خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد مدافعان سلامت

انشا در مورد مدافعان سلامت

انشا درباره مدافعان سلامت – کرونا

انشا مدافعان سلامت

انشا با موضوع مدافعان سلامت (در دوران کرونا) بصورت توصیفی و ذهنی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا مدافعان سلامت

سالهای نه چندان دور، سایه جنگ و خونریزی سراسر این سرزمین را فرا گرفته بود. آژیر خطر قلب ها را به تپش می انداخت. امان از لحظه ای که موشکی از جانب خاک دشمن، بر سر خانه ای فرود می آمد و نوزاد و پیر و جوانش را تکه تکه می کرد.

در همان روزها بود که هزاران نفر دلاور غیور برای دفاع از خاک سرزمینمان، عزمشان را جزم کردند و از زیر قرآن رد شده و در میدان های مبارزه با دشمنان به شهادت رسیدند تا مبادا چپاولگران ذره ای از خاک کشور را در چنگال وحشیانه خویش فرو برند.

حالا سالها می گذرد از آن روزهای خونین و غم انگیز که سبب شد خاک این زمین پر شود از عطر آن لاله های پر پر شده؛ امروز هم کشورمان گرفتار است گرفتار دردی که هرروز صدها نفر از عزیزانمان را به کام مرگ می کشاند و هزاران نفر را مبتلا می کند. ذره ای بی ارزش اما دردسرساز به نام ویروس کرونا که مدت هاست همه را خانه نشین کرده؛ همه‌ی جهان را…

این بار جبهه ها هم پر شدند از فداکارانی که جان انسان ها برایشان ارزشمند است. نفس های به شماره افتاده، چشمان گریان که مدت هاست تصویر عزیزانش در آن نقش نبسته، سرفه های جان سوز، بدن های بی رمقی که در تب می سوزند و … همه اینها نمی گذارد عده ای دست روی دست بگذارند و به خوشی های خود برسند بلکه دلسوزانه و با قدرت، همچون سربازان دلاور سالهای سخت جنگ، پا به میدان دفاع می گذارند و با جان و دل خدمت می کنند و نشان می دهند که انسانیت و ایثار هنوز هم وجود دارد.

چه ایثاری بالاتر از این که روزها و ماه ها از خانواده خودت دور باشی و با آن لباس های گرم و طاقت فرسا به بیماران برسی و ماسک، حالت را خراب و صورتت را زخمی کرده باشد اما جان دیگری از جان خودت مهم تر باشد تا جایی که جان خودت را هم در این راه از دست بدهی؟

” آن سالها شهدای مدافع وطن داشتیم و این روزها، شهدای مدافع سلامت”

حالا هم خاک این سرزمین فرشتگانی از جنس پزشکان و پرستاران دلسوز و تمام کسانی که جان انسان ها برایش اهمیت داشت را در دل خود جای  داده است. همچون شهدای ۸ سال دفاع مقدس که الان در گلزارهای شهدا آرمیده اند.

هردو جان خود را در طبَق اخلاص گذاشتند و با خدایشان معامله کردند. هردو چه شب ها و روزها که بیداری کشیدند و چشمان خانواده در انتظار دیدارشان به در دوخته شد. هردو سختی تن را تحمل کردند تا نزد پرودگارشان در آرامش باشند.

براستی هر آنکه از خود بگذرد، شهید میشود و شهدا هرگز نخواهند مرد؛ شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

شادی روح تمام شهدا صلوات

بیشتر بخوانید: انشا زیبا و توصیفی درباره پرستار

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *