خانه » بررسی و معرفی » معرفی بهترین کتاب های روانشناسی در سال ۱۴۰۲

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی در سال ۱۴۰۲

درباره بهترین کتاب های روانشناسی در سال ۱۴۰۲

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی در سال 1402

کتاب‌های روانشناسی بهترین راهنما در مسیر زندگی هر فرد است، با مطالعه کتاب‌های روانشناسی می‌توانیم اهداف را مشخص و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم، اما سوال اینجاست که از بین هزاران کتاب روانشناسی باید کدام کتاب‌ها را مطالعه کنیم؟ در این مطلب بهترین کتاب های روانشناسی که ارزش مطالعه دارند را به شما معرفی می‌کنیم تا دغدغه‌ای انتخاب کتاب مناسب نداشته باشید.

کتاب زبان بدن اثر جو ناوارو

کتاب زبان بدن اثری از جو ناوارو افسر سابق FBI، سخنور مطرح و استاد دانشگاه سنت لئو است. او در این کتاب مطالبی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند چگونه از روی حرکات و رفتار بدن انسان‌ها، به خواسته و مفهوم کلامشان پی ببریم. در واقع زبان انسان‌ها فقط در ارتباط کلامی آن‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه در حرکات و رفتار بدنی آن‌ها زبان دیگری نهفته است که با عنوان زبان بدن شناخته شده است. جو ناوارو با یاد دادن زبان بدن به ما کمک می‌کند که علاوه بر شناخت زبان و رفتار دیگران، متوجه رفتار خودمان نیز باشیم.

بدن شما در شرایط و مکان‌های مختلف رفتارهای متفاوتی دارد که بیانگر حالت و حس دروونی ما است. شناخت زبان بدن در موقعیت‌های مختلفی چون جلسات رسمی، مصاحبه شغلی، ارتباط صمیمانه، برخورد عاطفی و موقعیت‌های دیگر به ما کمک می‌کند تا حرکات خود را تحت کنترل داشته باشیم و با استفاده از آن، چیزی را که ما می‌خواهیم به مخاطبمان القا کنیم. این شناخت همچنین ما را یاری می‌دهد که پشت کلام یک فرد، نیت درونی او را از زبان بدنش دریافت کرده و درک بهتری از سخن دیگران داشته باشیم.

جو ناوارو در کتاب زبان با استفاده از تجربیات خود، توضیحات کامل و مثال‌هایی به جا، این معقوله را به خوبی برای خواننده توضیح می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف در برخورد با افراد دیگر علاوه بر زبان کلامی از زبان بدن کمک بگیرد.

کتاب رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک نوشته ویلیام کوپر در بر گیرنده ترفندهایی برای به کارگیری ذهن افراد و شستشوی مغزی آن‌ها است. روانشناسی تاریک در حقیقت جنبه منفی از روانشناسی است که توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان کنترل اذهان دیگر انسان‌ها را در دست گرفت. هرچند که در مواردی این نوع روانشناسی جنبه‌های مثبتی هم دارد. مانند وقتی که یک پزشک از این طریق برای القا فکری و درمان روانی بیمارانش استفاده می‌کند.

در روانشناسی تاریک با استفاده از ضعف‌های فکری انسان‌ها آنه‌ها را وادار به انجام کاری می‌کنند که در شرایط عادی تمایلی به اجام آن کار ندارند به عنوان مثال خرید یک محصول از یک فروشگاه.

در کتاب رازهای روانشناسی تاریک می‌خوانیم که برای استفاده از این حربه معمولا از مکررات استفاده می‌شود. اگر در یک جامعه بارها به یک موضوع اشاره شود، افراد آن جامعه ناخودآگاه وادار به پذیرش آن موضوع خواهند شد.

ویلیام کوپر در این کتاب با بیان این ترفندها و ویژگی‌های افرادی که از این حربه استفاده می‌کنند، به ما کمک می‌کند که هم با روانشناسی تاریک آشنا شویم و هم بتوانیم این افراد را شناسایی کرده و از دام آن‌ها بر حذر باشیم.

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلیر از کتاب‌های مشهور در زمینه روانشناسی مربوط به رفتارها و عادت‌های انسانی است. این کتاب کمک می‌کند که چگونه اهداف بزرگی که در ابتدا دستیابی به آن‌ها دشوار به نظر می‌رسد را تبدیل به عادت در زندگی‌مان کنیم.

جیمز کلیر در این کتاب با ارائه توضیحات و مثال‌هایی به ما یاد می‌دهد برای دستیابی به اهداف بزرگ، از عادت‌های بسیار کوچک شروع کنیم. عادت‌هایی ناچیز که در حالت معمول به چشم نمی‌آیند، اما تکرار شدن آن‌ها در گذر زمان تاثیر بزرگ و به سزایی در زندگی ایجاد کرده و ما را به سمت اهداف و خواسته‌های بزرگ حرکت می‌دهند.

مسئله‌ای که در اینجا حائز اهمیت بوده تکرار و تداوم در امر است. به طور مثال شما با خوردن یک دیس برنج چاق نخواهید شد، همانطور با دوییدن ده کیلومتر یک شبه لاغر نمی‌شود. اما چیزی که این هدف را برای شما ممکن می‌سازد، سماجت شما در این مسیر است. شما نتیجه را وقتی آشکار می‌کنید که در آن مسیر صبوری کرده‌اید.

در کتاب عادت‌های اتمی ما یاد می‌گیریم چگونه اعمال مثبتمان را به عادت تبدیل کرده و برای دستیابی به اهداف بزرگ و موفقیت با اراده و محکم باشیم.

کتاب ۴۸ قانون قدرت اثر رابرت گرین

کتاب ۴۸ قانون قدرت نوشته رابرت گرین به جرات یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی در سال ۱۴۰۲ است. این کتاب به بررسی ماهیت قدرت و چگونگی شکل‌گیری آن می‌پردازد. نویسنده برای نوشتن این کتاب، سال‌ها مطالعه و تحقیق درباره افراد قدرتمند تاریخ انجام داده و نتایج به دست آمده را در قالب ۴۸ قانون قدرت منتشر کرده است.

رابرت گرین معتقد است افرادی که از قوانین قدرت اطلاعی ندارند، مورد سو استفاده افرادی قرار می‌گیرند که این قوانین را می‌شناسند. پس فرقی نمی‌کند که هدف شما در زندگی چیست. د هر صورت یا به دنبال کسب قدرت و موفقیت هستید یا اینکه تمایل ندارید مورد سو استفاده قرار  بگیرید. با این حساب مطالعه کتاب ۴۸ قانون قدرت را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب قانون پنج ثانیه اثر مل رابینز

کتاب قانون پنج ثانیه اثری از مل رابینز است که در حوزه روانشناسی موفقیت جز پرفروش‌ترین‌ها بوده و با ارائه تکنیک‌هایی به افزایش اعتماد به نفس و ترقی در مسیر موفقیت به خواننده کمک می‌کند.

در کتاب قانون پکنج ثانیه مل رابینز اظهار می‌کند که مغز انسان در قبال کارهایی که قرار است انجام دهد، تنها پنج ثانیه زمان تصمیم‌گیری دارد و اگر در این زمان مسیر هدف مشخص نگردد، مغز به خودی خود دستور به لغو می‌دهد چرا که جوری برنامه‌ریزی شده که از سختی و پیچیدگی فرار کند. مثلا می‌گوید که بهتر است بخوابی و این کار را بعد انجام دهی.

کتاب قانون پنج ثانیه کمک می‌کند تا شما به دور از احساس و با غلبه بر آن بهترین تصمیم را در انجام امور خود اتخاذ کنید.

در این مطلب ۵ کتاب از بهترین کتاب های روانشناسی در سالی که گذشت را به شما معرفی کردیم، با مطالعه کتاب‌های روانشناسی و توسعه‌فردی سال جدید را با برنامه‌ریزی آغاز کنید، اهدافتان را یادداشت کنید و هر روز صبح زمانی را برای شکرگزاری و مدیتیشن اختصاص دهید و سعی کنید رفتارهای خوب زندگی‌تان را به عادت تبدیل کنید تا بدون وقفه در مسیر موفقیت گام بردارید.

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *