خانه » مهارت نوشتاری » انشا از زبان قاشق و چنگال

انشا از زبان قاشق و چنگال

انشا ادبی از زبان قاشق و چنگال 

انشا از زبان قاشق و چنگال

انشا از از زبان قاشق و چنگال به صورت ذهنی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا از زبان قاشق و چنگال

من قاشق هستم که در اکثر مواقع در کنار دوست خود چنگال با یکدیگر کار مشترک انجام می‌دهیم. البته قاشق‌ها به تنهایی نیز زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. من شاید قدمت زیادی در تاریخ بشر نداشته باشم. در زمان‌های قدیم مردم غذا را با دست می‌خورند، کم‌کم با پیشرفت بشر و مهم‌تر شدن نظافت و سلامتی، قاشق و چنگال یار همیشگی مردم شدند.

انواع مختلفی دارم، از نوع پلاستیکی و چوبی گرفته تا استیل که بیشترین کاربرد را دارد. اما همه برای یک هدف مشخص تولید شده‌ایم، حمل غذا یا مواد غذایی، حالا یا مقصد دهان انسان است یا ظرف دیگر.

من و چنگال روزهای تلخ و شیرین زیادی را با هم گذرانده‌ایم. گاهی از هم دورافتاده‌ایم و مجبور شدیم به تنهایی کار کنیم و گاهی کنار یکدیگر با شادی و خنده و همکاری هم، بهترین نتیجه را رقم زدیم.

معمولاً چنگال به کار من نظم می‌دهد، تصور کنید برنج را بدون کمک چنگال چگونه وارد قاشق می‌کنید تا از درون آن بیرون نریزد؟ این چنگال است که به کارها سرعت می‌بخشد و همه‌چیز را مرتب در من جا می‌دهد.

به یاد دارم روزی او را سر سفره نیاورده بودند. من چقدر غمگین بودم و دیگر کار کردن برایم معنی نداشت. برنج‌ها از داخل من بیرون می‌ریختند و سالاد کاهو در من جا نمی‌شد. اصلاً روز خوبی نبود، مانند یک کابوس برای من گذشت. بعدها از چنگال هم شنیدم که او هم روزهای سختی را پشت سر گذاشته، همان موقع بود که ما با یکدیگر دست دوستی دادیم و قول دادیم، دیگر هرگز از هم جدا نشویم.

اما اگر بخواهم از روزهای خوبمان بگویم، باید برای شما تعریف کنم زمانی که ما با هم هستیم، مخصوصاً در مهمانی‌های خانوادگی، صدای شادی و خوشحالی ما به گوش شما می‌رسد. اینبار کمی توجه کنید؛ صدای چِرِق چِرِق قاشق و چنگال که تمام فضای سفره را پر می‌کند همان صدای شادی و پایکوبی ماست. در این شادی بشقاب هم با ما سهیم می‌شود و صدای برخورد من و چنگال و بشقاب یک سمفونی زیبا را می‌نوازد.

راستی باید بگویم ما کودکان را خیلی دوست داریم، آنها تازه یاد می‌گیرند که چگونه ما را در دست بگیرند و از ما استفاده کنند، من و چنگال به هم قول دادیم که همیشه به کودکان کمک کنیم تا آنها هم زودتر استفاده از ما را یاد بگیرند.

اما دوست دارم شما هم قولی به ما بدهید! به وجود من زمان غذا خوردن که عادت کرده‌اید، ‌اما خواهش می‌کنم هیچ‌گاه چنگال را از سفره خود حذف نکنید. قاشق و چنگال دوستان جدانشدنی یکدیگرند…

موضوعات پیشنهادی برای انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: محیا بخشی فرد

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *