خانه » زندگینامه » تحقیق در مورد زندگی سردار قاسم سلیمانی

تحقیق در مورد زندگی سردار قاسم سلیمانی

آشنایی با زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی + شهادت

زندگی شهید سردار قاسم سلیمانی

در این مقاله به زندگی شهید قاسم سلیمانی می پردازیم. با دانشچی همراه باشید.

قاسم سلیمانی از جمله شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران است. او در جنگ تحمیلی حق علیه باطل و همچنین صیانت از مرز های کشور، بسیار فعال بوده است. آیت الله خامنه ای ایشان را فرمانده سپاه قدس منصوب کردند. سرانجام ایشان در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دست نیروهای آمریکایی به شهادت رسیدند.

زندگینامه شهید حاج قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ شمسی در شهرستان رابُر استان کرمان دیده به جهان گشود. در دوران کودکی و نوجوانی، ابتدای زندگی قاسم سلیمانی، با کمک به پدر همراه شد و در دوران جوانی به کار در سازمان آب کرمان پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی، قاسم سلیمانی به آموزش گردان های سپاه پرداخت و در نهایت به عنوان پرچمدار یکی از گردان ها، به منطقه سوسنگرد اعزام شد. این بزرگوار در سال ۱۳۶۰ با رای فرمانده وقت سپاه، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله شروع به فعالیت کرد.

این شهید والا مقام به عنوان فرمانده عملیات های بزرگی، همچون کربلای ۵، والفجر ۸ و كربلاي ۴ فعالیت داشته است. پس از تمام شدن جنگ تحمیلی در مناطق مرزی با متجاوزان مبارزه کرد و به دلیل ممارست و شجاعت فراوان، در سال ۱۳۸۹ خورشیدی از جانب آیت الله خامنه ای، نشان سرلشکری به ایشان اعطا شد.

بیشتر بخوانید: درباره ۸ سال دفاع مقدس

قاسم سلیمانی دومین فرمانده سپاه قدس روح الله

همانطور که میدانید، سپاه قدس به هدف اقدامات برون مرزی شکل گرفت. بعد از “احمد وحیدی”، سردار سلیمانی توسط رهبر، به فرماندهی قدس سپاه روح الله منصوب شد. شهید سلیمانی در سوابق کاری خود(قبل از انتصاب شدن به عنوان فرمانده سپاه قدس) مبارزه با دشمنان و قاچاقچیان مرزی را داشت و آرامش مرز های ایران را(همچنان) مدیون او هستیم. مقامات و فرماندهان کشور های غربی نیز به قدرت و تفکر بی مانند سردار سلیمانی اذعان داشتند و وجود قاسم سلیمانی، آرامش آنها مختل کرده بود.

شهید سلیمانی و نابودی داعش

گروه تروریستی داعش در سوریه، بغداد و… اقدام به عملیات های تروریستی میکردند. اما حاج قاسم سلیمانی با تقویت نیروی حشد الشعبی توانست داعش را از عراق خارج کنند. حیدر العبادی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مهره کلیدی و موثر در خارج کردن نیروهای داعشی یاد میکند و خروج داعشی ها را مدیون مساعدت و شجاعت های این مرد بزرگوار می داند.

همچنین حاج قاسم سلیمانی در زمینه های مختلف به نیروهای حشد الشعبی مشاوره میداد. سرانجام در آبان ماه سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، حاج قاسم سلیمانی با ارسال نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای، از شکست خوردن و عقب نشینی نیرو های داعش در کشور عراق خبر داد که خوشحالی مردمان سوریه و عراق را به همراه داشت.

زندگی قاسم سلیمانی توامان با تهدید و خطر بود!

پس از مقاومت و دفع نیرو های داعشی، مقامات آمریکایی و صهیونیستی خشمگین شدند و در صدد ترور قاسم سلیمانی بودند. از طرفی به دلیل اتهامات کذب، حاج قاسم سلیمانی را در بین اشخاص تحریم شده قرار دادند.

همچنین با توجه به خبر هایی که از رسانه های خارجی منتشر می شد، خطر ترور ایشان وجود داشت. سو قصد در سال ۱۳۶۰، عملیات تروریستی در مهر ماه ۱۳۹۸ و… همگی از جمله خطراتی بودند که در زندگی قاسم سلیمانی وجود داشته است.

شهادت حاج قاسم سلیمانی

پس از ترور و سوء قصد های ناموفق، سرانجام در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، ماشین حامل حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن از دوستان (ابومهدی المهندس) مورد حمله قرار گرفت و زندگی قاسم سلیمانی با شهادت به پایان رسید. بعد از این اتفاق، آمریکا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به منظور یادبود حاج قاسم سلیمانی، ۱۳ دی ماه به عنوان “روز مقاومت” در تقویم ثبت شده است. مراسم تشییع قاسم سلیمانی در ایران با سیل عظیمی از مردم دلسوخته همراه بود. نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشور های اسلامی(از جمله عراق، افغانستان، عراق و…) برای این شهید والامقام، مراسم برگزار شد.

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، رهبر انقلاب برای دیدن خانواده قاسم سلیمانی به خانه ایشان رفتند و درباره قاسم سلیمانی این چنین گفتند که:  “مجاهدت قاسم سلیمانی ارزشمند بود و شهادت او نیز برازنده(او) بود”.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *