خانه » پایه هشتم » پاسخ سوالات درس هشتم مطالعات هشتم رسانه‌ها در زندگی ما

پاسخ سوالات درس هشتم مطالعات هشتم رسانه‌ها در زندگی ما

جواب به سوالات و فعالیت درس هشتم مطالعات اجتماعی هشتم ( پاسخ ها به صورت گام به گام )

پاسخ سوالات درس هشتم مطالعات هشتم رسانه‌ها در زندگی ما

پاسخگویی به سوالات درس هشتم کتاب مطالعات اجتماعی هشتم رسانه‌ها در زندگی ما صفحات ۴۳، ۴۵ با دانشچی همراه باشید.

جواب سوالات مطالعات اجتماعی هشتم درس هشتم رسانه‌ها در زندگی ما ( پاسخ گام به گام )

فعّالیت‌های درس هشتم

۱- شما یا اعضای خانواده‌تان تاکنون از کدام یک از فناوری‌های ارتباطی که در دو صفحه قبل آمده استفاده کرده‌اید؟ فهرست کنید.

📗 پاسخ: امروزه استفاده از اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی همه انسان‌ها شده است. من تا به حال چندین بار با پست الکترونیک برای معلم‌ها و دوستانم پیام ارسال کرده‌ام. انجام خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض به صورت آنلاین، جستجو در اینترنت برای انجام تحقیقات علمی و جابجایی پول از طریق اینترنت کارهای پرکاربرد از طریق اینترنت است.

۲- آیا می‌دانید پلیس فتا چیست؟ در این باره تحقیق کنید و برخی خدمات این مرکز را در کلاس مطرح کنید. (برای این کار می‌توانید به سایت پلیس فتا مراجعه کنید).

برای پاسخ این سؤال به لینک زیر مراجعه کنید.

تحقیق در مورد پلیس فتا و خدمات آن

۳- کاربرگه شماره (۴) پیش‌بینی آینده را در منزل کامل کنید. شما چند هفته وقت دارید درباره موضوع فعّالیت فکر کنید.

کاربرگه ۴: فناوری ارتباطات، پیش‌بینی آینده

فرض کنید زمان، چهل سال جلوتر رفته و تحولات در فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات ادامه یافته و محصولات جدیدی ابداع و اختراع شده است. تصور خود را درباره فضای چهل سال بعد، اختراع یک محصول جدید و نقش آن در زندگی انسان‌ها به صورت یک متن کوتاه در این قسمت بنویسید و یا یک نقاشی خیالی درباره آن بکشید.

📗 پاسخ:

در چهل سال بعد فناوری ارتباطات به قدری پیشرفت کرده است که دیگر برای انجام هیچ کاری لازم نیست از خانه خارج شویم. به عنوان مثال اگر گواهینامه شما منقضی شود و یا شناسنامه و مدارک هویتی خود را گم کرده باشید، تنها با چند کلیک در رایانه می‌توانید نسبت به دریافت مجدد آن اقدام کنید. انواع خدمات درمانی و تهیه دارو نیز در منزل قابل انجام هستند.

اگر بنزین ماشین شما در میان راه تمام شود، نگرانی ندارید، چون بقیه مسیر را ماشین با انرژی خورشیدی و انرژی برق حرکت می‌کند. حتی دیگر نگران ترافیک نخواهید بود، چون ماشین‌ها قابلیت پرواز در ارتفاع کم برای فرار از ترافیک را پیدا می‌کنند. تاکسی‌های اینترنتی به صورت هوشمند و بدون حضور راننده شما را به مقصد می‌برند.

برای خرید خانه جدید نیازی نیست به املاکی‌ها سری بزنید. یک سایت اینترنتی برای این موضوع طراحی شده که همه خانه‌های قابل خرید و فروش در ایران در آنجا وجود دارد و تمام فضای خانه به صورت یک ویدیو و تصاویر سه بعدی در مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد. زمانی که خانه مورد نظر خود را پیدا کردید، مانند کالاهای دیگر از طریق اینترنت خرید خود را انجام می‌دهید. به طور کلی در چهل سال آینده، با جهان هوشمندتری مواجه خواهیم بود.

 

۴- شما در محل زندگی‌تان به کدام رسانه‌های جمعی، دسترسی دارید؟ فکر می‌کنید تاکنون کدام یک از رسانه‌های جمعی بیشتر روی افکار و رفتار و سبک زندگی شما اثر گذاشته‌اند؟ چه تأثیری؟

📗 پاسخ:

سینما، تلویزیون، اینترنت، رایانه، تلفن همراه، کتاب، مجلات و…

سینما و فضای مجازی به شدت روی افکار و رفتار و سبک زندگی همه تأثیر گذاشته است. نحوه پوشش افراد، اعتقادات مذهبی، گرایش‌های قومی، نحوه کسب درآمد، استفاده از تکه کلام‌های خاص و بسیار از تأثیرات دیگری که امروزه در اکثر جوانان و نوجوانان شاهد آن هستیم.

۵- تحقیق کنید: با راهنمایی معلم، پرسش‌نامه‌ای طراحی کنید و از حداقل بیست نفر از افراد در گروه‌های سنی مختلف، سؤال (۴) را بپرسید و در هر ستون پاسخ‌ها را بنویسید، سپس نتایج را جمع‌بندی‌ و به کلاس گزارش کنید.

پاسخ این سؤال به عهده دانش‌آموز است.

جواب درس‌های بعدی مطالعات اجتماعی هشتم دانلود PDF کتاب مطالعات اجتماعی هشتم
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *