خانه » مهارت نوشتاری » انشا طنز در مورد اگر من رئیس جمهور بودم

انشا طنز در مورد اگر من رئیس جمهور بودم

انشا اگر من رئیس جمهور بودم چه میکردم

انشا طنز در مورد اگر من رئیس جمهور بودم

انشا توصیفی با موضوع اگر من یک رئیس جمهور بودم چه کارهایی میکردم به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا اگر من رئیس جمهور بودم

همین امروز که تصمیم گرفتم در مورد رئیس جمهور شدن بنویسم ، یکهو مخم هنگ کرد. تعجب کردم. چون قبلا خیلی راحت می توانستم ، حداقل توی خیالاتم رئیس جمهور بشوم . آن هم رئیس جمهوری که از جیک و بوک کشورش خبر دارد. یا فکر کن اصلا علم غیب دارد ومی داند ، هر کس در هر شغلی هست ، چطوری زندگی می کند. می داند بیشتر بچه های دانش آموز فعالیت بدنی شان زیاد است ، پس بنابراین به مدیر مدرسه ها دستور می داد از زیر سنگ هم شده تغذیه ای مناسب برای آن ها فراهم کند؛ تا مثل بچه هایی که توی تبلیغات تلویزیونی خوشگل و مامانی هستند، شیر بخورند قوی بشوند؛ قوی مثل شیر بشوند.

البته واضح است که همه ی رئیس جمهورها دل سوز هستند . اما من قبلا فکر می کردم اگر رئیس جمهور بشوم، دلم بیشتر و بیشتر بسوزد. حواسم باشد که مردم من را انتخاب کردند. یا حواسم باشد که رئیس جمهور وقتی رئیس جمهور است که مردم وجود دارند. اصلا رئیس جمهور می شوم که حرف های درست و حسابی آن ها را گوش کنم. بعد به وزیرانی که انتخاب کردم بگویم: حواس تان باشد ما را برای خدمت انتخاب کرده اند، نروید به فکر خودتان باشید و فکر کنید مادر زاد وزیر بوده اید.

راستش را بخواهید گاهی هم که به رئیس جمهور شدن فکر می کردم ، لب و دهانم را کج می کردم ، که یعنی ” بابا ولش کن این افکار را”، رئیس جمهور شدن مسئولیت سنکینی دارد که کوه را آب می کند. حالا تو یک علف بچه نشستی برای خودت خیال بافی می کنی؟. بعد دوباره پشیمان می شدم و با خودم می گفتم : اگر رئیس جمهور بشوم ، فکر می کنم که همه ی مردم مثل خانوده ام برایم عزیز هستند. از کمبود های شان غمگین می شدم و از خوش حالی شان پر در می آوردم وسبک بال به پرواز در می آمدم.

این روزها هم تصمیم نهایی ام را گرفتم که  وقتی بزرگ شدم حتما رئیس جمهور بشوم. رئیس جمهوری که قلب مهربانی دارد و به پیشرفت کشور و مردم اش فکر می کند.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *