خانه » آگهی رپورتاژ » مهمترین ویژگی های کلاس خصوصی زبان

مهمترین ویژگی های کلاس خصوصی زبان

 راهنمای شرکت در کلاس خصوصی زبان

با شناخت مهمترین ویژگی های کلاس خصوصی زبان، بدون شک با آگاهی کافی کلاس های خصوصی را انتخاب می کنید. کلاس خصوصی برای تدریس زبان های متنوع برگزار می شود.

در این مطلب می خواهیم ویژگی های کلاس تدریس خصوصی زبان را توضیح دهیم تا شما با آگاهی بیشتری کلاس های خصوصی را انتخاب کنید.

مهمترین ویژگی های کلاس خصوصی زبان

آشنایی با مهمترین ویژگی های کلاس تدریس خصوصی زبان

برخی از مهمترین ویژگی های کلاس تدریس خصوصی زبان که دارند عبارت هستند از :

۱- انتخاب معلم توسط دانش آموز یا والدین

در کلاس های مدرسه و دانشگاه و یا کلاس های گروهی که در آموزشگاه ها برگزار می شوند شاگرد یا والدین خودشان معلم و استادی که در کلاس حاضر می شود را انتخاب نمی کنند. بنابراین ممکن است نحوه تدریس معلم خوب نباشد ولی والدین و خود شاگرد کنترلی بر روی این مسئله ندارند. بسیاری از افراد برای تدریس خصوصی زبان، کلاس های خصوصی را انتخاب می کنند.  در کلاس های تدریس خصوصی والدین و یا خود شاگرد، با دقت معلم را انتخاب می کنند. اگر از نحوه تدریس ایشان رضایت نداشته باشند می توانند استاد دیگری را هماهنگ نمایند. این یکی از مهمترین مزیت های کلاس های تدریس خصوصی است.

۲- امکان برگزاری کلاس به صورت آنلاین یا حضوری

کلاس های خصوصی می تواند به دو صورت حضوری و یا آنلاین و اینترنتی برگزار شود. کلاس های حضوری که در منزل برگزار می شوند بازدهی بیشتری دارند اما در عوض کلاس های آنلاین انعطاف بیشتری خواهند داشت. تدریس خصوصی زبان فرانسه در هر زمانی قابل برگزاری است. معمولا نرخ کلاس های آنلاین و اینترنتی به نسبت کلاس های حضوری کمی کمتر است. مزیتی که استفاده از کلاس خصوصی آنلاین دارد این است که می توان حتی از هر شهر یا کشور دیگری با اساتید کلاس داشته باشید و محدودیت مکانی هم حذف می شود.

کلاس تدریس خصوصی زبان

۳- امکان برگزاری کلاس برای رفع اشکال یا یادگیری مفهومی

امکان برگزاری کلاس برای رفع اشکال یا یادگیری مفهومی، یکی از مهمترین ویژگی های کلاس خصوصی است. اگر دانش آموزی در درس زبان اشکالات پایه ای دارد می تواند در طول ترم و یا حتی در ایام تابستان برای یادگیری پایه ای و مفهومی یک معلم خصوصی خوب را در کنار خودش داشته باشد. توصیه می شود برای یادگیری مفهومی و پایه ای دروس در طول ترم از کلاس های خصوصی استفاده گردد. برای رفع اشکال ایام امتحانات هم می تواند مفید باشد.

۴- انعطاف سطح کلاس و هماهنگ شدن معلم خصوصی با شاگرد

مزیت بسیار مهم و منحصر به فردی که کلاس خصوصی به نسبت کلاس های گروهی دارد این است که در کلاس خصوصی سرفصل ها از قبل مشخص نشده اند تدریس خصوصی زبان انگلیسی  در کلاس های خصوصی بسیار سریع و آسان می باشد. از آنجایی که استاد تنها با یک نفر شاگرد سر و کار دارد می تواند خودش را به خوبی با سطح دانسته های دانش آموز هماهنگ کند. استاد مطالب را به گونه ای ارائه می نماید که مطمئن شود حتما شاگرد متوجه می گردد. در کلاس های گروهی استاد چنین امکانی را ندارد و با شاگردهای بسیاری سروکار دارد که سطح توانایی های آنها متفاوت است. اگر شاگرد حاضر در کلاس خصوصی سطح درسی ضعیفی دارد استاد از مطالب پایه ای تر شروع می کند. اگر شاگرد حاضر در کلاس خودش در سطح خوبی قرار دارد مطالب را سطح بالاتر ارائه می نماید.

برگزاری کلاس زبان به صورت آنلاین یا حضوری

۵- امکان برگزاری تعداد جلسات مورد نیاز و انتخاب تعداد جلسات

امکان برگزاری تعداد جلسات مورد نیاز و انتخاب تعداد جلسات یکی دیگر از مهمترین ویژگی های کلاس تدریس خصوصی است. اگر برای یادگیری زبان انگلیسی شاگردی به تعداد جلسات بالاتر و بیشتری نیاز دارد، استاد با هماهنگی شاگرد و والدین ایشان تعداد جلسات را افزایش می دهد. تعداد جلسات به گونه ای که در نهایت نتیجه بسیار خوبی حاصل گردد، تنظیم می شوند. در کلاس های گروهی تعداد جلسات محدود و از پیش تعیین شده اند. کلاس های خصوصی انعطاف بسیار بالایی دارد و همین باعث شده است بازدهی بسیار خوبی داشته باشند.

۶- امکان برگزاری کلاس در ایام امتحانات و فرجه ها

نکته بسیار مهم و خوب دیگری که در رابطه با تدریس کلاس خصوصی زبان وجود دارد این است که در ایام امتحانات این کلاس ها برگزار می شوند. زمانی که به معلم اصلی درس دسترسی وجود ندارد می توان از این کلاس ها برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس استفاده کرد. خصوصا اینکه در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان با جدیت بیشتری درس می خوانند و اشکالات ایشان بیشتر خودش را نشان خواهد داد. در ایام امتحانات و شب امتحان می توان کلاس های خصوصی را به صورت آنلاین و یا حضوری برگزار نمود.

مهمترین ویژگی های کلاس تدریس خصوصی زبان

۷- یادگیری سریع و مفهومی با کلاس تدریس خصوصی

فرض کنید دانش آموزی در درس زبان اشکال دارد و یا می خواهد نرم افزاری را یاد بگیرد. اگر این دانش آموز بخواهد از کتاب کمک آموزشی استفاده نماید باید خودش سعی کند از مطالب سر در بیاورد و اشکالات خودش را در کتاب پیدا کند و متوجه شود. در ضمن ممکن است ایشان سوالی داشته باشد که در کتاب نباشد و یا درک آن سخت باشد. از کتاب کمک آموزشی و فیلم کمک آموزشی نمی توان سوال پرسید. یک استاد و معلم خصوصی خوب در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل به سوالات پاسخ می دهد و حتی اشکالاتی را خودش تشخیص داده و آنها را هم برطرف می نماید. برای یادگیری سریع و مفهومی کلاس خصوصی بهترین گزینه است.

۸- ایجاد انگیزه در شاگرد و مشاوره در زمینه برنامه ریزی تحصیلی

اساتید حرفه ای و مجرب کلاس خصوصی زبان، تنها به ارائه درس اکتفا نمی کنند. این اساتید به شاگردهای خودشان مشاوره می دهند و در برنامه ریزی تحصیلی و نحوه مطالعه دروس و حتی در نحوه درست تمرین کردن دروسی مانند ریاضی به شاگردهای خودشان کمک می کنند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در رابطه با نحوه مطالعه دروس مختلف برنامه ریزی مناسبی دارند. زمانی که دانش آموز زمان استفاده مفید از تدریس خصوصی اشکال دارد، برگزاری کلاس خصوصی برایش بسیار مفید است.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *