتان سایت آموزش آنلاین را راه اندازی کنید به صورت خلاصه مراحل طراحی سایت آموزشی به صورت زیر است:

  • یک هاست و دامنه خریداری کنید
  • قالب آموزشی وردپرس را نصب کنید
  • افزونه های مورد نیاز را نصب کنید
  • سفارشی سازی ها را انجام دهید

بعد از خرید هاست و دامین تمام آنچه نیاز دارید نصب قالب و افزونه وردپرس است در سایت راست چین تمام قالب و افزونه ها را می توانید دانلود و نصب کنید. سایت راست چین اولین و بزرگترین مرجع دانلود محصولات طراحی سایت به خصوص قالب و افزونه وردپرس است و بیش از ۶۰۰۰ محصول دارد که می توانید سایتتان را راه اندازی کنید و برای افزودن امکانات بیشتر از افزونه های سئو، سرعت و امنیت و …  استفاده کنید تمامی محصولات معروف وردپرس فارسی و راست چین شده اند و با داشتن سابقه ۱۰ ساله دارای پشتیبانی حرفه ای وسریع برای تمام محصولات است در صورت داشتن سوال می توانید با طراح های محصولات در ارتباط باشید.

به همین راحتی سایت آموزش آنلاین تان راه اندازی کردید بعد از نصب قالب استادیار کافیست تنظیمات اولیه را انجام دهید و محتوای آموزشی تان را بارگذاری کنید تا کاربران بتوانند دوره ها را مشاهده و خریداری کنند.

نمایش دوره ها در طراحی سایت آموزشی با قالب استادیار

نکات مهم در طراحی سایت آموزش آنلاین

با توجه به اینکه رقابت در دنیای دیجیتال بسیار زیاد است اگر می خواهید یک سایت آموزشی داشته باشید چند نکته را در در نظر داشته باشید اول اینکه سعی کنید بر روی یک فیلد به صورت تخصصی کار کنید مثلا اگر قرار است آموزش رباتیک را داشته باشید تمام دوره ها از مقدماتی تا پیشرفته را در سایتتان قرار دهید و آموزش های متفرقه مثلا آموزش ریاضی را قرار ندهید.

بررسی کنید که سایتتان سرعت بالایی داشته باشد به خصوص که کاربران می خواهند ویدئوها را مشاهده یا دانلود کنند نباید زمان زیادی را برای مشاهده یا دانلود ویدئو منتظر بمانند تا سایت و صفحات باز شود در صورت داشتن یک سایت کند مطمئنا کاربران سایت شما را ترک می کنند و به سراغ رقیبان تان می روند البته قالب استادیار دارای سرعت بالایی است و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

دوره هایی که قرار می دهید به روز باشند و با جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی ها باشند مثلا اگر قرار است آموزش فتوشاپ را داشته باشید دوره ای که با نرم افزار ۲۰۱۸ باشد قدیمی شده و کاربران به دنبال آموزش آخرین ورژن نرم افزار هستند پس برا اینکه حرفی در میان سایت های آموزش آنلاین داشته باشید جدیدترین دوره ها را در سایتتان قرار دهید.

بر روی سئو سایتتان کار کنید تا در نتایج اول گوگل قرار بگیرید و کاربرانی که به دنبال دوره های آموزشی هستند با سرچ بتوانند سایت شما را پیدا کنند برای داشتن سایت سئو شده انتخاب قالب سئو فرندلی تاثییر زیادی دارد که  قالب استادیار کاملا سئوفرندلی است در نظ داشته باشید که سئو یک فرایند طولانی است و نیاز به صرف وقت و هزینه دارد.

امنیت سایت یکی از موارد مهم برای تمام سایت ها به خصوص سایت های دانلودی است و برای ضبط دوره ها زمان زیادی را صرف کرده اید و اگر هکر ها لینک دانلود محصولات شما دسترسی داشته باشند می توانند در اختیار دیگران قرار دهند و زحمت چند ماهه شما از دست می رود پس به امنیت سایت آموزشی تان اهمیت دهید و با خرید هاست مطمئن، نصب افزونه های امنیتی و سایر اقدامات ضروری سایتتان را از خطر هک حفظ کنید.

و آخرین مورد که شاید جدا از مراحل طراحی سایت آموزشی در وردپرس باشد و به مباحث بازاریابی وابسته است این است که به سوالات کاربران پاسخ دهید بسیاری از افراد هنگام خرید دوره های آموزشی ممکن است سوالاتی در مورد سطح دوره یا مباحث دوره داشته باشند یا پس از خرید نیاز به پشتیبانی داشته باشند پس به سوالات کاربران در اسرع وقت پاسخ دهید، در بخش مشخصات دوره در قالب استادیار به صورت پیش فرض وجود دارد و کاربران می توانند سوالاتشان را بپرسند.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. برای طراحی سایت آموزشی با قالب استادیار کار سفارشی سازی قالب به حداقل میرسه چون همه امکانات مورد نیاز برای طراحی سایت آموزش آنلاین را داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *