خانه » موبایل » ماکت گوشی چیست؟ کاربردهای آن

ماکت گوشی چیست؟ کاربردهای آن

همه چیز درباره ماکت گوشی موبایل

ماکت گوشی

ماکت گوشی چیست؟

ماکت به نمونه ای ساخته شده از یک وسیله گفته میشود که بسیار شبیه به نمونه ی اصلی آن است و از آن برای نمایش دادن استفاده می شود. ماکت گوشی هم نمونه ی کپی شده از گوشی اصلی است که فاقد باتری، قطعات نرم افزاری و سخت افزاری از جمله قاب و شاسی و دکمه روی بدنه است.

کاربردهای استفاده از ماکت گوشی

فروشندگان گوشی موبایل با استفاده از ماکت گوشی دیگر نیازی به استفاده از نمونه اصلی آن ندارد و می توانند از ماکت به جای نمونه اصلی آن در پشت ویترین فروشگاه و مغازه خود استفاده نمایند. حتی از ماکت گوشی می توان برای نمایش آن به خریداران نیز استفاده کرد زیرا به علت گران قیمت بودن و مسائل امنیتی، فروشندگان نمی توانند نمونه ی اصلی گوشی را در اختیار خریداران قرار بدهند. در نتیجه استفاده کردن از ماکت گوشی بهترین راهی‌ست که فروشندگان گوشی برای جلوگیری از سرقت و یا آسیب دیدن گوشی های موبایل خود میتوانند از آن استفاده نمایند.

مزایای استفاده از ماکت گوشی

از مزایای مهم استفاده از ماکت گوشی به جای نمونه ی اصلی آن در پشت ویترین فروشگاه جلوگیری از در معرض آفتاب و گرد و غبار قرار گرفتن گوشی اصلی است چرا که این موضوع باعث بروز مشکل برای نمونه اصلی گوشی و همچنین کاهش قیمت آنها می‌شود. با آنکه خریداران موبایل به هر دلیلی تمایل دارند که قبل از خرید گوشی مورد نظرشان آن را دردست گرفته و یا با گوشی های دیگر مقایسه کنند، اما برای فروشندگان به دلیل دست خورده شدن و احتمال ضربه خوردگی گوشی مقرون به صرفه نیست که گوشی اصلی را داخل ویترین فروشگاه خود قرار داده و قبل از خرید به دست مشتری بدهند. حتی گفتنی است خریداران نیز به دلیل دستخورده بودن گوشی های پشت ویترین، تمایلی به خرید آنها ندارند.

در آخر می‌توان گفت ماکت های گوشی در بازار دارای کیفیت های متفاوتی هستند. برخی از آنها که دارای کیفیت بهتری هستند دکمه روشن، خاموش و دکمه ولوم آنها کار می کند و بسیار مشابه نمونه ی اصلی خود هستند ولی برخی دیگر از ماکت ها که کیفیت کمتری دارند دکمه های ولوم و پاور آنها کار نمیکند. به همین دلیل برای خرید ماکت با کیفیت بالا حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه نموده تا در صورت وجود نقص یا مشکلی، امکان مرجوع نمودن آن را داشته باشید.

نکته مهم
در نمونه ماکت های اوریجینال از قاب و شاسی ماکت میتوان برای گوشی موبایل اصلی نیز استفاده کرد.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *