خانه » بررسی و معرفی » ثبت برند لوازم خانگی و برقی

ثبت برند لوازم خانگی و برقی

ثبت برند لوازم خانگی و برقی

ثبت برند لوازم خانگی و برقی موجب بهتر شدن کسب و کار شما میشود، و موجب میشود مشتریان به راحتی از بین چند اسم شما را تشخیص دهند و با اعتماد بیشتر از شما خرید کنند.

اگر شما از افرادی هستین که میخواهید برندتان را به ثبت برسانید، میتوانید در طی مسیر ثبت، از مشاوره و راهنمایی متخصصان مجرب ثبت سفیر بهره بگیرید.

 شماره تماس: ۸۸۵۴۸۰۵۴-۰۲۱

برند یا نشان تجاری چیست؟

هر برند یا علامت تجاری، به طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات و یا اجاره دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب‌ اثر را محافظت می‌کند.

مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام‌ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند تایید می‌شود. بنابراین ثبت برند برای هر شرکتی واجب است.

بیشتر: آموزش گام به گام ثبت برند (کلیک کنید)

آموزش گام به گام ثبت برند

چه برندهایی ثبت می شوند و چه برندهایی ثبت نمی شوند؟

انتخاب و ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت‌هایی برای آن پیش بینی شده است. به موجب ماده ۵ قانون، ثبت علائم و اختراعات زیر ممنوع است:

علامت هلال احمر، نشان‌ها، آرم‌های دولت ایران.

پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی.

پرچم‌های منتسب به دولت و کشور ایران و هر پرچم منع شده توسط دولت ایران.

علامت تجاری موسسات رسمی مانندهلال احمرو صلیب سرخ، رجاء، همراه اول و … .

کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد از قبیل دولتی و ایران و امثال آن.

علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت باشد.

واژه‌های عام: به عنوان مثال کلمه رایانه و یا کتاب به تنهایی قابل ثبت نیستند زیرا این کلمات واژه‌هایی عام برای کلیه محصولات با این نام هستند.

واژه‌های توصیف کننده: این کلمات به منظور توصیف محصولات و اجناس به کار می‌روند. مثلا ثبت برند خوشمزه و شیرین برای انواع خوراکی به تنهایی و بدون پسوند، قابل ثبت نخواهد بود.

علائم گمراه‌‎ کننده: به عنوان مثال ثبت علامت تجاری جهت عرضه انواع شیره خرما و انگور با تصویر زنبور عسل مردود خواهد شد. چرا که موجب تصور اشتباه و گمراهی مصرف کنندگان شده و خریداران ممکن است چنین محصولی را با تصور عسل خریداری نمایند.

علائم خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه: به طور کلی کلمات و تصاویر نقض کننده موازین، هنجارهای اخلاقی، عرفی و مذهبی جامعه غیر قابل ثبت است.

پرچم، نشان‌های سلطنتی، علائم رسمی دولتی و نشان کشور و سازمان‌های بین‌المللی که نمونه آن‌ها به دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی اعلام شده به طور معمول قابل ثبت نیستند مگر اینکه مجوز مراجع صلاحیت‌دار بین‌المللی داشته باشند.

در صورت تشابه زیاد علامت و برند دو موسسه به طوری که کالا و خدمات دو موسسه ازهم، قابل تمایز نباشند.

علامت یا نام تجاری که عینا یا به شکلی گمراه کننده مشابه یا ترجمه علامت یا نام تجاری برای همان نوع کالا، خدمات و طبقه، اما متعلق به موسسه یا فرد دیگری باشد.

عین علامتی که پیش از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت شده باشد و یا شخص دیگری قبلا تقاضای ثبت داده و تاریخ تقاضای آن فرد مقدم باشد و یا دارای حق تقدم ثبت باشد.

البته در هنگام ثبت برندتان باید تصمیم بگیرید و انتخاب نمایید که برندتان در چه طبقه‌ای می‌خواهید ثبت شود.

برند یا نشان تجاری چیست

ثبت سفیر بهترین موسسه  ثبتی برای ثبت شرکت ، ثبت برند، کارت بازرگانی،تغییرات شرکت، اخذ رتبه

مدارک مورد نیاز ثبت برند لوازم خانگی و برقی

  • حقیقی  :
    • کپی شناسنامه
    • کپی کارت ملی
    • کپی کارت بازرگانی ( در صورت استفاده از نام لاتین )
    • کپی مجوز فعالیت
  • حقوقی :
    • کپی شناسنامه
    • کپی کارت ملی
    • کپی روزنامه تاسیس
    • آخرین تغییرات شرکت
    • کپی مجوز فعالیت برای شرکت

طبقه بندی علائم تجاری

موضوعات علائم تجاری برای ثبت برند بسیار زیاد هستند و نزدیک به ۴۵ طبقه مختلف در بین آن ها وجود دارد که به ۲ دسته کلی کالاومحصولات و خدمات تقسیم بندی می شوند.

اگر شما از افرادی هستین که میخواهید برندتان را به ثبت برسانید،میتوانید در طی مسیر ثبت، از مشاوره و راهنمایی متخصصان مجرب ثبت سفیر بهره بگیرید.

 شماره تماس:۰۲۱_ ۸۸۵۴۸۰۵۴

مزایای ثبت برند لوازم خانگی

ثبت برند لوازم خانگی چه مزیت هایی دارد؟

بعد از ثبت شدن برند لوازم خانگی و برقی شما که محصول شما را از سایر محصولات متمایز می کند باعث می شود حقوق حمایتی به شما تعلق بگیرد. این حقوق تعلق گرفته شامل حقوق مادی و معنوی می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

حقوق حمایتی مادی:

حقوق مادی آن دسته از حقوقی است که به امور اجازه و دسترسی بهره برداری انحصاری از اثر و یا انتقال کردن آن مربوط می شود و از جمله خصوصیات این حقوق می توان به محدودیت زمانی آن اشاره کرد. این حقوق حمایتی مادی عبارتند از :

۱ ـ حق بهره گیری

۲ ـ انتقال و جا به جایی برند

۳ ـ جلوگیری از استفاده دیگران

۴ ـ در صورت استفاده غیر قانونی درخواست ضرر و زیان

حقوق حمایتی معنوی:

حقوق و قوانین حمایتی از ثبت برند شامل حقوق معنوی هم می شود که این حقوق بر خلاف حقوق مادی هیچ گونه محدودیتی به مکان و زمان ندارند یعنی به نوع مکان و ظرف زمان وابستگی ندارند. به عبارتی از زمان ثبت برند به نام مالک آن، در هر زمان دیگری و در هر نقطه ای از این جهان این برند به نام مالک آن خواهد بود و این موضوع غیر قابل تغییر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید.

 شماره تماس: ۸۸۵۴۸۰۵۴-۰۲۱

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *