خانه » ضرب المثل ایرانی » معنی ضرب المثل ” خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی “

معنی ضرب المثل ” خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی “

همه چیز درباره معنی و مفهوم ضرب المثل خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی 😂

خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی

در این پست با معنی و مفهوم این ضرب المثل ایرانی و قدیمی آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

معنی خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی چیست؟

۱- به کسی می گویند که در یک جمعی به خیال خود سخن خنده داری می گوید ولی کسی جز خودش به آن حرف نمی خندد. به همین دلیل می گویند عجب مرد هنرمندی! یعنی چه هنری داشته که توانسته در عین حال که کسی نمی خندد، خودش بخندد. یا چه هنری داشته که توانسته به حرفی که خنده دار نیست واکنش خنده داری نشان دهد!

۲- ممکن است این ضرب المثل برای تمسخر یا شوخی به کار برده شود و منظور از هنرمند، کسی است که به چیزی که خنده دار نیست می خندد!

۳- یعنی خودت می گویی و تنها خودت به گفته ات می خندی! چقدر هنرمند و خلاقی!!

نکته درباره خندیدن در جمع

ممکن است شما نیز با چنین اشخاصی برخورد کرده باشید که سعی در تعریف لطیفه یا نکته خنده داری در جمع دارند اما پس از تمام شدن حرفشان، کسی واکنشی نشان نمی دهد و حرف او برایشان بی مزه بوده است اما خود شخص به حرفی که زده می خندد؛ یا واقعا حرفش برای خودش خنده دار بوده یا اینکه بخاطر بی محلی و نخندیدن بقیه، مجبور است خنده ساختگی و تصنعی از خود نشان دهد.

اما برای یک لحظه خودتان را جای همان شخص بگذارید! تصور کنید در یک جمعی قرار گرفته اید و بعد از تمام شدن لطیفه تان هیچ کسی به حرفتان نمی خندد. چه حالی به شما دست می دهد؟ به ذوقتان می خورد؟

یکی از آداب اجتماعی که باید یاد بگیریم این است که به صحبت دوستان و کسانی که در جمع ما صحبت می کنند واکنش نشان دهیم و بی محلی نکنیم. وقتی کسی به گوینده واکنشی نشان نمی دهد ممکن است از لحاظ روحی به او آسیب وارد شود و تبدیل به شخصیتی خجالتی و کم اعتماد به نفس شود که دیگر نتواند در جمع به خوبی صحبت کند.

حتی اگر حرف خنده داری هم نبود، یک لبخند کوچک چیزی از ارزش های شما کم نمی کند! 😉

نکته دیگر: البته در صورتی که گوینده، سخن خلاف ادب و خلاف دین و آدابمان نداشته باشد که در اینصورت خندیدن به حرف او به منزله تایید صحبتِ اشتباه اوست.

اگر میخواهید تمامی ضرب المثل های فارسی را یاد بگیرید کافیست روزانه با یکربع مطالعه با ۱۰ ضرب المثل آشنا شوید.

ضرب المثل های فارسی محبوب نظر شما در مورد این ضرب المثل

اختصاصی- دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *