خانه » آگهی رپورتاژ » روش تدریس ریاضی مدرسانه

روش تدریس ریاضی مدرسانه

کیفیت کلاس های ریاضی در مدرسانه بالا است و هیچ فرقی نمی کند که دانش آموز از کلاس های آنلاین استفاده کند و یا کلاس تدریس خصوصی حضوری را انتخاب کند.

روش تدریس ریاضی مدرسانه

در تمام دنیا ریاضی یکی از دروس مفهومی است که در همه پایه های تحصیلی یکی از اصلی ترین منابع درسی محسوب می شود. اهمیت به یادگیری ریاضیات به دلیل تاثیر آن در افزایش تمرکز و مهارت های حل مسئله و همچنین استفاده از آن در علوم مختلف باعث شده است که ریاضی یکی از دروس مورد توجه باشد.

همین توجه زیاد سبب می شود که اغلب دانش آموزان با یک ذهنیت از پیش تعریف شده با ریاضی مواجه شده و در یادگیری آن دچار مشکل باشند. یکی از اصلی ترین مسائل در یادگیری ریاضی شیوه های آموزش آن است. بسیاری از کارشناسان معتقدند به کار بردن شیوه های صحیح و استاندارد در آموزش ریاضی می تواند مشکل بسیاری از دانش آموزان را مرتفع سازد.

نگاهی به انواع روش های تدریس ریاضی

با ورود دانش آموز به مقطع دبستان آموزش مفاهیم پایه ای ریاضیات از جمله اعداد و اعمال اصلی آغاز می شود. ریاضی یک درس به هم پیوسته است، به این معنا که هر کتاب ریاضی پیش نیاز کتاب سال بعد تحصیلی است، پس اهمیت یادگیری ریاضیات از همان دوره ابتدایی آغاز شده و هرچه پیش تر می رویم پر رنگ تر می شود.

باید متذکر شویم که ریاضی چیزی فراتر از انجام محاسبات است. شیوه های تدریس ریاضی مسائلی چون مهارت تجزیه و تحلیل، حل مسئله و استدلال را به دانش آموز می آموزد که این مسائل شروعی برای آموزش مفاهیم ابتدایی در این درس هستند. بنابراین با تکیه بر روش های تدریس استاندارد و نوین است که می توان به همه این اهداف دست یافت. در واقع در شیوه های نوین آموزش باید به دانش و مهارت تقویت تفکر پرداخت.

در شیوه های نوین آموزش ریاضی بیش از هر چیز به تفکر خلاق و قدرت تفکر پرداخته می شود، چیزی که در روش های سنتی تدریس کمتر به آن پرداخته شده است.

روش تدریس ریاضی در ایران

در آموزش و پرورش ایران، ریاضی بیشتر به صورت شرحی آموزش داده می شود. به این شکل که معلم شروع به توضیح دادن مباحث درسی می کند و در یک فضای ساکت تنها معلم است که صحبت می کند اما انتقادی که به این روش سنتی تدریس ریاضی وارد است، حضور منفعل دانش آموز است. همین فعالیت نداشتن باعث می شود که دانش آموز در کلاس خسته شود و خود یکی از عوامل اختلال در تمرکز دانش آموز محسوب می شود.

روش ارائه قائده یا فرمول

این روش نیز یکی دیگر از روش های مرسوم در آموزش ریاضی در ایران است، در این روش عملا دانش آموز را به یک ربات محاسبه گر تبدیل می کنند کسی که حتی ممکن است در جویدن همین لقمه آماده نیز دچار مشکل شود. اشتباهات محاسبه ای مهمترین مشکل دانش آموزان ایرانی در آزمون های ریاضی است.

روش تشبیهی

از این روش معمولا برای ارائه چگونگی یک مفهوم استفاده می شود نه برای اثبات ریاضی آن. با این حال از آنجایی که دانش آموز در این روش نیاز به تفکر خلاق دارد به نسبت سایر روش ها حضور فعال تری دارد. اما باید توجه کنید که باید استفاده نامناسب از این روش باعث ایجاد تصور غلط از مفهوم ارائه شده در ذهن دانش آموز نشود.

روش مشارکتی

این روش یکی از مدرن ترین شیوه های آموزش ریاضی است که در اکثر مدارس کشورهای پیشرفته دنیا در حال استفاده است. در این روش دانش آموز و معلم در کنار هم در تدریس حضور فعالانه دارند. این روش یکی از بهترین و با نتیجه‌ترین روش‌های آموزش یک مفهوم ریاضی است.

تدریس خصوصی ریاضیات و نتایج آن در یادگیری

در حال حاضر اکثر دانش آموزان ریاضی که در یادگیری ریاضیات در مدرسه مشکل دارند، به فکر استفاده از معلم خصوصی برای یادگیری بهتر هستند. اما باید بدانید که آموزش ریاضی به منظور کسب بهترین نمره هیچ کمکی به فرزند شما نخواهد کرد. بهتر است به جای نمره به یادگیری مفاهیم توجه شود تا دانش آموز در سالهای بالاتر تحصیلی با مشکل یادگیری مواجه نشود. بنابراین استفاده از مزایای یک کلاس خصوصی ریاضی با استانداردهای بین المللی می تواند یک سرمایه گذاری بلندمدت برای دانش آموزان در کسب مهارت های ریاضیات محسوب شود.

شما باید به دنبال موسسه آموزشی باشید که بهترین اساتید را از نظر آگاهی و دانش و همچنین مسلط به شیوه های علمی و مدرن آموززش ریاضی، در اختیار داشته باشد.

تدریس خصوصی ریاضیات و نتایج آن در یادگیری

با مدرسانه عاشق ریاضی شوید

شیوه های تدریس در مدرسانه مهمترین عامل تمایز این موسسه از سایر موسسات مشابه است. ما تلاش می کنیم تا فاصله میان دانش آموز ایرانی و ریاضی را به کمک شیوه های استاندارد آموزشی بر داریم. در واقع در مدرسانه دانش آموز برای نمره درس نمی خواند، بلکه تلاش می کند تا مفاهیم ریاضی را به شکل تازه تری بیاموزد.

ما معتقدیم که آموزش مفاهیم و یادگیری مفهومی ریاضیات به دانش آموز کمک می کند تا در سال های بالاتر تحصیل در یادگیری مباحث پیچیده ریاضی مشکلی نداشته باشد.

استادان ریاضی در مدرسانه از بهترین اساتید تدریس ریاضی در تهران هستند که به لحاظ آگاهی و دانش و فضایل اخلاقی از بهترین ها هستند. ضمن این که مدرسانه برای همکاری با مدرسین عزیز از فیلترهای سختگیرانه ای استفاده می کند که همین امر سبب می شود بهترین ها را در کنار خود داشته باشد.

ما تلاش می کنیم تا کلاس خصوصی ریاضی با توجه به شرایط دانش آموز برگزار شود، به همین دلیل مشاوره با دانش آموز و همچنین والدین آن و توجه به انتظارات آنها از کلاس و شرایطی که دانش آموز در آن قرار دارد، به انتخاب بهترین گزینه برای تدریس خصوصی منجر می شود. در واقع در مدرسانه هر دانش آموز با روش های تدریس منحصر به خود ریاضی را می آموزد.

در مدرسانه نگرش دانش آموز به ریاضی و یادگیری آن متحول می شود و به جای فرار از ریاضیات دانش آموز با عشق در کلاس حاضر شده و از آموزش لذت می برد. در واقع دانش آموز و یادگیری ریاضی مقابل هم قرار ندارند بلکه در کنار هم حرکت کرده و به شکل هیجان انگیزی رشد و پیشرفت می کنند.

کیفیت کلاس های ریاضی در مدرسانه بالا است و هیچ فرقی نمی کند که دانش آموز از کلاس های آنلاین استفاده کند و یا کلاس تدریس خصوصی حضوری را انتخاب کند. آنچه دانش آموز در مدرسانه می آموزد مفاهیم ریاضی، در کنار خلاقیت ذهنی، روش های حل مسئله و مدیریت مسائل است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاوره با کارشناسان مدرسانه همین الان تماس بگیرید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *