خانه » دانستنی ها » بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان!

بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان!

درباره دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان بیشتر بدانید!

بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان!

دانش آموزان زیادی هر ساله برای ورود به مدارس برتر، در آزمون‌های ورودی این مدارس شرکت می‌کنند تا در صورت پذیرفته شدن بتوانند در بهترین مدارس سطح کشور تحصیل نمایند.

یکی از بخش‌های مهم این آزمون‌ها به خصوص در آزمون تیزهوشان، بخش استعداد تحلیلی یا همان هوش است. امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با بخش هوش و استعداد تحلیلی، اطلاعات تکمیلی و کاملی را به شما بدهیم تا شما بتوانید مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان را برای خود هموار نمایید. در پایان نیز به سراغ معرفی بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان خواهیم رفت؛ تا انتها همراه ما بمانید.

تحصیل در مدارس برتر چقدر اهمیت دارد؟!

مدارس برتر همچون تیزهوشان هر ساله بیشترین تعداد رتبه برتر در آزمون سراسری کنکور را دارند. این موضوع باعث شده است تا یکی از دغدغه‌های مهم و به جای والدین در پایان مقطع ابتدایی و یا به خصوص در پایان مقطع متوسطه اول، پیدا کردن یک مدرسه خوب باشد. در کنار مدارس تیزهوشان که با نام‌های دیگری همچون استعدادهای درخشان، سمپاد، علامه حلی برای پسران و فرزانگان برای دختران نیز شناخته می‌شوند، برخی از مدارس غیرانتفاعی نیز، عملکرد خوبی داشته اند و چیزی کمتر از مدارس تیزهوشان ندارند.

تنها مسئله‌ای که در مقایسه مدارس تیزهوشان و مدارس غیرانتفاعی برتر می‌توان به آن اشاره نمود، شهریه نسبتا سنگینی است که مدارس غیرانتفاعی در مقایسه با مدارس تیزهوشان دارند. جالب است بدانید که شهریه مدارس تیزهوشان در پایه دوازدهم که به دلیل منتهی شدن به کنکور، گران‌ترین مقطع تحصیلی به شما می‌رود، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است؛ این در حالی است که شهریه مدارس غیرانتفاعی در متوسطه اول این عدد است و طبق شنیده‌ها شهریه برخی از مدارس به ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد!

مباحث آزمون ورودی مدارس برتر چیست؟

مباحث آزمون ورودی مدارس برتر چیست؟

معمولا مباحث و منابع آزمون ورودی مدارس مختلف، با هم متفاوت است و برای اطلاع دقیق از سرفصل‌های آزمون می‌بایست به سراغ پایگاه اطلاع رسانی آن مدرسه بروید. در کل می‌توان گفت که آزمون ورودی مدارس برتر تقریبا همگی به صورت تستی هستند و سطح بالاتری به نسبت امتحانات مدرسه و کتاب و جزوه دارند. در ادامه سرفصل‌های آزمون تیزهوشان ذکر شده اند:

سرفصل‌های آزمون تیزهوشان ورودی هفتم

آزمون تیزهوشان در مقطع ششم به هفتم، شامل دو دفترچه استعداد تحلیلی و هوش است اما با این تفاوت که شما در دفترچه اول ۷۵ دقیقه و در دفترچه دوم تنها ۲۵ دقیقه فرصت دارید تا به ۶۰ سوال پاسخ دهید. هدف از این آزمون سنجش هوش، دقت، تمرکز، سرعت عمل و … دانش آموزان است. به عبارت دیگر هیچ سوال مستقیمی از کتب درسی دانش آموزان طرح نمی‌شود. دوره آموزش استعداد تحلیلی ششم می‌تواند شما را در این مسیر یاری دهد.

سرفصل‌های آزمون تیزهوشان ورودی دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم علامه بر سوالات هوش و استعداد تحلیلی، شامل سوالات استعداد تحصیلی نیز هست. این سوالات از دروس پایه هشتم و نهم و از دروس ریاضیات، علوم تجربی، قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی مطرح می‌شود.

چگونه در آزمون ورودی قبول شویم؟

اگر قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس برتر از جمله تیزهوشان را دارید، در این بخش نکات کلیدی و مهمی برای شما آورده شده است که توجه به آن‌ها مسیر قبولی شما در آزمون ورودی را هموارتر خواهد نمود.

۱- برنامه‌ریزی

سرفصل‌های آزمون تیزهوشان ورودی دهم

اولین و مهم‌ترین گام برای قبولی در آزمون ورودی، برنامه‌ریزی دقیق است. دانش‌آموزان باید با توجه به زمان باقی‌مانده تا آزمون، برنامه‌ای جامع و متناسب با سطح علمی خود تهیه کنند. در این برنامه باید زمان مشخصی برای مطالعه دروس مختلف، مرور مطالب و حل تست‌های شبیه‌ساز آزمون اختصاص داده شود.

۲- مطالعه دروس آزمون

دانش‌آموزان باید در کنار برنامه‌ریزی، به مطالعه دروس مختلف نیز بپردازند. در آزمون تیزهوشان، سوالات از دروس مختلف طرح می‌شود، بنابراین دانش‌آموزان باید تمام دروس را به‌طور کامل مطالعه کنند.

۳- حل تست‌های شبیه‌ساز

حل تست‌های شبیه‌ساز آزمون تیزهوشان ششم و نهم یکی از بهترین راه‌ها برای آمادگی برای آزمون است. این تست‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا با نحوه طرح سوالات آزمون آشنا شوند و مهارت خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهند.

۴- تقویت هوش

علاوه بر مطالعه دروس، تقویت هوش نیز می‌تواند به دانش‌آموزان در قبولی در آزمون تیزهوشان کمک کند. در آزمون تیزهوشان، سوالات هوش نیز طرح می‌شود که دانش‌آموزان باید برای پاسخگویی به این سوالات، هوش خود را تقویت کنند.

۵- حفظ آرامش در روز آزمون

چگونه در آزمون ورودی قبول شویم؟

حفظ آرامش در روز آزمون یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در آزمون است. دانش‌آموزان باید در روز آزمون، به خود یادآوری کنند که برای آمادگی برای آزمون تلاش کرده‌اند و با اعتماد به نفس در آزمون شرکت کنند.

معرفی بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان!

طبق تجربه مشاورین و دانش آموزان سال‌های گذشته، اکثر دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، در کلاس‌ها و دوره‌های آمادگی آزمون شرکت کرده بودند. موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت در حال حاضر بهترین آموزشگاه در زمینه تیزهوشان است که به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کند. این موسسه با تیمی از برترین اساتید و مشاوران تحصیلی کشور که بیشتر آن‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند و خودشان نیز در تجربه تحصیل در مدارس برتر و تیزهوشان را دارند، توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه آمادگی برای آزمون تیزهوشان دست یابد.

کلاس‌های موسسه موفقیت به سه شکل حضوری، آنلاین و دوره‌های آفلاین ضبط شده برگزار می‌شود و دانش آموزان با توجه به موقعیت و شرایط خود می‌توانند بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در کلاس‌های موسسه موفقیت می‌توانید با شماره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ و یا به وب سایت amoozeshcenter.com مراجعه نمایید.

نتیجه گیری 

در این مطلب به بررسی آزمون‌های ورودی مدارس برتر پرداختیم و نکات مهمی که در هنگام آزمون باید مسیر موفقیت شما را هموارتر خواهد نمود، به شما آموزش دادیم. در پایان نیز بهترین دوره استعداد تحلیلی و هوش تیزهوشان را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد. لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب و مفید بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *