خانه » بررسی و معرفی » لنت ترمز ایرانی چی خوبه؟

لنت ترمز ایرانی چی خوبه؟

خودروی ایرانی با لنت ترمز ایرانی

لنت ترمز ایرانی

لنت ترمز ارتباط مستقیمی با ایمنی و سلامت افراد دارد به همین دلیل کارایی و کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. لنت ترمز جزء قطعات مصرفی محسوب شده و براساس کارکارد خودرو دچار اصطکاک و کاهش طول عمر می‌شود. در صورت اتمام لنت ترمز و تعویض نکردن به موقع آن، دیسک‌های چرخ درگیر شده و باعث خسارات جانی و مالی میگردد. سیستم‌های ترمز ماشین کاسه‌ای یا دیسکی هستند و انواع مختلفی از لنت ترمز به بازار عرضه شده است. در زمینه لنت ترمز برندهای ایرانی محصولات با کیفیتی را برای خودروهای داخلی و خارجی تولید کرده‌اند که دوام و کیفیت بالایی دارند.

لنت ترمز چیست؟

سیستم ترمز یک ماشین شامل چندین مؤلفه مانند روتور، کالیپر، مایع هیدرولیک، سیلندر، شیلنگ – بیتی است. هنگامی که پدال ترمز فشرده می‌شود ، اجزای سیستم از طریق فشار هیدرولیک با هم کار می کنند تا لنت ترمز را به سمت روتور فشار دهند که سرعت ماشین کاهش یابد.

انواع لنت ترمز

انواع مختلفی از لنت ترمز وجود دارد که عبارتند از:

نیمه فلزی

با دوام طولانی مدت و قابلیت انتقال حرارت عالی، نیمه فلزی رایج ترین نوع پد ترمز است که به طور گسترده در وسایل نقلیه مختلف استفاده می‌شود. از سیم فلزی یا پشم ، گرافیت یا مس و اصلاح کننده های اصطکاک ساخته شده است. این پد ترمز حاوی تقریبا ۳۰ ٪ -۶۵ ٪ فلز است. سر و صداهای بیشتری ایجاد می‌کند، روتورها را سریعتر می‌پوشاند و در دماهای پایین کمتری قرار می‌گیرد.

ارگانیک

الیاف، رزین‌های درجه حرارت بالا و مواد پرکننده در ساخت این نوع پد ترمز استفاده می شود. اگر با نوع نیمه فلزی مقایسه شود، نرم‌تر هستند و سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

سرامیک

شما می‌توانید مقدار کمی فلز را در این نوع پد ترمز پیدا کنید، اما عمدتاً از الیاف سرامیکی، مواد پیوند دهنده و مواد پرکننده غیرپیش فرض ساخته می‌شوند. همچنین سر و صدای کمتری دارند. تنها نکته منفی این است که نسبت به سایر لنت های ترمز گران‌تر هستند.

لنت کم فلز

از مواد آلی با ۱۰ ٪ -۳۰ ٪ فلز مانند فولاد یا مس در مخلوط ساخته شده‌اند. اگرچه باعث ایجاد سر و صدای بیشتر می‌شوند اما قابلیت ترمز و انتقال حرارت آن‌ها بسیار عالی است.

لنت ترمز ایرانی

در انتخاب لنت ترمز یکسری ویژگی‌ها وجود دارد که برای خرید بهترین لنت ترمز باید به آن‌ها توجه کنید. اولین نکته این است که باید در مقابل دما و گرمای بالا مقاوم باشد در غیر این صورت باید آن را تعویض نمایید. لنت ترمز باید به اندازه کافی نرم باشد تا به آسانی بر روی دیسک بچسبد و سرو صدای زیادی نیز هنگام ترمز ایجاد نکند. همچنین ضریب اصطکاک لنت باید بالا باشد تا مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

مورد دیگر خرید لنت ترمز از یک برند معتبر است که امتحان خودش را پس داده باشد. یکی از تولیدکنندگان ایرانی لنت ترمز توان لنت آریا نام دارد.

توان لنت آریا

لنت ترمز توان لنت آریا

برند ایرانی توان لنت آریا و سوپر لنت آریا در زمینه تولید لنت‌های ترمز کفشکی مناسب برای خودروهای داخلی و خارجی فعالیت دارد. این برند طی سال‌های کوتاهی توانسته جایگاه مناسبی در بین سایر تولیدکنندگان به دست آورد. محصولات این مارک بدون آزبست بوده و کاملا سازگار با محیط زیست هستند و هیچ گونه آلودگی‌ای ایجاد نمی‌کنند. همچنین از طول عمر و داوام بالایی برخوردارند.

امروزه در بیشتر خودروهای تولید شده از ترمز دیسکی استفاده می‌شود اما خودروهایی نیز مانند وانت نیسان وجود دارند که لنت ترمز مصرفی آن‌ها در چرخ جلو و چرخ عقب کفشکی است اما تولید کنندگان تمرکز زیادی بر روی این تولیدات نمی‌گذارند. شرکت توان لنت آریا با تولید لنت ترمز کفشکی با کیفیت توانسته این خلاء موجود در بازار را جبران کند تا صاحبان این خودروها دیگر نگرانی نداشته باشند. همچنین صفر تا صد تولید کفشک در این شرکت انجام می‌شود.

این برند ایرانی در ساخت محصولات خود از فناوری و فرمولاسیون پیشرفته استفاده می‌کند و در آینده نزدیک تصمیم بر تولید لنت ترمز کفشکی را دارد تا بتواند با وجود نیروی متخصص و با تجربه، گامی بزرگ در صنعت تولید لنت ترمز بردارد.

دو برند توان لنت آریا و سوپر لنت آریا متعلق به این شرکت هستند. عموما محصولات این برند با نام سوپر لنت آریا وارد بازار می‌شوند. اما آن‌هایی که روش تولید و کیفیت آن‌ها مختص به همین شرکت است تحت نام توان لنت آریا به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید : بهترین برند لنت ترمز
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *