خانه » دانش و فناوری » تفاوت اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی، کدام بهتر است؟

تفاوت اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی، کدام بهتر است؟

فرق بین اینترنت حجمی و اینترنت نامحدود کدام بهتر است؟

تفاوت اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی

اینترنت نامحدود چیست؟

شاید برای اکثر افرادی که تخصص کمی در حوزه کامپیوتر و اینترنت دارند این سؤال پیش آید که تفاوت اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی چیست؟ به‌طور ساده و خلاصه اینترنت نا محدود یعنی پهنای باند بین ۸ نفر تقسیم شود مثلاً برای اینترنتی که دارای سرعت ۱۲۸kb باشد حداکثر سرعت واقعی شما ۱۶kb است.
وقتی سرویسی که شما از آن استفاده می‌کنید نامحدود باشد، تا جایی که سرعت شما اجازه دهد می‌توانید از اینترنت فایل دانلود کند. مثلاً اگر شما سرویس اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت نامحدود داشته باشید می‌توانید در هر دقیقه در حدود ۱ مگابایت دانلود کنید. یعنی دقیقه‌ای ۶۰ مگابایت و در یک روز ۱۴۴۰ مگابایت دانلود کنید. اگر فرض کنیم با توجه به افت سرعت در بعضی ساعات بتوانید روزی ۱ گیگ دانلود کنید در یک ماه می‌توانید ۳۰ گیگ دانلود کنید (این در حالتی است که سی روز ماه را شبانه‌روزی پیوسته دانلود کنید).

اینترنت حجمی چیست؟

در اینترنت حجمی دیگر مسئله اصلی حجم دانلود است یعنی شما هرچقدر از اینترنت استفاده کنید به همان اندازه باید هزینه پرداخت کنید اینجا دیگر سرعت مسئله اصلی نیست چون شما می‌توانید با حداکثر سرعت از اینترنت (با در نظر گرفتن کیفیت خط و سیگنال ارتباطی شما) استفاده کنید ولی در عوض هرچقدر دانلود کنید به همان اندازه باید هزینه بدهید.

تفاوت اینترنت نامحدود با اینترنت حجمی

مثال برای درک بیشتر :

برای درک بهتر ما می‌توانیم یک مثال در رابطه با سرعت و حجم اینترنت بزنیم.

شما اینترنت را یک ماشین و حجم اینترنت را بنزین خودرو در نظر بگیرید.

فرض کنید دو نفر هستند نفر اولی اینترنت نامحدود را انتخاب می‌کند و نفر دوم اینترنت حجمی؛

نفر اول (اینترنت نامحدود) می‌تواند سرعت را خریداری کند فرض به‌اندازه ۲۰ هزار تومان سرعت می‌خرد که حداکثر ۲۰ کیلومتر سرعت دارد و بنزین (حجم اینترنت) رایگان است و می‌تواند به مدت یک روز نامحدود و رایگان از بنزین خود استفاده کند ولی در عوض نمی‌تواند بیشتر از سرعت ۲۰ کیلومتر با خودرو خود رانندگی کند.

نفر دوم (اینترنت حجمی) در این حالت فقط حجم اینترنت یعنی همان بنزین خریداری می‌شود یعنی فرد اگر ۲۰ هزار تومان بنزین خریداری کند می‌تواند با آخرین سرعت ممکن با خودرو سفر کند اما بنزینش تمام شود دوباره باید خریداری کند در این حالت درصورتی‌که از خودرو (اینترنت) کمتر استفاده کند بنزین (حجم اینترنت) کمتری می‌شود.

 

نتیجه‌گیری در اینجا به این نتیجه می‌رسیم افرادی سرعت برایشان کمتر مَد نظر است و حجم زیاد نیاز دارند می‌توانند از اینترنت نامحدود استفاده کنند ولی افرادی که مصرف کمی دارند در خرید اینترنت نامحدود اشتباه کرده‌اند.

پیشنهادی: آشنایی با راه‌های درآمدزایی اینترنتی در ایران
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *