خانه » آگهی رپورتاژ » دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه فایبر مارکینگ

همه چیز درباره دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه فایبر مارکینگ‌ (FiberMarking) یا دستگاه برش طلا و دستگاه حکاکی طلا، راه حلی مقرون به صرفه برای برش و حکاکی لیزری سریع و با کیفیت بالا روی فلزات و غیر فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه‌های لیزر ما قوی‌ترین، دقیق‌ترین و قابل اعتمادترین دستگاه های موجود در بازار ایران هستند.

این دستگاه با توجه به ظرافت و دقتی که در برش و حکاکی طلا و نقره دارد، به دستگاه لیزر طلاسازی مشهور است؛ دستگاه فایبر مارکینگ با قدرت ۵۰ وات، می تواند طلا را تا ضخامت ۲ میلی متر برش دهد.

مهمترین قطعه در این دستگاه، سورس لیزر است که با توجه به توان سورس دستگاه، می توانید طلا و نقره را در ضخامت های مختلف برش دهید.

از جمله مزیت های این دستگاه می توان به اندازه کوچک، سرعت بالا، وزن سبک و از همه مهمتر کاربری آسان آن اشاره کرد؛ دستگاه فایبر مارکینگ به صورت پیش فرض می تواند عملیات حکاکی را تا حداکثر سرعت ۱۰۰۰۰ میلی متر در ثانیه انجام دهد.

دستگاه فایبر مارکینگ

کاربرد دستگاه لیزر طلاسازی بسیار متنوع است. با این دستگاه می توان ورق های طلا را با دقت بالا تا ۱.۵ میلی متر برش دهید. برای ساخت پلاک های دو بعدی طلا می توان از این دستگاه استفاده کرد.

نام اصلی این دستگاه ها، دستگاه فایبر مارکینگ است؛ همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، برای مارک زنی و حکاکی روی فلزات و غیر فلزات کاربرد دارد. در واقع به راحتی می توانید داخل حلقه ها یا النگوهای طلا، اسم یا طرح مورد نظرتان را حکاکی کنید.

امروزه در صنایع مختلف که با فلز سر و کار دارند، از این دستگاه به منظور حکاکی لوگو، بارکد، QR کد و مشخصات قطعات و حتی اجرای طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده می شود.

لازم به ذکر است که برای حکاکی روی فلزات، حتما نباید از دستگاه فایبر مارکینگ استفاده کنید؛ دستگاه های لیزر CO2، لیزر Yag هم کاربرد دارند اما بهترین روش صنعتی که کیفیت بالایی داشته باشد، باید به دنبال لیزر فایبر بروید.

با دستگاه فایبر مارکینگ، شما می توانید روی فلزات و غیر فلزات عملیات برش و حکاکی را انجام دهید. عکس های پایین، نمونه کار دستگاه فایبر مارکینگ است:

انواع دستگاه فایبر مارکینگ

انواع دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه لیزر طلاسازی یا فایبر مارکینگ در سه نوع رومیزی، میزدار و اسپلیت (Split) طراحی و تولید می شود.

دستگاه فایبر مارکینگ میزدار

دستگاه فایبر مارکینگ میزدار، دارای یک میز ثابت است که تمام تجهیزات مربوط به سورس لیزر و… در داخل یک کابینت این میز تعبیه شده است.

دستگاه فایبر مارکینگ رومیزی و دستگاه اسپلیت (Split)

جفت این دستگاه ها قابلیت جابه جایی را دارد و وزن سبک تری نسبت به دستگاه میزدار دارد. در دستگاه رومیزی، قطعات و سورس لیزر داخل باکس جداگانه ای در زیر دستگاه قرار دارد اما در دستگاه اسپلیت، قطعات داخل یک کیس یا باکس جداگانه قرار دارد.

مزایای دستگاه حکاکی طلا

این دستگاه مزایایی همچون کاهش آلودگی صوتی، کیفیت خروجی بالا، سرعت بالا و حک طرح های پیچیده را بدون هیچ محدودیتی را دارد.

حکاکی روی متریال های مختلف با دستگاه فایبر مارکینگ، ماندگاری بسیار بالایی دارد و تحت هیچ شرایطی پاک نمی شود؛ چرا که هیچ رنگ یا مواد اضافی به متریال شما اضافه نمی شود. از دیگر مزایای دستگاه لیزر طلاسازی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه نگهداری بسیار پایین
  • مصرف انرژی بسیار پایین
  • اشغال فضای کم و قابل استفاده حتی در منزل
  • کار با دستگاه بسیار ساده

مکانسیم تولید لیزر در دستگاه فایبر مارکینگ

مکانسیم کلی تولید و اجرای لیزر در این دستگاه به این صورت است که ابتدا لیزر در سورس دستگاه تولید می شود و توسط فیبر نوری به قطعه شلیک کننده هدایت می شود و سپس وارد اسکنر می شود. اسکنر وظیفه هدایت لیزر به صورت طرح مورد نظر کاربر را بر عهده دارد.

یک قطعه دیگر هم مهم است که در زیر اسکنر بسته می شود که لنز دستگاه است. در واقع وظیفه لنز، تعیین اندازه کادر محیط کار فایبر است. این لنزها در اندازه های ۷ و ۱۱ و ۱۶ و ۳۰ سانتی متر است. موقع خرید دستگاه، هر سایزی که کاربر بخواهد را روی دستگاه نصب می کنیم و تحویل می دهیم. فقط این نکته را به یاد داشته باشید که هر چه اندازه لنز بزرگتر باشد، قدرت اثر لیزر بر روی فلزات کمتر خواهد شد. .

نکات ایمنی و نگهداری دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

  • همانطور که گفتیم، انتقال لیزر از سورس به اسکنر توسط فیبر نوری صورت می گیرد؛ بنابراین یکی از مهمترین قطعات همین کابل فیبر نوری است. این کابل، به هیچ عنوان نباید ضربه بخورد یا تا شود؛ زیرا فیبر نوری شیشه ای و نازک است؛ به همین دلیل هم آسیب پذیر است.
  • از هرگونه ضربه به سورس لیزر یا ریختن مایعات بر روی آن اجتناب کنید.
  • اسکنر دستگاه هم نباید ضربه بخورد یا مایعات روی آن ریخته شود و همچنین حساس به نویز است؛ بنابراین از قرار دادن دستگاه های صنعتی نویزدار در مجاورت آن پرهیز کنید.
  • برق ورودی دستگاه باید کاملا یکنواخت باشد. قبل از راه اندازی دستگاه، استابلایزر با توان خروجی ۲.۵ کیلو وات آمپر تهیه کنید تا دستگاه از هرگونه نوسانات اضافی حفظ شود.
  • اتصال بدنه دستگاه به کابل اتصال به زمین (Earth) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • لنز دستگاه را بهتر است هر روز یا نهایتا هر هفته با پنبه آغشته به الکل صنعتی سفید، تمیز کنید. توجه کنید که نیاز نیست لنز را باز کنید، فقط گرد و غبار موجود روی هوا که روی آینه ها نشسته است را پاک کنید.

قیمت دستگاه فایبر مارکینگ | قیمت دستگاه لیزر طلاسازی

با توجه به وارداتی بودن دستگاه ها و شرایط ارز در کشورمان، قیمت ها دائما در حال تغییر هستند و سعی می کنیم که قیمت مندرج شده در سایت کاملا به روز باشد اما بهتر است با تماس با شماره های داخل سایت، همیشه از آخرین قیمت دستگاه ها مطلع باشید.

پاسارگاد ماشین به علت حذف واسطه ها و وارد کردن مستقیم دستگاه ها، همیشه پایین ترین قیمت را برای شما عزیزان فراهم کرده است و بهترین گارانتی را برای شما در نظر گرفته است.

خرید دستگاه فایبر مارکینگ

برای خرید دستگاه فایبر مارکینگ، کافیست از محصولاتی که موجود داریم، دستگاه مورد نظر را با توان مورد علاقه خودتان انتخاب کنید و برای ثبت قرارداد با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

توضیحات مهم برای کاربران عزیز :

قیمت لیزر فایبر ۵۰ وات

همانطور که خدمت شما کاربران عزیز گفتیم، دستگاه های فایبر موجود در پاسارگاد ماشین شامل مدل های ۳۰ وات و ۵۰ وات هستند. برای استعلام آخرین قیمت لیزر فایبر مارکینگ ۵۰ وات با کارشناسان ما در تماس باشید.

آیا شما فروش دستگاه لیزر فایبر مارکینگ دست دوم هم انجام می دهید؟

خیر، طبق سیاست های شرکت تمامی دستگاه ها به صورت آکبند و نو تحویل خریداران عزیز می شود.

منبع مقاله : پاسارگاد ماشین

برای مشاهده سایر دستگاه های پاسارگاد ماشین میتوانید به سایت ما مراجعه نمایید.

دستگاه جوش طلا

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *