خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر صاحب کل دنیا بودم

انشا در مورد اگر صاحب کل دنیا بودم

انشا دانش آموزی درباره اگر صاحب کل دنیا بودم 🌏

انشا درباره اگر صاحب کل دنیا بودم

در ادامه انشا با موضوع اگر صاحب کل دنیا بودم به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

انشا درباره اگر صاحب کل دنیا بودم

تصوّر اینکه “صاحب کل دنیا باشیم” خیلی هیجان انگیز است. مطمئنا اگر صاحب دنیا بودم زندگی متفاوت تری داشتم. به نظرم اولین کاری که هرکسی انجام می‌دهد این است که سراغ آرزوهایش می رود.

در اینصورت می‌توانستم هرجای دنیا که دوست دارم، بروم و هر جایی را ببینم، خوراکی‌های مختلف را بچشم، اسباب بازی‌های شگفت انگیزی داشته باشم. همه به من احترام می‌گذاشتند و حرفهایم را گوش می‌دادند‌‌‌‌؛ البته من هم تمام این ثروت و قدرت را برای خودم نگه نمی‌داشتم، بلکه همه انسانها را از نعمتها و لذت ها بهره‌مند می‌کردم، پول و ثروت را در گاو صندوقم مخفی نمی‌کردم و با آنها شغلی فراهم می‌کردم تا هیچ کس بیکار و فقیر نماند، هیچ کس کارتن خواب و بی خانمان نشود، هیچ کسی از فقر و نداری مجبور نباشد درد بیماری را تحمل کند و نتواند به دکتر برود، کاری می‌کردم حقوق آدمها به قدری باشد که بتوانند آبرومندانه زندگی کنند.

همه مردم دنیا بتوانند غذای سالم بخورند، آب سالم بیاشامند، لباسهای زیبا بپوشند، کودکان بازی کنند و درس بخوانند و هیچ کودکی مجبور نباشد در خیابان کار یا گدایی کند.

اگر صاحب دنیا بودم اجازه قُلدری و زورگویی را به هیچ کس نمی‌دادم، نمی‌گذاشتم با توپ و تانک و تفنگ به خانه های مردم حمله کنند و آنها را از سرزمینشان آواره کنند و انسانهای مظلوم را بکشند یا زندانی کنند. اگر صاحب دنیا بودم مدرسه ها را گسترش می‌دادم و افرادی را مسئول می‌کردم که به تربیت انسانها بپردازند و به آنها انسانیت و اخلاق را بیاموزند و دنیا پر از صلح و شادی شود.

بله شاید من الان که صاحب دنیا نیستم اینطور آرزوهای قشنگی دارم و اگر واقعا صاحب دنیا شوم، آنچنان غرق در شادی و خوشی خودم شوم که دیگران را فراموش کنم و شاید به خاطر شادی خودم دیگران را غمگین سازم، کسی چه می‌داند!

من نمی‌خواهم صاحب دنیا شوم اما از خدا می‌خواهم دنیای ما را پر از صلح و شادی کند طوری که هیچ کس حقوق دیگری را پایمال نکند و ظلم و ستم نرساند، در این صورت دنیای قشنگ تری خواهیم داشت.

انشا در مورد علم بهتر است یا ثروت؟

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *