خانه » مذهبی و دینی » در دنیا چگونه زندگی کنیم تا در زمره بهشتیان باشیم

در دنیا چگونه زندگی کنیم تا در زمره بهشتیان باشیم

پاسخ به این پرسش که: در دنیا چگونه زندگی کنیم تا در زمره بهشتیان باشیم؟

در دنیا چگونه زندگی کنیم تا در زمره بهشتیان باشیم

در دنیا چگونه زندگی کنیم

برای این سوال، شاید پاسخ های فراوانی باشد اما اصلی ترین و اولین پاسخ این است که بزرگان ما نیز به آن توصیه کرده اند: انجام واجبات و ترک محرمات؛ یعنی هرآنچه خداوند ما را به آن امر کرده را انجام دهیم و از هر آنچه ما را نهی فرموده، دوری کنیم. کسی که این دو کار مهم و اصلی را انجام دهد، کم کم به مستحبات هم روی می آورد و حتی از مکروهات هم دوری می کند.

با انجام واجبات و ترک محرمات، قلب انسان تیره و تاریک نمی شود و فضای دل او باصفا خواهد شد. چنین شخصی برای جلب رضایت پرودگارش کارهایی را در زندگی اش انجام میدهد که بتواند سریعتر رضایت پرودگار را جلب کند و راه رسیدن به بهشت را برای خودش هموار سازد.

او باید دنبال بهترین توشه ها برای زندگی جاودان خود در جهان آخرت باشد.

بهترین توشه مسافر کوی الهی چیست؟

در اینجا با توجه به آنچه از آموزه های اسلامی مان فرا گرفته ایم، بهترین توشه ها را معرفی می کنیم تا بتوانیم با به کار گرفتن اینها، هم دنیایمان را آباد کنیم هم آخرتمان را:

۱- ایمان به خداوند و محبت او را در دل داشتن؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ یعنی: ما از خدائیم و به سوی خدا باز می گردیم. حیف نیست وقتی به سوی خدایمان بازگشتیم در دلمان جای محبت خدا خالی باشد؟!

۲- انجام اعمال صالح؛ اعمال صالح فراوانی وجود دارد که انسان با آنها می تواند رضایت خدا را جلب کرده و زندگی و عاقبت خویش را ختم به خیر کند. مثلا:

💠 نیکی به پدر و مادر و شاد کردن دل آنها (اگر از دنیا رفته اند، از جانب آنها کارهای خیری انجام دهیم و ثوابش را به ایشان هدیه کنیم)

💠صدقه دادن به نیازمندان

💠کمک کردن به خلق خدا

💠قرآن خواندن و قرآن را فهمیدن و طبق آموزه های قرآن عمل کردن

💠دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا

💠حق پذیر بودن و سخن راست بر زبان جاری کردن

💠امانت دار بودن

و …

۳- دوری از گناهان همچون:

🔸 شرک به خدا

🔸 غیبت

🔸 تهمت

🔸 دروغ

🔸 دزدی

🔸 مال حرام در زندگی آوردن

🔸 آزار بندگان خدا

و …

بیشتر بخوانید: در مورد کارهایی را که خداوند نمی پسندد

همه اینها اگر به خاطر خدا و بدست آوردن رضایت او انجام شود، خداوند حتما جبران می کند. خدایی که گنجینه های آسمان و زمین در دست قدرت اوست، هیچ گاه بنده اش را ناامید نمی کند. خداوند ارحم الراحمین است یعنی مهربان ترین مهربانان 🙂

 

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *