خانه » اجتماعی » چند جمله درباره ویژگی افراد موفق

چند جمله درباره ویژگی افراد موفق

افراد موفق چه کسانی هستند؟ و ویژگی های آنها

ویژگی های افراد موفق

در این پست با ویژگی های برتر افراد موفق آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

ویژگی های افراد موفق

موفقیت برای هر کسی یک شبه اتفاق نمی افتد! در اثر تکرار و مداومت در انجام برخی کارها و داشتن ویژگی هایی که خیلی از افراد به این ویژگی ها توجه نمی کنند، باعث می شود برخی از افراد در جامعه به موفقیت هایی دست یابند که دیگران از این موفقیت ها بی نصیب اند.

حتی اگر موفقیت کسی در بُعد جامعه نمود نیابد، همین که از نظر فردی و در کوچکترین محیط مانند محیط خانواده اش، به عنوان فردی موفق شناخته شود و خودش احساس آرامش داشته اشد، بهترین دستاورد است.

چندتا از برترین ویژگی های افراد موفق

۱- سحرخیز بودن

بله شاید این مورد را فراوان شنیده باشید و برایتان تکراری و عادی شده باشید اما این حقیقت دارد. آدم هایی که قبل از طلوع آفتاب بیدار می شوند و برنامه روزانه خود را آغاز می کنند، بسیار جلوتر از بقیه کسانی هستند که همان ساعت در خواب به سر می برند! بعضی ها شب ها دیر میخوابند و صبح ها هم دیر پا می شوند اما عملکرد کسی که لحظه طلوع خورشید بیدار است، بسیار فرق دارد با کسی که ساعت ۱۰ صبح برمی خیزد و کارهایش را شروع می کند.

۲- ورزش کردن

خیلی ها فکر می کنند برای ورزش کردن نیاز به داشتن فضای بزرگ یا رفتن به باشگاه یا تهیه تجهیزات ورزشی است. همین ها بهانه ای می شود برای ورزش نکردن! اما مسیر زندگی تان را با این افکار سخت خراب نکنید! افراد موفق وقتی صبح زود از خواب پا می شوند به مدت نیم ساعت ورزش می کنند.

ورزش آسان و مفید به این شکل است که اول بدتان را گرم کنید و حرکات کششی انجام دهید. بعد از این می توانید به مدت ۲۰ دقیقه فقط پیاده روی کنید حتی در منزل!

کسانی که قبل از انجام کارهایشان ورزش می کنند، مغز آماده تری نسبت به افرادی دارند که بدون هیچ تحرکی به انجام فعالیت های مغزی مانند درس خواندن می پردازند. پس آماده کردن مغز و جسمتان را فراموش نکنید!

۳- پرخوری نکردن

بله درست است! پرخوری و پرخوابی دو عامل اصلی عدم موفقیت افراد است! این دو ویژگی انسان را احمق می کند. افراد موفق از این دو خصلت سمی فرار می کنند!

۴- پر رنگ نکردن محدودیت ها در زندگی

یکی از ویژگی های بسیار خطرناک این است که مدام به محدودیت ها در زندگی فکر کنیم؛ به شغلی که نداریمش، به ثروت هنگفتی که از آن محرومیم و … . در یک کلام اگر می خواهید موفق شوید خواهش میکنیم مدتی خودتان را به غفلت بزنید! به کم و کاستی هایتان فکر نکنید.

فکر کردن بیش از حد به نداشته ها، انسان را افسرده می کند و نمی گذارد به کارهایش برسد. شما تلاش خود را کنید و خسته نشوید تا بتوانید به اهداف بزرگتان برسید. چه بسا همین مشکلاتی که یک روز برایشان غصه می خوردید، به دست شما و به کمک خدا حل شود.

۵- عدم اتلاف وقت

وقت، بسیار گران بهاست. اگر از دست برود با هیچ چیزی به دست نمی آید. از هر چه که شما را از هدف هایتان دور می کند فرار کنید! برخی برنامه ها و بازی ها برای سرگرمی خوب اند اما کسانی که کل یا نیمی از روزشان را مشغول کارهای بیهوده هستند شخصیت خاص و جذابی نخواهند داشت!

آدم های موفق از فرصت های زندگی شان نهایت استفاده را می کنند و نمی گذارند روزی مرور خاطراتشان برایشان حسرت بار شود.

۶- لبخند به لب داشتن

سکوت همراه با لبخند زدن، به انسان ابهت می دهد مخصوصا اگر در اولین دیدارش با دیگران باشد. منظور از سکوت این نیست که اصلا با کسی صحبت نکند؛ منظور این است که کمتر صحبت کند و آن مقداری را هم که حرف میزند حرف مفیدی باشد چرا که صحبت های هر انسانی نشان دهنده شخصیت درونی اوست. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد.

۷- تمیزکاری!

افراد موفق کاری را که انجام می دهند، بصورت تمیز و منظم انجام می دهند حتی اگر آن کار بسیار کوچک باشد. شاید باورتان نشود اما این ویژگی ساده، خیلی از افراد موفق را از دیگران جدا می کند.

۸- نظم

آدم های موفق، منظم اند؛ این ویژگی در بردارنده سایر ویژگی ها است. یعنی وقتشان را تلف نمی کنند، اگر با کسی قرار داشته باشند، سر ساعت حاضر می شوند، کارهایشان را مرتب و درست انجام می دهند بطوریکه کسی نتواند ایراد بگیردو … .

۹- اهل مطالعه بودن

این ویژگی بسیار بسیار مهم است. یکی از ویژگی هایی که افراد موفق را از غیر موفق جدا می کند، مطالعه روزانه کتاب های خوب است. یکی از فرمول های خاص شدن این است که هر روز به مدت ۱۵ دقیقه، یک مطلب از کتابی که می دانید خوب و مفید است با دقت بخوانید و یاد بگیرید. نتیجه این کارتان را سر ماه خواهید دید.

باسواد و آگاه بودن، از ویژگی های بارز افراد موفق است. آدم های بی سواد میل به خرافات و شایعات دروغ دارند چون این دو چیز در صورت بی سوادی و فکر نکردن های آدم ها ایجاد می شود. آدم های بی سواد و ناآگاه سریعتر گول افراد حیله گر را می خورند.

۱۰- خود را با شرایط وفق دادن

افراد موفق هرجایی که می روند ایراد نمی گیرند. آنها به کار خود مشغول اند. مثلا در یک مسافرت دوستانه هتلی می گیرید که تختش کم است یا از همه لحاظ کامل نیست. هر کسی ایرادی می گیرد و چند نفر سر خوابیدن روی تخت دعوا می کنند اما افراد خاص هیچ گاه شخصیت خود را با اینطور ایراد گرفتن ها و غر زدن های بیجا خراب نمی کنند! آنها سعی می کنند از سفر لذت ببرند و فرصت باهم بودن را به بهترین شکل استفاده کنند.

۱۱- افراد موفق با ادب اند – افراد با ادب، موفق اند!

همیشه ادب و نحوه برخورد افراد، نشان از شخصیت درونی اوست. آدم های بی ادب با نحوه صحبت کردنشان از کمبودها و مشکلات درونی شان پرده برداری می کنند.
کسی که با ادب باشد با هر قشری از افراد برخورد کند، خاطره خوبی برایشان به جا می گذارد و جایگاه اجتماعی ویژه ای کسی می کند.

🌻 این ۱۱ ویژگی خلاصه ای از صدها ویژگی ای بود که در بسیاری از افراد موفق مشاهده کرده ایم (البته ویژگی های بسیاری را می توان نوشت). اما انجام این موارد قطعا آینده درخشانی را برای شما رقم می زند. امتحانش ضرر ندارد!

پیشنهادی: راز موفقیت در زندگی های امروز

اختصاصی- دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *