خانه » بررسی و معرفی » بهترین لپ تاپ های سبک وزن اقتصادی

بهترین لپ تاپ های سبک وزن اقتصادی

معرفی بهترین لپ‌تاپ های اقتصادی

بهترین لپ تاپ های سبک وزن اقتصادی

در گذشته، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های سنگین و بزرگی بودند که به‌سختی حمل می‌شدند؛ اما، امروزه، لپ‌تاپ‌ها، بسیار سبک‌وزن ساخته شده و به‌راحتی قابل حمل هستند. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید لپ‌تاپ شخصی خود را به‌راحتی هرکجا که می‌خواهید ببرید.

تمام موارد موجود در این فهرست، عملکردی قدرتمند داشته و همه قطعات سخت‌افزاری را در بدنه‌ای با وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم جای داده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها، به‌خصوص، اگر اهل مسافرت هستید یا کار شما ایجاب می‌کند تا همیشه لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشید، بسیار کاربردی خواهند بود.

اگر بودجه زیادی در اختیار نداشته و قصد خرید یک لپ‌تاپ سبک‌وزن اقتصادی را دارید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون ضامن اقدام نموده و خرید لپ‌تاپ قسطی را در دستور کار خود قرار دهید. برخی از سایت‌ها مانند دیجی شهر، امکان خرید قسطی لپ‌تاپ با چک را فراهم نموده‌اند.

با خواندن این مقاله، اطلاعات لازم درباره لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن انواع مختلفی از برندها و مدل‌ها، از لنوو گرفته تا اپل و دل را کسب خواهید کرد.

لپ‌تاپ Dell XPS 13

لپ‌تاپ XPS 13 برند دل، یک مدل جمع‌وجور قدرتمند با عملکردی عالی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین، این لپ‌تاپ، تمام معیارهای شما از وزن سبک گرفته تا عملکرد خوب را برآورده خواهد ساخت.

مدل XPS 13، از یک پردازنده‌ نسل یازدهم اینتل بهره برده و یک رم ۱۶گیگابایتی روی آن نصب شده است که به‌خوبی پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود.

این لپ‌تاپ، یک صفحه‌نمایش ۱۳.۴اینچی با حاشیه‌های فوق‌العاده نازک دارد که آن را از سایر مدل‌های موجود متمایز می‌کند. شما امکان ارتقای رزولوشن به ۴K را نیز خواهید داشت، هرچند که رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ که به‌صورت پیش‌فرض تعریف شده است نیز، کیفیت بسیار خوبی دارد.

باتری لپ‌تاپ، با هربار شارژ کامل، ده ساعت دوام می‌آورد؛ این بدان معناست که شما می‌توانید با یک بار شارژ کردن لپ‌تاپ، تمام روز را از آن برای مطالعه استفاده کنید.

لپ‌تاپ مک بوک ایر ۱۵اینچی (M2، ۲۰۲۳)

به‌ندرت پیش می‌آید که یک لپ‌تاپ ۱۵‌اینچی را در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن پیدا کنید؛ زیرا، لپ‌تاپ‌های با چنین اندازه‌هایی، معمولاً وزن زیادی دارند.

این مدل، یک لپ‌تاپ سبک‌وزن ۱.۵۱کیلوگرمی است که عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ اما، اگر لپ‌تاپی با اندازه صفحه‌نمایش کمتر از ۱۵.۳‌ اینچ می‌خواهید، مک بوک ایر ۲۰۲۲ با صفحه‌نمایش ۱۳.۶اینچی، گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید. این مدل؛ همچنین، کمی ارزان‌تر است.

لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad 3i

لپ‌تاپ لنوو مدل IdeaPad 3i خیلی قدرتمند به‌حساب نمی‌آید و نباید برای کارهای فشرده مانند ویرایش ویدیو یا بازی استفاده شود؛ اما، برای کارهای سبک و روزمره، انتخاب همه‌جانبه‌ای به‌شمار می‌رود. این لپ‌تاپ، همچنین، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

Lenovo IdeaPad 3i، برای انجام کارهای روزمره مانند چک کردن ایمیل، وبگردی، دیدن ویدیوهای YouTube و برقراری تماس‌های ویدیویی، بسیار ایده‌آل است.

این مدل، به‌عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن قابل‌حمل به‌حساب آمده و یک صفحه‌نمایش ۱۴اینچی باکیفیت دارد؛ همچنین، با کیفیت ساخت بسیار خوبی طراحی شده است.

لپ‌تاپ LG Gram 16 (2022)

لپ‌تاپ ال‌جی مدل Gram 16، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که ترکیبی فوق‌العاده از یک صفحه‌نمایش بزرگ و یک بدنه سبک‌وزن ارائه می‌دهد. اگر این، همان چیزی است که در یک لپ‌تاپ به‌دنبال آن هستید، مدل LG Gram 16، گزینه بسیار خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌شمار می‌رود.

این لپ‌تاپ، قیمت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای با توجه به مشخصات ارائه شده دارد؛ به‌خصوص، اگر به‌دنبال مدلی با اندازه صفحه‌نمایش متوسط، کیفیت ساخت خوب و عمر باتری بالا هستید.

این مدل، مطمئناً مورد توجه افرادی که لپ‌تاپی با عملکرد خوب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌خواهند، قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید در شهر لوازم خانگی نسبت به خرید قسطی لپ‌تاپ با چک اقدام نموده و از مزایای خرید اقساطی بهره‌مند شوید.

خرید قسطی لپ‌تاپ

لپ‌تاپ Apple MacBook Air (M2, 2022)

این مدل، مثالی نقض برای این گفته است که لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن، از قدرت سخت‌افزاری بالایی برخوردار نیستند؛ همچنین، مک بوک ایر M2، ثابت می‌کند که عملکرد خوب به‌معنای عمر باتری کمتر نیست.

علاوه‌بر‌ همه این‌ها، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. همه موارد گفته‌شده به‌لطف پردازنده M2 نسل دوم سیلیکون ساخته‌شده توسط اپل برای Mac است که عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

این لپ‌تاپ، سرعت پردازش بالایی داشته و حتی در استفاده‌های سنگین نیز، نیازی به فن ندارد؛ همچنین، بسیار بی‌صدا کار می‌کند.

به‌طورکلی، مک بوک ایر M2، مدلی فوق‌العاده قدرتمند به حساب آمده و عمر باتری بسیار خوبی دارد. اندازه صفحه‌نمایش آن نیز ۱۳.۶ اینچ است که پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای شما خواهد بود.

اگر از بودجه کافی برای خرید مدل ۱۵‌اینچی برخوردار نیستید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون ضامن اقدام نموده و خرید لپ تاپ مک بوک قسطی را در دستور کار خود قرار دهید.

لپ‌تاپ HP Elite Dragonfly G3

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل Elite Dragonfly G3، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن در سراسر جهان است که از هر نظر، بسیار فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. این مدل در مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده، ممکن است کمی گران‌تر باشد؛ اما، مطمئناً ارزش هزینه‌ای که می‌پردازید را دارد.

این مدل، یک لپ‌تاپ یک کیلوگرمی همه‌کاره است که صفحه‌نمایشی ۱۳.۳اینچی دارد. اندازه صفحه‌نمایش، به‌گونه‌ای است که می‌توانید از آن به‌عنوان تبلت نیز استفاده کنید؛ همچنین، یک قلم برای استفاده بهتر همراه با لپ‌تاپ ارائه می‌شود.

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل Elite Dragonfly G3 از یک تراشه نسل دوازدهم اینتل Core i5 یا i7 در ساختار خود بهره می‌برد که موجب ارائه انعطاف‌پذیری زیادی از نظر عملکردی می‌شود.

HP Elite Dragonfly G2، تمام ویژگی‌های مثبت نسل قبلی خود را حفظ کرده و ارتقا نیز داده است و هنگام خرید لپ‌تاپ جدید، ارزش بررسی دارد.

جمع‌بندی

در فهرست فوق، به‌بررسی برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن اقتصادی موجود در بازار پرداختیم. خواندن این مقاله به شما در انتخاب لپ‌تاپی که علاوه‌بر وزن سبک، پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد نیز کمک خواهد کرد.

اگر از بودجه کافی برای خرید لپ‌تاپ برخوردار نیستید، می‌توانید نسبت به اخذ وام بدون ضامن اقدام نموده و خرید لپ‌تاپ قسطی را در دستور کار خود قرار دهید.

برخی سایت‌ها مانند دیجی شهر، امکان خرید قسطی لپ‌تاپ با چک را برای شما مهیا ساخته‌اند که موجب افزایش قدرت خرید شما خواهد شد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *