خانه » آگهی رپورتاژ » بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین

بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به دلیل نوسانات بسیار مشهور است، اما علیرغم آن، در دهه گذشته به بهترین دارایی هر طبقه (از جمله سهام، کالاها و اوراق قرضه) تبدیل شده است که با افزایش خیره کننده ۹،۰۰۰،۰۰۰ درصدی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰.

بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین

جریانات قیمت بیت کوین مدتی است که تغییر کرده است. با بلوغ بازارهای ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران نهادی در حال نفوذ هستند و آژانس‌های نظارتی قوانینی را به طور خاص مانند خرید بیت کوین بدون احراز هویت، برای آنها ایجاد می‌کنند. اگرچه قیمت بیت کوین بی‌ثبات است، اما اکنون به جای ابزاری برای سفته بازانی که به دنبال سودهای کلان و سریع هستند، بخشی از جریان اصلی اقتصاد شده است.

در مورد بیت کوین

بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان است. نوعی دارایی دیجیتال که از رمزنگاری کلید عمومی برای ثبت، امضا و ارسال تراکنش‌ها از طریق بلاک چین بیت‌کوین استفاده می‌کند، که همگی بدون نظارت یک مقام مرکزی انجام می‌شوند.

در صفحه خرید بیت کوین از صرافی تبدیل آمده‌است:

«بیت کوین که در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شده و آغازکننده‌ی دوره‌ی ارز‌های دیجیتال است، همیشه با رشد بازار ارز‌های دیجیتال در حال رشد بوده و نقش قلب تپنده‌ی این حوزه را داشته. این ارز از سال ۲۰۱۰ که قیمت آن تنها حدود ۰.۰۹ دلار بوده، تا سقف آخر خود (تا زمستان ۱۴۰۰) که قیمت ۶۹۰۰۰ دلار را دید، حدود ۷۷۰۰٪ رشد داشته. با وجود رشد فزاینده این حوزه در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف، پیوسته در حال سفت و سخت‌تر کردن قوانین روی ارز‌های دیجیتال هستند ولی با این حال متخصصان این حوزه از قیمت‌های ۱۰۰٬۰۰۰ و ۱۵۰٬۰۰۰ دلار در ماه‌های آتی صحبت می‌کنند».

چندین سال پیش، سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و معامله‌گران بدون قانع‌کننده‌ای، روی افزایش قیمت قمار می‌کردند که باعث نوسانات قیمت‌ها می‌شد. با این حال، این موضوع دیگر تغییر کرده است. با بلوغ بازارهای ارزهای دیجیتال، مقامات نظارتی، قوانینی را به طور خاص برای سرمایه‌گذاران تدوین می‌کنند. با این حال، اگرچه قیمت بیت کوین همچنان در حال نوسان است، بسیاری اکنون آن را آینده اقتصاد اصلی می‌دانند و روی آن سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام می‌دهند.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین مانند روشی تعیین می‌شود که ارزش دلار آمریکا تعیین می‌شود: عرضه و تقاضا. مانند ارز فیات، زمانی که تقاضا برای بیت کوین افزایش پیدا می‌کند، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. زمانی که تقاضا برای بیت کوین کاهش پیدا می‌کند، قیمت نیز کاهش می‌یابد.

قیمت بیت کوین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵

بیت کوین زمانی که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، قیمت صفر داشت. در ۱۷ ماه جولای ۲۰۱۰، قیمت بیت کوین به ۰.۰۹ دلار رسید. قیمت بیت کوین دوباره در ۱۳ آوریل ۲۰۱۱ افزایش یافت، از ۱ دلار به اوج ۲۹.۶۰ دلار در ژوئن ۲۰۱۱، افزایش ۲.۹۶۰ درصدی در عرض سه ماه رسید .سال بعد، قیمت آن از ۴.۸۵ دلار در ۹ افزایش یافت.

سال ۲۰۱۲ به طور کلی سالی بدون حادثه برای بیت کوین بود، اما سال ۲۰۱۳ شاهد افزایش شدید قیمت بود. معاملات در ابتدای سال با قیمت ۱۳.۲۸ دلار شروع به کار کرد و در آوریل به ۲۳۰ دلار رسید. کاهش به همان اندازه سریع در قیمت اتفاق افتاد و قیمت آن چند هفته بعد در جولای به ۶۸.۵۰ دلار کاهش یافت.

در اوایل اکتبر، بیت کوین با قیمت ۱۲۳.۰۰ دلار معامله می شد. تا دسامبر، به ۱۲۳۷.۵۵ دلار رسید و سه روز بعد به ۶۸۷.۰۲ دلار سقوط کرد. قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۱۴ کاهش یافت و در آغاز سال ۲۰۱۵ به ۳۱۵.۲۱ دلار رسید.

قیمت بیت کوین ۲۰۱۶–۲۰۲۰

قیمت‌ها به تدریج در سال ۲۰۱۶ به بیشتر از ۹۰۰ دلار در پایان سال رسید. در سال ۲۰۱۷، قیمت بیت‌کوین در حدود ۱۰۰۰ دلار بود تا اینکه در اواسط ماه می به ۲۰۰۰ دلار رسید و سپس به ۱۹۳۴۵.۴۹ دلار رسید. قیمت بیت کوین برای دو سال آینده به آرامی حرکت کرد. به عنوان مثال، در ژوئن ۲۰۱۹ قیمت و حجم معاملات افزایش یافت و قیمت‌ها از ۱۰۰۰۰ دلار گذشت. با این وجود، تا اواسط دسامبر به ۶۶۳۵.۸۴ دلار کاهش پیدا کرد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

در آوریل ۲۰۲۱، ارزش بازار بیت کوین به بالاترین حد خود رسید و در مقایسه با ماه‌های تابستان بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار رشد داشت. کاهش سرمایه بازار از آن لحظه به بعد، به حدود ۶۰۰ میلیارد دلار آمریکا در ژوئن ۲۰۲۱ رسید. ارزش بازار با ضرب تعداد کل بیت‌کوین‌های در گردش در قیمت بیت‌کوین محاسبه می‌شود. ارزش بازار بیت کوین از حدود یک میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۳ به چندین برابر این میزان از زمان افزایش محبوبیت آن در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

در مارس ۲۰۲۲، ارزهای مجازی Wrapped Bitcoin و Bitcoin هر دو به قیمتی بالغ بر ۴۰۰۰۰ دلار آمریکا رسیدند. بیت‌کوین برای مدتی گران‌ترین ارز دیجیتال بود، اما اتریوم امروزه محوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

قیمت بیت کوین در سال 2022

آیا بیت کوین جهان تمام می‌شود؟

برعکس ارزهای فیات مانند دلار آمریکا که فدرال رزرو می‌تواند در مورد آنها تصمیم بگیرد که اسکناس‌های بیشتری چاپ کند، عرضه بیت کوین محدود است. بیت کوین بیشترین عرضه را در تا به امروز انجام داده است که ۸۹ درصد آن به طور تقریبی در آوریل ۲۰۲۱ به دست آمده است. تا انتهای سال ۲۰۲۲، بیشتر پروژه‌های رمزنگاری شده از بین خواهند رف و در آستانه سقوط خواهند بود. در حالی که توسعه‌دهندگان ایده‌ها و نوآوری‌های جدید خود را معرفی کرده و رو به پیشرفت قدم وردارند، خود توکن‌ها این کار را نمی‌کنند. یک بازار نزولی که بسیار قوی در آینده بوجود می‌آید، اکثریت قریب به اتفاق آلتکوین ها را از بین می‌برد.

چشم انداز قیمت بیت کوین

بیت کوین از سال ۲۰۰۹ بوجود آمده است و روندی بی‌سابقه را دنبال کرده است. برخی از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که قیمت آن همچنان در حال افزایش است، در‌حالی‌که برخی دیگر معتقدند که حباب قیمتی آن در شرف ترکیدن است. ارزهای رمزپایه معیارهای کمی در دسترس دارند که امکان پیش‌بینی قیمت را فراهم ‌کند، البته فقط علاوه بر توجه بر قیمت بیت کوین با خرید تتر از تبدیل، معاملات خود را به سادگی انجام دهید.

پیش‌بینی‌های وب‌سایت‌های CrypotNewZ و Coin Price Forecast درمورد قیمت بیت کوین در آینده شان می‌دهد که انتظار می‌رود بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۵ به قیمت ۱۲۶۱۲۷ دلار برسد.

بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین

کلام آخر

تغییرات قیمت بیت کوین به طور متناوب منعکس‌کننده اشتیاق و نارضایتی سرمایه‌گذاران از وعده آن است. ساتوشی ناکاموتو، مخترع(های) ناشناس بیت کوین، آن را برای استفاده به عنوان وسیله‌ای برای تراکنش‌های روزانه و راهی برای دور زدن زیرساخت‌های بانکداری سنتی پس از فروپاشی مالی سال ۲۰۰۸ طراحی کرد. از آن زمان، رمز ارزها به عنوان وسیله‌ای برای مبادلات مورد توجه قرار گرفت و همچنین به یک نوع سرمایه‌گذاری متفاوت تبدیل شد که راهی برای ذخیره ارزش پول و محافظت آن در برابر تورم.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *