خانه » آگهی رپورتاژ » مأموریت اصلی مشاور سئو چیست؟

مأموریت اصلی مشاور سئو چیست؟

درباره معرفی مشاور سئو سایت و وظایف آن

مأموریت اصلی مشاور سئو

اگر شما سایتی دارید که از طریق آن برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود فعالیت می‌کنید، باید برای دیده‌شدن بیشتر سایت خود، از طریق سئو و بهینه‌سازی اقدام کنید. سئو سایت یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سود و درآمد بیشتر از کسب‌وکار است.

اما باید این را هم در نظر داشته باشید سئو چیست؟ و به‌کارگیری مفاهیم سئو به‌تنهایی کارساز نیست، باید این مفاهیم همراه با مارکتینگ و بازاریابی باشد. اگر شما بخواهید که از مشاوره سئو برای بهبود رتبه سئو سایت خود استفاده کنید باید آن مشاوره آمیخته به مارکتینگ و سئو باشد تا نتیجه دلخواه شما را بدهد که در ادامه به اهمیت سئو مارکتینگ و بازاریابی برای بهبود سئو سایت می‌پردازیم.

بمب سئو مارکتینگ یا بازاریابی سئو

بعد از آن که شما با استفاده از استراتژی‌های سئو، کلمات کلیدی سایت خود را بهینه کردید و در نتایج جستجوی گوگل رتبه گرفتید، وقت آن است که بتوانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها بفروشید.

فرض کنید که سایت شما در رتبه‌های صفحه اول گوگل قرار گرفته است، شما تا این مرحله، استراتژی‌های سئو را پیاده‌سازی کرده‌اید اما از این مرحله به بعد باید تکنیک‌های مارکتینگ و بازاریابی را در سایت خود استفاده کنید که بتوانید نرخ تبدیل کاربر به مشتری را برای سایت خودتان افزایش دهید.

اما مارکتینگ چیست؟ سئو مارکتینگ چه مفهومی دارد و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟ چگونه برای سایت خود بازاریابی داشته باشیم؟ تمامی این‌ها سؤالاتی هستند که در ادامه به هرکدام از آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

سئو مارکتینگ یا بازاریابی سئو تکنیکی است که از آن برای جذب بازار هدف از طریق موتورهای جستجو استفاده می‌شود. این روش از آن دسته روش‌هایی است که باعث جذب کاربران زیادی می‌شود که همراه با این مزیت، بازگشت نرخ سرمایه بالاتری نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد.

در روش سئو مارکتینگ شما می‌توانید به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درآمدزایی داشته باشید، روش مستقیم به شکلی است که شما با استفاده از تبلیغات و تکنیک‌های بازاریابی که در داخل صفحات سایت خود انجام می‌دهید، محصولات و خدمات خود را به کاربران و مشتریان خود معرفی می‌کنید.

در روش غیرمستقیم هم شما با استفاده از تبلیغاتی که در سایت‌هایی که ورودی بسیار بالایی دارند، مانند سایت‌های خبری و غیره انجام می‌دهید، می‌توانید کاربران اینترنتی را از سایت‌های پر ورودی به سمت سایت خودتان بکشانید. پس باتوجه‌به آن چه که گفته شد می‌توان گفت که سئو مارکتینگ مستقیم همان سئو داخلی و سئو مارکتینگ غیرمستقیم همان سئو خارجی است.

همان‌طور که می‌دانید به‌کارگیری اصول و مفاهیم سئو در مشاوره سئو برای بهبود رتبه و جایگاه در گوگل اهمیت زیادی دارد اما این اهمیت برای چیست؟ در ادامه به اهمیت استفاده از اصول سئو مارکتینگ در مشاوره سئو می‌پردازیم!

مشاوره سئو همراه با اصول سئو مارکتینگ

استفاده از اصول و مفاهیم سئو همراه با مارکتینگ و بازاریابی در مشاوره سئو نقش پررنگ و تأثیرگذاری دارد. چرا که مهم‌ترین هدفی که برای طراحی یک وب‌سایت وجود دارد رسیدن به فروش و درآمدزایی و بازاریابی اینترنتی است.

از طرفی دیگر مشاوره‌های سئو نیز برای آن انجام می‌شوند که تکنیک‌های سئو به‌درستی بر سایت و بهینه‌سازی آن پیاده‌سازی شوند و در آخر نتیجه خاص و دلخواه صاحب سایت که افزایش درآمد و سود برای کسب‌وکار است، حاصل شود؛ بنابراین استفاده از تکنیک‌های مارکتینگ و بازاریابی در مشاوره‌های سئو هرچند تعرفه سئو شما را گران می‌کند اما باعث نزدیک شدن هر چه بیشتر به افزایش فروش و کسب درآمد می‌شود.

سؤالی که پیش می‌آید این است که اصول سئو مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود!

۷ اصل از اصول بمب سئو مارکتینگ

اصل اول | درک اهداف بازاریابی

یک مشاور سئو حرفه‌ای باید بداند که هدف بازاریابی هر کسب‌وکاری برای پیشرفت آن چیست و چگونه انجام می‌شود و رقیبان آن به چه چیزهایی می‌پردازند.

اصل دوم | تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز آن‌ها

مرحله اول برای کلمات کلیدی پیداکردن و انتخاب آنها است اما بعد از به‌دست‌آوردن کلمات کلیدی، مشاوره سئو طبق استراتژی‌ها باید بتواند آن کلمات را مدیریت کند، اولویت‌بندی این کلمات کلیدی، مثلاً کلماتی که رقابت کمتری دارند را مشخص کند، کلمات با سودآوری زیاد را به دست بیاورد و بتواند برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها داشته باشد.

اصل سوم | انتخاب کلمات کلیدی هدفمند

بعد از تحقیق کلمات کلیدی و آنالیز آن‌ها، باید کلمات کلیدی انتخاب شوند که به‌صورت هدفمند برای بازاریابی و مارکتینگ مؤثر باشند.

اصل چهارم | شناخت تکنیک‌ها

از دیگر وظایف متخصص سئو شناخت و دانش بهترین روش سئو، کلاه سفید و کلاه‌سیاه و انجام کارهای سایت به‌صورت اصولی و طبق موارد سئوی کلاه سفید.

اصل پنجم | بهبود رتبه

رساندن سایت به رتبه برتر گوگل، بتواند سایت را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل که در صفحه یک گوگل هستند قرار بگیرد، یعنی با کلمه کلیدی مدنظر بتواند یکی از صفحات لندینگ ایجاد شده در سایت، یا مقالات وبلاگ و… را در لیست ۱۰ لینک ابتدایی گوگل به نمایش در بیاورد.

اصل ششم | بهبود تجربه کاربری و نرخ کلیک

یکی دیگر از وظایف مشاور سئو این است که بتواند با انجام اقداماتی تجربه کاربری از سایت را بهبود دهد و همچنین سبب افزایش کلیک یا CTR شود.

اصل هفتم | افزایش فروش و ارائه خدمات

با افزایش نرخ کلیک و بازدید سایت، باید با استفاده از تولید محتوای باکیفیت، فروش محصولات و کالاها و همچنین ارائه خدمات افزایش یابد.

مشاوره سئو با مارکتینگ

هنر سئو مارکتینگ یا ماشین تولید اسکناس

بازاریابی اینترنتی برای موتورهای جستجو، هنری است که همانند ماشین تولید و تبدیل اسکناس کار می‌کند. مشاوره سئو همراه با چاشنی مارکتینگ برای سایت و بهبود آن می‌تواند در گسترش کسب‌وکار شما همانند بمب عمل کند. در واقع به‌کارگیری سئو مارکتینگ در مشاوره سئو یکی از عوامل موفقیت کسب‌وکارها است.

شما می‌توانید در این مسیر از یک متخصص و مشاوره سئو یا یک سئوکار حرفه‌ای که مهارت و تجربه زیادی داشته باشد، استفاده کنید. به جز متخصص سئو می‌توان از مشاوره‌های سئو یک تیم سئوکار نیز استفاده کرد. به‌صورت کلی استفاده از تجربه‌های افراد بامهارت می‌تواند در این مسیر به بهینه‌سازی سایت کمک زیادی کند. اما مشاوره‌های سئو با سئو مارکتینگ چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

خدمات مشاوره سئو با چاشنی مارکتینگ

برخی از خدمات سئو حرفه ای که همراه با سئو مارکتینگ انجام می‌شود، ازاین‌قبیل است:

  • مشاوره در انتخاب نام سایت و طراحی آن
  • انتخاب کلمات کلیدی هدفمند
  • بررسی وضعیت فعلی سایت
  • بررسی وضعیت رقبا
  • اصلاح ساختار سایت
  • تنظیم متاها
  • تنظیم و انتخاب درست عناوین
  • بهینه‌سازی سایر پارامترهای سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
  • حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و …
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
  • افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
  • بررسی بک‌لینک‌ها و مدیریت آنها
  • تعامل با سایت‌های مرتبط و مدیران آن‌ها
  • تبلیغات در اینترنت، ارسال ایمیل (ایمیل مارکتینگ)
  • تحلیل آمار سایت
  • حفظ روند روبه‌رشد آمار سایت
  • بالابردن رتبه‌ها (کنترل رتبه‌ها و اعمال تغییرات موردنیاز)
  • انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه‌گذاری بر آنها
  • بهینه‌سازی اخبار و Press Release

 سخن آخر

برای استفاده از مشاوره سئو حتماً در نظر داشته باشید که همراه با مفاهیم سئو و استراتژی‌های آن، از اصول مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی برای افزایش درآمد و سود برای کسب و استفاده شود.

نوشته شده توسط نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. پس هر کسب و کار اینترنتی برای شروعع به مشاوره سئو احتیاج داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *