خانه » اجتماعی » هنگام بازدید از موزه‌ها چه نکاتی باید را رعایت کنیم؟

هنگام بازدید از موزه‌ها چه نکاتی باید را رعایت کنیم؟

هنگام بازدید از موزه ها باید چه نکاتی را رعایت کنیم و چگونه رفتار کنیم؟

هنگام بازدید از موزه ها باید چه نکاتی را رعایت کنیم

در ادامه با نکات بازدید از موزه ها از کتاب مطالعات اجتماعی چهارم آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

قوانین و مقررات بازدید از موزه ها

موزه ها مکان هایی هستند که در آن معمولا اشیاء قیمتی نگه داری می شود و همچنین شما به کمک موزه ها می توانید با تاریخ و تمدن یک ملت آشنا شوید. در اینجا به برخی نکات مهم اشاره می کنیم که لازم است در هنگام بازدید از موزه ها رعایت شوند:

سر و صدا نکنید!

در بازدید از موزه سکوت را رعایت کنید و مزاحم دیگر بازدیدکنندگان نشوید. موزه ها مکان هایی برای تمرکز و تفکر افراد در آن چه نظاره می کنند هستند. وقتی شما مشغول صحبت می شوید هم تمرکز خود و هم تمرکز دیگران را بهم می ریزید.

خوراکی ممنوع!

بسیاری از ما ها عادت داریم وقتی مشغول تماشای چیز لذت بخشی هستیم شروع می کنیم به خوراکی خوردن! وقتی تلویزیون تماشا می کنیم یا در ماشین و قطار مشغول دیدن منظره هستیم هم چشمانمان کار می کند هم دهانمان. 😁 اما باید حواسمان باشد که در هنگام بازدید از موزه این عادتمان را چند دقیقه ای کنار بگذاریم.

عکس و فیلمبرداری ممنوع!

برخی موزه ها اجازه عکس انداختن و فیلمبرداری نمی دهند. شما نیز باید قانون موزه را رعایت کنید. اما موزه هایی که اجازه عکس انداختن می دهند بهتر است فلش گوشی تان را خاموش کنید. یا در هنگام عکس انداختن مزاحم بقیه نشوید و جلوی کسی نایستید!

سیگار کشیدن ممنوع!

موزه جای سیگار کشیدن نیست! هم باعث اذیت شدن بازدیدکنندگان می شود و هم دود سیگار برای اشیاء داخل در موزه مناسب نیست.

فاصله را رعایت کنید!

به وسایل موزه دست نزنید و فاصله را رعایت کنید. برخی موزه ها در کنار وسیله ها خطوط قرمزی ترسیم کرده اند که باید پشت آنها ایستاده و از آن جلوتر نروید. در برخی موزه ها مثل موزه جواهرات وقتی بیش از حد به آثار موزه نزدیک شوید یا وسیله ای را لمس کنید بوق خطر به صدا در می آید!

جلوی دید افراد را نگیرید!

وقتی موزه کوچک باشد و تعداد بازدیدکنندگان آن زیاد باشند، باید حواستان باشد جلوی هر اثری مدت طولانی توقف نکنید و به بقیه هم اجازه دیدن و بهره بردن از آن آثار را بدهید!

دانلود کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه چهارم

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *