خانه » دانش و فناوری » همه چیز در مورد برند بلک بری

همه چیز در مورد برند بلک بری

 معرفی برند بلک بری و سیستم عامل آن

همه چیز در مورد برند بلک بری

بلک بری (BlackBerry) یک شرکت کانادایی است که در سال ۱۹۸۴ توسط دو دانشجوی مهندسی در شهر واترلو تاسیس گردید. این شرکت در ابتدا فعالیت خود را در زمینهی تجهیزات مخابراتی آغاز نمود. در سال ۱۹۹۸ اولین گوشی موبایل خود را با نام RIM، که از قابلیت ارسال ایمیل و پیج کردن صدا پشتیبانی می‌کرد ارائه نمود.

نام این برند از تشابه دکمه‌های محصولاتش به میوه بلک بری (توت سیاه) الهام گرفته شده است. همچنین بلک بری به عنوان یک شرکت سازنده سیستم‌های امنیتی نیز شناخته می‌شود و از دیگر محصولات آن می‌توان به تولید باتری گوشی بلک بری اشاره کرد.

تاریخچه برند بلک بری

تا قبل از فوریه سال ۲۰۱۳ شرکت بلک بری با نام ریسرچ این موشن (Research In Motion:RIM) شناخته می‌شد و بعد از آن نام خود را به بلک بری تغییر داد. این شرکت در ابتدا به دلیل داشتن امکانات فرستادن و دریافت ایمیل در محدوده شبکه خدمات تلفن همراه معروف بود.

گوشی های موبایل بلک‌بری دارای ویژگی و امکاناتی هستند که در سایر گوشی‌های موبایل وجود ندارد. در سال ۲۰۲۰ قرارداد شرکت TCL تولید تلفن همراه تحت برند بلک بری را متوقف کرد. اگر TCL گوشی‌های هوشمند جدیدی را تحت برند بلک‌بری نسازد، ممکن است برند مذکور برای مدت کوتاهی در بازار ناپیدا شود. بلک‌بری با کارخانه‌های سازندهٔ تلفن همراه دیگری نیز همکاری دارد؛ اما روابط آن‌ها بسیار محدودتر است. شرکت همکار بلک‌بری، BB Merah Putih، در سال ۲۰۱۷ تنها یک مدل گوشی تحت برند شرکت کانادایی را روانهٔ بازار اندونزی کرد. شرکت Optiemus Infracom نیز چند مدل گوشی با نام بلک‌بری را برای کشورهای هند، سریلانکا و بنگلادش می‌سازد. TCL حق ساخت و فروش برند بلک‌بری را در مناطق دیگر جهان برعهده داشت.

گوشی‌ های موبایل بلک بری

در سال ۲۰۰۶ شرکت بلک بری با تولید گوشی pearl که در بین افراد با نام بلک بری مرواریدشناخته می‌شود با شرکت نوکیا و موتورولا به رقابت پرداخت. همچنین در سال ۲۰۱۰ تعدادکاربران بلک بری به ده برابر رسید. این شرکت گوشی اندرویدی خود را با نام BlackBerry Curve معرفی نمود کرد که با استقبال چندانی مواجه نشد.

یکی از قابلیت های گوشی های بلک بری نسبت به سایر گوشی ها این است که امکان هک اطلاعات شما بسیار کم است. زیرا قبل از ارسال اطلاعات آن‌ها کد گذاری می شوند و به سرور انتقال داده می شوند که ابتدا در سرور باید رمز آن را عوض و سپس آن را ارسال نمایید.

نرم افزار BBM

شرکت بلک بری یک نرم افزار جدید با نام BBM که مخفف کلمه Black Berry Massenger برای گوشی های هوشمند خود طراحی و تولید نموده است که این نرم افزار امکان پیام رسانی سریع تصویری را فراهم می‌نماید. این نرم افزار فقط در گوشی های هوشمند windows phone شرکت بلک بری قابل استفاده بود اما در سال ۲۰۱۳ امکان استفاده از آن در سایر گوشی های هوشمند نیز بوجود آمد.

از ویژگی‌های این نرم افزار اطلاع دقیق از زمان تحویل و خوانده شدن پیام، ارسال پیام با حجم بالا بدون از دست دادن کیفیت و همچنین ارسال همزمان پیام به چند نفر است.

 

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *