خانه » آگهی رپورتاژ » تست استعدادیابی علی مسلمینی مشاور کنکور

تست استعدادیابی علی مسلمینی مشاور کنکور

مشاور کنکور علی مسلمینی 

تست استعدادیابی علی مسلمینی مشاور کنکور

شناخت استعدادها، مهمترین کاری است که هرکدام از ما می بایست در مسیر زندگیمان انجام دهیم. بخصوص در دنیای امروز که همه ی کارها تخصصی شده­اند، اگر زمینه­ای را که در آن استعداد داریم دنبال نکنیم، هیچ موقع موفقیت­های بزرگ زندگی برایمان اتفاق نخواهد افتاد.

با این اوصاف بهترین کار، استعدادیابی است.  یعنی اینکه علایق، ارزش ها، تیپ شخصیتی، و سبک و میزان هوش خودمان را بشناسیم و سعی کنیم در درست­ترین مسیر زندگیمان قرار بگیریم، تا با صرف کمترین زمان و هزینه، بهترین عملکرد و نتیجه را از کارهایمان داشته باشیم.

در این مقاله قصد داریم، تعدادی آزمون استعدادیابی معرفی کنیم که کمک کننده­ی شما باشد تا این استعدادها و مهارت­های شخصیتان را به خوبی شناخته و مسیر درست زندگیتان را انتخاب کنید.

مرکز مشاوره ی استاد علی مسلمینی، جادوگر مشاوره­ی کنکور ایران، این تست­ها را به صورت رایگان برگزار می­کند و شما با حضور در این مرکز از مشاوره گرفتن رایگان با بهترین مشاورین ما بهره­مند خواهید شد.

تست استعدادیابی علی مسلمینی مشاور کنکور

۱- تست هوش گاردنر

اولین تستی که در این مقاله به شما معرفی می­کنیم، یک آزمون بسیار جالب برای سنجش استعدادها و توانایی­های شما در هشت زمینه­ی مختلف می­باشد. طبق نظریه­ی آقای گاردنر، همه­ی ما دارای انواع مختلف هوش هستیم؛ در واقع یک  فرد باهوش، نباید فقط ضریب هوشی (IQ) بالایی داشته باشد، بلکه باید زمینه­ای را که نقطه ­ی قوتش هست بشناسد و در آن مسیر خود را تقویت کند.

این هشت زمینه­ی هوش عبارتند از:

هوش تصویری – فضایی/  هوش کلامی – زبانی/  هوش منطقی – ریاضی/  هوش بدنی – جنبشی/  هوش موسیقایی/  هوش درون فردی/  هوش برون فردی/  هوش طبیعت گرا

هوش تصویری فضایی: طبق نظریه­ی هوش چندگانه­ی گاردنر، افرادی که هوش تصویری فضایی بالایی دارند دارای تجسم قوی هستند. آن‌ها مسیریابی قوی­ای دارند، نقشه‌ها رو براحتی می‌خوانند و با تصاویر، فیلم‌ها و نمودارها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.

هوش زبانی کلامی: توانایی یادگیری زبان بالایی دارند و استفاده­ی موثر از آن برای اهداف مشخص، به این نوع هوش مرتبط هست. این افراد در داستان‌پردازی، خواندن و به یاد سپردن اطلاعات عالی هستند.

هوش منطقی ریاضی: افرادی که هوش منطقی ریاضی قوی دارند می‌توانند خوب استدلال کنند، الگوها را تشخیص بدهند و با منطق، مسائل را تحلیل کنند.

هوش بدنی جنبشی: افرادی که هوش بدنی جنبشی بالایی دارند می‌توانند از جسم خودشان به خوبی استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند بسیار چابک باشند و هماهنگی بالایی بین چشم و دست خودشان دارند.

هوش موسیقیایی: افراد با هوش موسیقیایی قوی، ریتم و صداها را به خوبی درک می‌کنند. اما این افراد صرفاً عاشقان موسیقی نیستند. آن‌ها نسبت به صداهای پیرامونشان بسیار حساسند و قادرند آن‌ها را به خوبی تشخیص بدهند.

هوش بین فردی: افرادی که هوش بین فردی بالایی دارند می‌توانند به خوبی دیگران را بفهمند و با آن‌ها تعامل برقرار کنند. آن‌ها توانایی زیادی در شناخت احساسات، انگیزه‌ها، علایق و نیت‌های اطرافیانشان دارند.

هوش درون­فردی: افرادی که هوش درون­فردی بالایی دارند به خوبی از وضعیت روحی خودشان آگاهند و احساسات خودشان را می‌شناسند. این افراد با استفاده از هوش درون فردی بالای خود، می‌توانند اهداف مهم زندگی خودشان را بشناسند و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنند.

هوش طبیعت‌ گرا: افرادی که هوش طبیعت‌گرای بالایی دارند با طبیعت هماهنگ‌تر هستند و معمولاً به پرورش گیاهان، طبیعت‌گردی و آموختن چیزهای جدید در مورد سایر جانداران علاقه نشان می‌دهند.

 

آزمون هوش چندگانه گاردنر علاوه بر اینکه یک مرجع مناسب در کنار تست‌های شخصیت شناسی هست، به شما کمک می­کند تا با شناختن مهارت‌ها و نقاط قوت و ضعفتون، رشته­ی تحصیلی و شغل مناسب خودتان را انتخاب کنید.

شما در مرکز مشاوره ی استاد مسلمینی، جادوگر کنکور ایران، میتوانید با شرکت به­صورت رایگان در این آزمون، از پیش زمینه­ی هوشی و مسیر شغلی آینده­ی خودتان به­خوبی آگاه بشوید.

 

۲- آزمون شخصیت شناسی mbti

تست MBTI، یک آزمون شخصیت شناسی هست که توسط یک مادر و دختر به نامهای ایزابل مایرز (Isabel Myers)  و کاترین بریگز  (Katherine Briggs)درمورد انواع شخصیت تهیه شده است.

در آزمون  MBTI با توجه به پاسخ هایی که می­دهید، ۴ جنبه از شخصیت شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. این ۴جنبه عبارتند از: درونگرایی/ برونگرایی. احساساتی/ منطقی. شهودی/ حسی. قضاوتی/ ادراکی.

با توجه به این ۴ جنبه شما متوجه خواهید شد که شخصیت شما کدام یک از ۱۶ مدل شخصیتی موجود در تمام افراد روی زمین هست.

این تست هیچ کسی را  بهتر یا بدتر از دیگر شخصیت­ها نمی­کند . هدف آن صرفا  کمک به شما برای آگاهی بیشتر در مورد خودتان هست. شما با حضور در مرکز مشاوره ی استاد مسلمینی، جادوگر کنکور ایران، و انجام رایگان این تست، پس از شناخت خودتان از مدل شخصیتی که دارید، با استفاده از مشاوره­ی اساتید ما بهترین انتخاب را برای آینده­ی خودتان می­توانید انجام دهید.

تست استعدادیابی علی مسلمینی مشاور کنکور

۳- تست شخصیت شناسی هالند

این تست، یک آزمون رغبت سنج شغلی هست، یعنی انجام این تست،  شغل و حرفه­ای که بیشترین تناسب با شما را دارد، به شما معرفی می­کند. تست شخصیت هالند، حاوی کدهایی ست که مجموعه‌ای از انواع شخصیت را مشخص می­کند که توسط روانشناس معروف جان هالند در دهه­ ۱۹۷۰ ساخته شد. دکتر هالند معتقد بود که مردم بهترین عملکردشان را زمانی خواهند داشت که در محیط کاری­ای منطبق با روحیات و تیپ­های شخصیتی خودشان کار کنند . در مدل آقای هالند، شش نوع تیپ شخصیتی وجود دارد که به دسته­های زیر تقسیم می‌شوند:

واقع‌گرایان یا انجام‌ دهندگان: این افراد، اهل کارهای عملی هستند و ممکن است متناسب با شغل­هایی مانند نجاری، طراحی لباس یا معماری باشند.

جست­وجوگران یا متفکران: این دسته از افراد از کار با ایده‌ها لذت می‌برند و می‌توانند در مشاغلی مانند مشاور، مهندس، تحلیل‌گر داده یا وکیل شکوفا بشوند.

هنری ‌ها یا خالقین: این­ها افرادی خلاق هستند و از بیان خود لذت می‌برند. آن‌ها می‌توانند رقاص، روانشناس یا نویسنده­ی بزرگ بعدی دنیا باشند.

اجتماعی‌ها یا مددکاران: افراد دسته­ی اجتماعی از کمک به دیگران از طریق نقش‌های شغلی مانند پرستار، مددکار اجتماعی یا دامپزشک لذت می‌برند.

کار آفرینان یا متهوران: افراد کار آفرین دوست دارند دیگران را با چشم­ انداز خود همراهی کنند. آن‌ها می‌توانند کارآفرین، فروشنده، متخصص منابع انسانی یا سیاستمدار خوبی باشند.

قرار­دادی­ها یاسازمان­دهندگان: این نوع افراد به طور کلی قوانین و تشکیلات را دوست دارند. آن‌ها می‌توانند از مشاغلی مانند محاسبات، امور مالی یا توسعه­ی وب لذت ببرند.

نتیجه گیری

تست های استعدادیابی زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سطح توانایی، استعداد و علایق خود را بهتر درک کنید و شناخت بیشتری از خودتان پیدا کنید. بهترین مشاوران کنکور مثل دکتر مسلمینی تاکید دارند که از این تست ها استفاده کنید. ما هم پیشنهاد می کنیم از این تست ها و آزمون ها استفاده کنید تا نتیجه بهتری در آزمون کنکور خود بگیرید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *