خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند کاترپیلار

همه چیز در مورد برند کاترپیلار

معرفی کمپانی کاترپیلار یا کت برند معروف آمریکایی

همه چیز در مورد برند کاترپیلار

شرکت کاترپیلار از بزرگترین سازندگان ماشین آلات عمرانی در جهان است که با برند CAT و رنگ زرد شناخته شده است، این کمپانی در زمینه طراحی و توسعه، مهندسی و ساخت، بازاریابی و فروش موتورهای درون‌سوز، ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط بنجامین هولت و از ادغام شرکت تراکتورسازی سی.ال. بست با شرکت کارخانجات هولت، تأسیس گردید. دفتر مرکزی کاترپیلار در شهر پئوریا، ایلی‌نوی قرار دارد.

این شرکت صنایع سنگین آمریکایی که فعالیت خود را با ساخت تراکتور آغاز کرده، تولید کیف و کفش و گوشی‌‌ موبایل هوشمند را نیز به لیست محصولات تولیدی خود اضافه نموده است و توانسته طرفداران زیادی در سطح جهان پیدا کند. Caterpillar در سال ۲۰۱۸ در فهرست فرچون ۵۰۰ رتبه ۶۵ از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده و در فهرست فرچون جهانی ۵۰۰، رتبه ۲۳۸ از بزرگترین شرکت‌های جهان را به خود اختصاص داد.

تاریخچه برند کاترپیلار

داستان کمپانی کاترپیلار به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد، هنگامی‌که دانیل بست و بنجامین هولت، با روش‌هایی سعی در استفاده از تراکتورهای بخار در مزارع کشاورزی کردند. تا سال ۱۹۰۴ میلادی، این تراکتورهای بزرگ بخار به مدت ۱۴ سال مزارع کالیفرنیا را شخم‌ زده‌ بودند و گه‌گاهی در خاک‌های نرم مزارع کالیفرنیا، مخصوصأ بعد از بارش باران، گرفتار می‌شدند. خلاص کردن این تراکتورهای عظیم حتی با داشتن اسب بخارهای بالا بسیار مشکل بود. بنجامین هولد ایده‌ای داشت: چرا این ماشین‌آلات حرکت نکنند؟ در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۰۴ میلادی او بلوک‌های چوبی را در اطراف آیدلرهای تراکتور آزمایشی شماره ۷۷ خود نصب کرد. نتیجه باور نکردنی بود و تراکتورهای جدید پدید آمدند. کمپانی کاترپلار، به خاطر کاترپیلار ۳۰ و کاترپیلار ۶۰ بسیار مشهور شد.

شرکت کاترپیلار در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۲۵ از ادغام کمپانی تولیدی هولت استاکتون و گس ترکشن کمپانی از سن‌لاندرو، کالیفرنیا تشکیل شد. فروش سال اول این شرکت، معادل ۱۳ میلیون دلار بود و تا سال ۱۹۲۹ میلادی فروش تا مرز ۵۲ میلیون دلار افزایش یافت و این افزایش تا سال ۱۹۳۰ میلادی کماکان ادامه یافت. کمپانی تولیدی هولت پیشتاز استفاده از زنجیرهای کاترپیلار در جریان جنگ اول جهانی بوده‌ است. بعد از ادغام دو شرکت، کاترپیلار دچار تغییرات بسیاری از جمله بکارگیری موتورهای دیزلی شد. محصولات این کمپانی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مشهور شدند. در جریان جنگ جهانی دوم، رشد شرکت کاترپیلار سرعت گرفت و اولین شعبهٔ آن، در خارج از آمریکا در سال ۱۹۵۰ میلادی شکل‌گرفت و آن، شروعی برای تبدیل این شرکت، به یک کمپانی بین‌المللی بود.

نام کاترپیلار

تراکتورهای بخار در دهه ۱۸۹۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ نسبتاً سنگین بودند که گاهی اوقات وزنی تا ۱۰۰۰ پوند (۴۵۰کیلوگرم) در هر اسب بخار داشتند و اغلب متعلق به ثروتمندان بود، که مربوط به زمین‌های نرم دلتای دره سان جاکویین که از اطراف با استاکتون کالیفرنیا پوشیده شده بود. بنجامین هولت تلاش کرد تا این مشکل را با افزایش اندازه و عرض چرخ‌ها تا ۲٫۳ متر طول و ۱٫۸ متر عرض حل کند که تراکتوری با ۱۴ متر پهنا تولید کرد. اما همین تراکتورها بطور فزاینده‌ای پیچیده، گران و با نگهداری سخت بودند. راه حل دیگر که مورد توجه قرار گرفت، خواباندن یک قسمت جاده موقتی در جلوی تراکتور بخار بود. اما این امر نیز وقت گیر، گران بود و با وسایل دیگر در زمین برخورد می‌کرد. هولت به فکر قراردادن قسمت‌هایی اطراف چرخ‌ها افتاد. او چرخ‌هایی را بر ۴۰ اسب بخار (۳۰کیلووات) با موتور هولت بخاری شماره ۷۷ جایگزین کرد، که با مجموعه‌ای از قسمت چوبی پیچ شده به صورت زنجیر است.

در روز شکرگزاری، ۲۴ نوامبر در سال ۱۹۰۴ او بطور موفقیت‌آمیزی شخم زمین را در منطقه مرطوب جزیره رابرتز انجام داد. عکاس شرکت، چارلز کلمنت گزارش کرده بود، که تراکتور مانند کاترپیلار به معنی کرم پیله ساز حرکت می‌کند. و هولت از این تشبیه خوشش آمد و این نام بر روی آن ماند. بعضی منابع گرچه آن را به نام سربازان بریتانیایی در ژوئیه ۱۹۰۷ نسبت دادند. دو سال بعد، هولت تراکتور نیرو گرفته با بخارش را، به ارزش ۵٫۵۰۰ دلار فروخت.

هولت حق ثبت اختراع را برای اولین بار برای یک مسیر مستمر عملی برای استفاده از تراکتور در ۷ دسامبر ۱۹۰۷ برای بهبود موتور کششی اش دریافت کرد.

لازم به ذکر است گوشی کاترپیلار که توسط شرکت کت طراحی و نولید می شود به عنوان یک گوشی موبایل ضد ضربه و ضد گرد و غبار برای افرادی که کارهای عمرانی انجام میدهند ساخته شده است. همچنین باتری گوشی کاترپیلا کیفیت خوبی دارد و می‌تواند مدت زمان طولانی‌ای انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین نماید.

پیشنهادی: همه چیز در مورد برند شیائومی
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *