خانه » ضرب المثل ایرانی » معنی ضرب المثل ” بخند تا دنیا به رویت بخندد “

معنی ضرب المثل ” بخند تا دنیا به رویت بخندد “

آشنایی با معنی و مفهوم ضرب المثل بخند تا دنیا به رویت بخندد 🤣

معنی بخند تا دنیا به رویت بخندد

در این پست با معانی و مفهوم اصلی این ضرب المثل ایرانی و قدیمی آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

معنی بخند تا دنیا به رویت بخندد چیست؟

۱- یعنی داشتن روحیه شاد و پرانرژی باعث می شود خود انسان از زندگی لذت ببرد. علاوه بر این، وقتی کسی رضایتمند باشد، مشکلات دنیا برایش کوچک شده و روزگار را تیره و تار نمی بیند. گویی دنیا هم به روی او می خندد و آغوشش را برای موفقیت های او باز کرده است.

۲- این ضرب المثل را بیشتر زمانی استفاده می کنند که کسی از موضوعی بسیار ناراحت و از ادامه زندگی در دنیا ناامید شده باشد. با گفتن این ضرب المثل سعی در تسکین دادن و انرژی دادن به او دارند. یعنی غصه نخور، دنیا دو روز است، بخند و نگذار این دو روز با غمگین بودن تو سپری شود.

۳- خنده آنقدر بر سیستم عصبی بدن موثر است که برای روحیه دادن به بیماران، انسان های افسرده، غمگین، شکست خورده و … سعی می کنند او را از ته دل بخندانند تا غم هایش فراموش شود. گاهی بسیاری از بیماری ها با خندیدن و از یاد بردن بیماری درمان شده اند.

۴- این ضرب المثل مانند ضرب المثل ” خنده بر هر درد بی درمان دواست ” می باشد؛ هردو به معنای شاد زیستن هستند.

خنده زیاد خوب است؟

توجه: البته این نکته را هم یادآور شویم که خنده ی بیش از حد و بی دلیل، باعث سبکی مغز و کوچک شمارده شدن فرد در نزد اطرافیان می شود و آسیب زیادی در شخصیت او و مورد قبول واقع شدن او در نزد دیگران وارد میشود.

منظور اصلی این ضرب المثل ها از خنده این است که مراقب باش مشکلاتی که در زندگی به سوی تو هجوم می آورند، موجب نشوند که روحیه ات را برای ادامه زندگی از دست بدهی و مبادا این مشکلات تو را از رسیدن به اهداف بزرگت دور کنند.

دلتان شاد و غم هایتان بر باد !

پیشنهادی: ضرب المثل بیشتری بخوانید

اختصاصی-دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *