خانه » دانستنی ها » برنامه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

برنامه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

درباره یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بیشتر بدانید!

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان انگلیسی کودکان یکی از موضوعاتی است که باید در زمان مناسب به آن پرداخته شود. زیرا هر چه کودک شما این پروسه را سریع تر شروع کند، سرعت تسلط او در یادگیری بالاتر خواهد رفت و مطالب در ذهن او بهتر نهادینه خواهد شد.

به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مراحل آموزش زبان انگلیسی به کودکان آشنا کنیم. همچنین با معرفی ۲ سری از معروف ترین کتاب­های خردسالان، اطلاعات شما را از بابت خریداری بهترین کتاب­ها برای آن­ها افزایش دهیم.

برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان چه کتاب­هایی مناسب است؟

با توجه به انتشار روزافزون کتاب­های آموزشی متعدد، قطعا انتخاب یک یا چند منبع معتبر جهت تقویت زبان انگلیسی کودکان کار آسانی نیست.

به همین دلیل در وهله اول بهتر است تا با معرفی ۲ کتاب برتر در این زمینه شروع کنیم. زیرا این کتاب­ها امتحان خود را از بابت مفید واقع­شدن در پروسه یادگیری پس داده­اند و شناخت آن­ها باعث می­شود که بدون سردرگمی در میان انبوهی از منابع، در اسرع وقت به بهترین آن­ها مراجعه کنید.

این کتاب ها عبارت­اند از First Friends و Super Minds که هر کدام دارای جلدهای مختلفی هستند. از این رو در ادامه به معرفی و بررسی آن­ها خواهیم پرداخت.

معرفی سری کتاب­ های First Friends

اولین نکته ­ای که در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی کودکان وجود دارد این است که ابتدا باید نسبت به تعیین سطح او اقدام کنید.

دلیل ما از معرفی­کردن First Friends این است، آن دسته از کودکانی که باید از صفر شروع کرده و اقدام به یادگیری الفبای زبان انگلیسی و تلفظ­ها کنند، باید روند یادگیری خود را از سری کتاب­های First Friends استارت بزنند.

این کتاب­ها از ۳ جلد یا بهتر است بگوییم ۳ سطح تشکیل شده­اند که با دانلود کتاب First Friends 1 متوجه خواهید شد که ابتدایی­ ترین سطح، مربوط به جلد اول می­شود.

سبک آموزشی این کتاب­ها بر اساس ایجاد یک فضای فان و دوست­ داشتنی برای کودکان طراحی و تولید شده که از برترین متدهای آموزشی روز دنیا استفاده می­کند.

باید اضافه کنیم کودکانی که موفق به یادگیری جلد اول تا سوم سری کتاب­ های First Friends می­شوند، قادر هستند به سطح متوسطه زبان انگلیسی صعود کرده و کتاب ­های آموزشی خود را به مطالب سخت ­تر ارتقا دهند.

نکته آخر در مورد مجموعه آموزشی First Friends این است که مبنای این کتاب روی تقویت مهارت­های ۴ گانه کودکان یعنی شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری طراحی شده که می ­توان آن­ها را پایه و اساس یادگیری هر زبانی دانست.

معرفی سری کتاب ­های Super Minds

خلاف آنچه در رابطه با First Friends گفتیم، سری کتاب ­های Super Minds مخصوص کودکانی است که سطح مقدماتی را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله متوسطه قرار دارند.

این کتاب ­ها توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده­اند و از ۷ سطح مختلف تشکیل می ­شوند. مجموعه کتاب­ های Super Minds تمام تمرکز خود را روی تقویت مهارت فکر کودکان، حافظه و افزایش تمرکز آن­ها معطوف کرده­اند.

همچنین لازم به ذکر است لهجه­ ای که در این کتاب مورد استفاده قرار می­گیرد بریتیش است که کار با این گویش می ­تواند تاثیر مثبتی در پروسه یادگیری زبان انگلیسی کودکان داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با سری کتاب­ های آموزشی مخصوص کودکان و خردسالان این است که تک ­تک سطح­های این کتاب به­ همراه فایل صوتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به­عنوان مثال با دانلود کتاب Super Minds 3 خواهید دید که این کتاب دارای یک فایل صوتی ضمیمه است که باعث می­شود تا روند یادگیری زبان انگلیسی برای کودک شما با سرعت بیشتری طی شود.

از این رو در نظر داشته باشد که در کنار تهیه نسخه کتابی Super Minds، استفاده از فایل ­های صوتی این مجموعه را به برنامه روزانه کودکان خود اضافه کنید.

کتاب های آموزش زبان انگلیسی کودکان

جمع بندی

یادگیری زبان انگلیسی کودکان از جمله اهدافی است که باید در برنامه روزانه فرزندان خود بگنجانیم. زیرا با در نظرگرفتن اینکه تمام منابع مفید دانشگاهی و کسب ­و کارهای بزرگ دنیا وابسته به این زبان هستند، باعث می­شود تا با انجام این کار، آینده درسی و شغلی کودکان خود را تضمین کنیم.

علاوه بر این­ها موضوع ارتباط برقرارکردن فاکتوری است که تحت هیچ شرایطی نمی­توان از اهمیت آن چشم­ پوشی کرد. بنابراین در دنیایی که همه انسان ­ها فارغ از نژاد خود با یکدیگر به برقراری ارتباط می ­پردازند، بهتر است که کودکان ما نیز از این قافله عقب نمانند.

در این راستا می توان از کتاب­ های First Friends و Super Minds استفاده کرد که منبع اول، خود دارای ۳ جلد است و برای مراحل ابتدایی یادگیری زبان توصیه می­شود.

منبع آموزشی دوم بیشتر برای سطوح متوسطه کودکان کاربرد دارد که تمرکز خود را روی افزایش قدرت تفکر و تقویت حافظه زبان ­آموز معطوف کرده است.

از این رو اگر در دسته والدینی قرار دارید که نسبت به یادگیری زبان انگلیسی توسط کودک خود نگران هستید و دوست دارید که هر چه زودتر پروسه آموزش زبان انگلیسی او را شروع کنید، پیشنهاد می ­کنیم که با دانلود این کتاب­ ها گام بزرگی در روند پیشرفت فرزند خود بردارید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *