خانه » بررسی و معرفی » مشخصات و ویژگی های باتری ۵۵ آمپر

مشخصات و ویژگی های باتری ۵۵ آمپر

درباره باتری ۵۵ آمپر بیشتر بدانید!

مشخصات و ویژگی های باتری 55 آمپر

باتری ۵۵ آمپر برای خودروهایی مانند: پراید، تیبا، ساینا، پژو ۲۰۶ ، پژو ۲۰۷، رانا، دوو سیلو، پروتون جنتو، پروتون ویرا، فولکس گل، ام جی ۳، چری آریزو ۵ ، هیوندای ورنا و غیره مناسب است. باتری هایی که به صورت استاندارد در این خودرو ها قرار دارند ۵۵ آمپر می باشند. اما بعد از توقیت سیم کشی و کابل های موجود می توانید راز باتری هایی با آمپر های بالاتر نیز استفاده کنید.

بیشترین مصرف باتری های ۵۵ آمپر در خودرو های نسبتا کوچکی که کصرف برق پایینی دارند، است. در این نوع خودرو ها اگر از سیستم های صوتی و چراغ های خاص استفاده نمی کنید، می توانید به راحتی از باتری های ۵۵ آمپر استفاده کنید.

باتری‌های ۵۵ آمپر که از نوع کوتاه یا کنتاکت داخل هستند از لحاظ ابعاد تفاوتی با ۵۰ آمپر ندارند. طول این نوع از باتری‌های ۲۴ سانتیمتر، عرض آنها ۱۷ سانتیمتر و ارتفاعشان ۲۰ سانتیمتر است. از ارتفاع این باتری نیز می‌ توان تشخیص داد که از نوع کوتاه است. شرکت های ایرانیی که باتری های ۵۵ آمپر را تولید می کنند، شامل: سپاهان باتری، صبا باتری، پاسارگاد صنعت باتری، آذر باتری، وایا باتری و برنا باتری هستند.

مشخصات و ویژگی های باتری های ۵۵ آمپر

این نوع باتری ها دارای ولتاژ ۱۲ ولت هستند. همچنین این باتری ها در نوع اتمی تولید می شوند و دارای نشامگر سلامت هستند. عمر مفید این باتری ها طولانی در حدود ۲ تا ۳ سال است. این باتری ها در شرکت های ایرانی با توجه به استاندارد های روز دنیا در صنعت خودرو تولید می شوند. یکی از مهم ترین ویژگی های باتری های ایرانی، گارانتی تعویض بلند مدت ان ها است. این موضوع به شما کمک می کند تا با خیال راحت باتری های ایرانی را به باتری های خارجی ترجیح دهید.

باتری های ۵۵ آمپر دارای آمپراژ برابر با ۳۲۰ است، که این موضوه باعث می شود تا در درجه هوای پایین بدون مشکلی ماشین استارت بخورد. آمپراژ باتری در هوای سرد ، نسبتی است که به منظور بیان توانایی باتری جهت استارت زنی خودرو در هوای سرد بکار می رود. این نسبت برابر نسبت آمپراژ یک باتری نو و کاملا شارژ شده در درجه حرارت ۱۸، درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ ثانیه و ثابت بودن ولتاژ ۷/۲ ولتی در باتری ۱۲ ولتی می باشد. هرچه نسبت مقدار CCA بیشتر باشد، قدرت استارت زنی باتری نیز افزایش می یابد.وزن این نوع باتری ها ۱۲.۴ کیلوگرم است

نکات مهم در مورد استفاده از باتری

اگر استفاده شما از خودرو به صورت بهینه باشد، عمر مفید باتری آن بیشتر می شود. در فصل گرم با توجه به این که گرمای زیاد برای باتری خودرو اصلا متاسب نیست، بهتر است ساعت رفت و آمد خود را تغییر دهید. این موضوع باعث می شود تا گرمای زیاد صدمه ای به باتری وارد نکند. البته در فصل سرد زمستان هم باید مراقب باشید تا هنگام توقف خودرو شارژ باتری از نصف بیشتر باشد. توجه به این موضوع به شما کمک می کند تا در هنگام روشن کردن خودرو دچار مشکل نشوید و جریان برق بعد از چند ساعت توقف به راحتی در خوردو وجود داشته باشد.

با توجه بع اینکه باتری خودرو قلب زنده ماشین شما است، توجه به کیفیت آن بسیار اهمیت دارد. عملکرد باتری در خودرو انتقال جریان برق به قطعات الکترونیکی خودرو است. دلایلی که می تواند در عملکرد باتری اختلال ایجاد کند شامل: وجود مشکل در سیستم برقی خودرو، تحت شارژ بودن دائم باتری، عدم استفاده در دراز مدت، کارکرد طولانی در گرما و سرمای شدید و استفاده طولانی مدت در زمان خاموشی اتومبیل است. البته نصب باتری هم بسیار مهم است. اگر باتری کج و یا لق باشد، در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند.

همیشه برای افرادی مختلف این سوال پیش می آید که اگر از باتری خارجی استفاده کنیم بهتر است. در مورد این موضوع باید بگوییم که باتری هایی که توسط شرکت های داخلی تولید می شوند، از نظر کیفیت، بسته بندی و متریال استفاده شده تفاوتی با باتری های خارجی ندارند و مزیتی که در مقابل باتری های خارجی در اختیاز شما قرار می دهند گارانتی تعویض بلند مدت آن ها است. قبل از انتخاب باتری حتما ویژگی ها و ظریفیت های خودرو خود را شناسایی کنید.

شما میتوانید جهت خرید بهترین برندهای باتری، به سایت تک استارت مراجعه فرمایید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *