خانه » آگهی رپورتاژ » در نظام سرمایه داری کنونی، آیا سرمایه گذاری در زمینه نهال کار درستی است؟

در نظام سرمایه داری کنونی، آیا سرمایه گذاری در زمینه نهال کار درستی است؟

در  مورد سرمایه گذاری در زمینه نهال بیشتر بدانید!

سرمایه گذاری در زمینه نهال

این سوال را در مطالب فوق به طور خلاصه پاسخ دادیم؛ اما آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد؟ قطعا بله. صحت این مسئله را ما از دیدگاه های علمی و تجربی مورد بررسی قرار داده ایم. این دیدگاه ها سود آوری نهال های میوه را به شکل زیر اثبات می کنند.

بررسی علمی سودآوری نهال های میوه

بررسی علمی سودآوری نهال های میوه

علم ثابت می کند که بسیاری از درختان میوه کاربردهای گسترده ای دارند. برای مثال روغن بسیاری از درختان میوه در طب سنتی برای رفع بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که حتی پس از اتمام عمر اقتصادی درختان می توان همچنان برای تولید اکسیژن یا در صنایعی همچون صنعت ساخت مبلمان از آن ها استفاده کرد.

بررسی تجربی سودآوری نهال های میوه

برای این منظور ما یک آمارگیری جمعی از باغداران انجام داده‌ ایم و در این آمارگیری مشخص شده است که کاشت نهال های میوه سود زیادی به آنان رسانده، سودی که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست. این سود نه تنها از نظر مالی بلکه از نظرات دیگری هم مورد توجه باغداران قرار گرفته است، برای مثال بسیاری از باغداران معتقدند نهال های میوه به ادامه دار تر شدن حیات بشر روی زمین کمک می کند. علاوه بر این در اثر تماس با طبیعت باغداران معقدند که روحیه بهتری پیدا کرده اند.

شرایط اقیلمی و تاثیراتی که روی ارقام مختلف نهال می گذارد

خرید نهال های با کیفیت

منابع معتبری که مطالب زیادی در مورد نهال های میوه ارائه می کنند، مانند نهالستان نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز تاکید دارند که هنگام خرید نهال های میوه نباید نسبت به شرایط آب و هوایی منطقه بی توجه بود. به عبارت دیگر این منابع اذعان داشته اند هر نهالی برای کشت در جای خاص مناسب است، در غیر این صورت از بین می رود.

با این اوصاف و مختلف بودن شدن شرایط آب و هوایی در ایران، تکلیف باغداران ایرانی برای کاشت نهال چه می شود؟

در پاسخ به این سوال خوشبختانه می توان گفت که ایران به سه دسته شرایط آب و هوایی زیر تقسیم بندی می شود و برای هر دسته نوع خاصی از نهال های میوه مناسب است.

شرایط اقلیمی معتدل و مرطوب

در این شرایط اقلیمی که بسیار باب طبع باغداران ایرانی است، شما می توانید نهال های مختلف زودگل و دیرگل را بکارید. شرایط آب و هوایی در این مناطق با انواع مختلفی از نهال های میوه سازگار هستند؛ تنها پیش از آن شما باید توجه کنید که ریشه نهال با میزان رطوبت موجود در خاک هم سازگار باشد.

شرایط اقلیمی گرمسیری

اولین ویژگی قابل توجه در این مناطق دمای بالای هوا است. بارش برف و باران به ندرت در این مناطق رخ می دهد؛ اما در عوض میزان تابش نور خورشید در هیچ فصلی آنقدر کاهش پیدا نمی کند که بتوان لباس گرم پوشید.

در این شرایط آب و هوایی بهتر است نهال های زود گل کاشته شوند؛ چرا که این نهال ها پیش از شروع گرمای وحشتناک تابستان به گلدهی می رسند و فصل برداشت با اواسط تابستان مصادف می شود.

شرایط اقلیمی سردسیری

برخلاف اقلیم های گرمسیری، بارش های زیادی در مناطق سردسیری دیده می شود. دمای هوا در این مناطق به شدت پایین بوده و نهال هایی که برای کاشت در این مناطق می خرید باید بتوانند در برابر سرما مقاومت قابل توجهی از خود نشان دهند.

نهال های دیرگل در برابر سرما بسیار مقاوم اند. سرمای بهار نمی تواند روی گلدهی و محصول دهی این نهال ها تاثیر بگذارد و شما می توانید مطمئن باشید که نهال ها میوه زیادی در فصل برداشت تولید می کنند.

با خرید نهال های با کیفیت امنیت سرمایه خود را تضمین کنید

سرمایه گذاری در زمینه نهال

بله کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید آن را نادیده گرفت. در گذشته برای کسب اطمینان از کیفیت نهال، ظاهر آن ها را مورد بررسی قرار می دادند؛ اما در حال حاضر تشخیص نهال های سالم کار چندان سختی نیست و تنها کافی است که به منابع مستند رجوع کنید.

خوشبختانه در سال های اخیر سازمان جهاد کشاورزی ایران با هدف کاهش دلالان در زمینه عرضه نهال های میوه، برای نهالستان هایی که نهال های آن ها از نظر سطح کیفی در جایگاه والایی قرار دارد، مجوزهایی تحت عناوین زیر صادر کرده می کند.

  1. کارت سلامت
  2. شناسنامه
  3. کارت قرنطینه

نهالوند یکی از عرضه کنندگان نهال میوه شناسنامه دار در خاورمیانه

اگر کمی در مورد بهترین نهالستان های ایران پرس و جو کرده باشید، بدون شک در لیستی که به دست می آورید، نام نهالوند همچون نگینی در جایگاه اول می درخشد.

در واقع اول بودن برازنده نهالوند است، مادامی که این نهالستان بهترین نهال های میوه را در بالاترین سطح کیفی تولید می کند، می توان گفت که نهالوند بهترین نهالستان در ایران به شمار می رود.

اما در رابطه با چگونگی خرید از نهالستان نهالوند، باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که تنها کافی است نشانی اینترنتی nahalvand.com در مرور گر خود جست و جو نمایید. با مراجعه به وب سایت این نهالستان شما متوجه می شوید که مزایای زیادی در اختیار شما قرار گرفته که این مزایا به شرح زیر هستند:

  • ارسال نهال های میوه به سراسر ایران
  • ارائه مقرون به صرفه ترین قیمت نهال میوه
  • ارائه شناسنامه به همراه کارت قرنطینه و سلامت
  • امکان دریافت مشاوره رایگان
  • ارائه نهال ها با ضمانت نامه دو ساله

همچون یک سرمایه گذار واقعی، سرمایه خود را به نهالوند بسپارید

نهالوند با توجه ویژگی های فوق به هیچ عنوان نمی تواند سرمایه شما را به نابودی بکشاند؛ به خصوص اینکه مشاورین خبره این نهالستان برای ارائه خدمات رایگان به مشتریان به شکل ۲۴ ساعته آماده هستند و شما می توانید سوالات خود را از آنان بپرسید.

 

ارتباط با ما : ۰۹۱۴۴۸۰۱۹۳۰۰۹۱۴۴۸۰۱۹۴۰

آذربایجان غربی، میاندوآب کیلومتر ۲ جاده مهاباد ۲۰۰ متر بالاتر از سیمین بال نهالستان نهالوند

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *