خانه » دانش و فناوری » گوشی استوک چیست؟ و منظور از آن

گوشی استوک چیست؟ و منظور از آن

گوشی استوک چیست؟ و همه چیز در مورد آن

گوشی استوک
به دنبال اعمال تحریم های گسترده علیه ایران، افزایش قیمت ارز و نوسانات موجود در بازار، کالاهای وارداتی با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شدند که گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن نیز از این قاعده مستثنی نبودند. همین امر باعث گردید توان خرید گوشی موبایل با توجه به قیمت بالایی که دارند برای همه امکان پذیر نباشد و گوشی های کارکرده و استوک به علت ارزان تر بودن رونق زیادی پیدا کنند.

در بازار ایران واردکنندگان موبایل اقدام به واردات گوشی های موبایل استوک، کارکرده و یا پشت ویترینی از کشورهای عراق و امارات متحده عربی کردند و توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خوبی جلب نمایند.

گوشی استوک چیست؟

گوشی موبایل استوک به عنوان یک دستگاه در حد نو و کم کارکرد تلقی می شود. امروزه در بیشتر فروشگاه های بزرگ مانند آمازون و ebay فروش این محصولات بسیار افزایش یافته است. دلیل اصلی خرید کاربران از این محصولات قیمت ارزان تر و مناسب تر آن‌ها نسبت به کالای نو و همچنین توقف تولید آن محصول از شرکت‌های سازنده می باشد.

در بازار ایران بیشترین کالایی که بصورت استوک بفروش می‌رسد آیفون استوک است که این گوشی‌ها در دو دسته قرار می‌گیرند. دسته اول شامل گوشی هایی هستند که به نام استوک وارداتی و خارجی از اروپا یا دبی وارد کشور می شوند که میزان استفاده از این دستگاه‌ها کمتر است. دسته دوم گوشی هایی هستند که اغلب کارکرده بوده و دست دوم به شمار می آیند.

نکاتی در هنگام خرید گوشی موبایل استوک 

نکاتی که در هنگام خرید گوشی موبایل استوک باید به آن توجه نمود: شرط خرید گوشی های استوک توسط کاربران، سلامت کامل، بدون خط و خش بودن و تعمیری نبودن آن‌ها می باشد. به همین دلیل بیشتر فروشگاه ها برای خریداران به مدت چند روز مهلت تست و آزمایش قرار می دهند تا بتوانند با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند و از موبایل خود راضی باشند.
درجه بندی گوشی‌های استوک به صورت A، B و C است که محصولات با درجه‌بندی A ممکن است تنها از کارتن خارج شده باشد و یا تنها تا مدت ۱ ماه مورد استفاده قرار گرفته باشند و دارای کارتنی نو و لوازم جانبی اصلی هستند.
گوشی‌های درجه B خط و خش های بسیار کوچک دارند که می توان آنها را نادیده گرفت. این دسته از گوشی ها ممکن است بین ۱ تا ۶ ماه استفاده شده باشند و حتی کارتن اصلی نداشته و دارای لوازم جانبی های کپی درجه یک باشند.

تفاوت گوشی استوک و اصلی با یکدیگر

گوشی های موبایل استوک شرایط بسته بندی کارخانه‌ای را ندارند، مانند باز شدن پلمپ، روشن شدن دستگاه ، خط و خش و ضربه خوردگی و جابه جایی لوازم جانبی و این در حالی است که گوشی موبایل اصلی و استوک نشده در کارخانه بسته‌بندی شده است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *