خانه » آگهی رپورتاژ » تاثیر لوازم آرایشی روی بیماری های پوستی

تاثیر لوازم آرایشی روی بیماری های پوستی

لوازم آرایشی و نقش آن بر بیماری های پوستی

تاثیر لوازم آرایشی روی بیماری های پوستی

شما هم جز افرادی هستید که نمی‌توانید بدون آرایش بیرون بروید؟! ما شما درک می‌کنیم. استفاده از لوازم آرایش مرغوب خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی را کاهش می‌دهد، با این حال لوازم آرایش حاوی مواد شیمیایی هستند که استفاده روزانه آن‌ها می‌تواند موجب بیماری پوستی شود. برخی از مواد داخل لوازم آرایشی دوستدار محیط زیست نیستند، که می‌تواند موجب تحریک، خارش و پیری زودرس پوست شود. مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید در صورت آرایش مداوم و زیاد چه بلایی سر پوست شما می‌آید.

آیا آرایش روزانه موجب بیماری های پوستی می‌شود؟

بسیاری از محصولات آرایشی که روزانه استفاده می‌کنید، حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند عملکرد لایه محافظ پوست را مختل و ورود عوامل بیماری زا به پوست را آسان‌تر کنند. استفاده منظم از لوازم آرایش می‌تواند عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند و بر سلامت و درخشش طبیعی پوست تأثیر بگذارد و بیماری‌های پوستی را ایجاد کند.

۸ نوع از بیماری های پوستی در صورت آرایش مداوم

توجه به چگونگی اثرگذاری لوازم آرایشی روی پوست بسیار مهم است. اگر یک یا چند مورد از بیماری های پوستی زیر را در حال حاضر تجربه می‌کنید، زمان آن فرا رسیده است که کاری برای پوست خود انجام دهید.

منافذ مسدود شده پوست

اگر به طور منظم آرایش می‌کنید و مواد آرایشی به مدت زیاد و طولانی روی پوست شما باقی می‌ماند، احتمال آن وجود دارد که منافذ پوست شما بسته شوند. این مواد به پوست شما اجازه تنفس نمی‌دهد و آن را مستعد ابتلا به آکنه، جوش، لکه و سایر بیماری های پوستی می‌کنند.

پوست خشک یا چرب از بیماری‌های پوستی رایج

افرادی که پوست خشک دارند، اگر از لوازم آرایشی ای استفاده کنند که برای نوع پوست‌شان مناسب نیست، ممکن است دچار خشکی شدید پوست شوند. به طور مشابه، افرادی که پوست چرب دارند، ممکن است بعد از استفاده از محصولات آرایشی نامناسب، بیش از حد معمول پوستشان چرب شود. استفاده از کرم پودر مناسب پوست، از خشکی و چربی پوست جلوگیری می‌کند.

پیری زودرس

یکی از کارهای ضروری برای حفظ سلامت پوست در برابر اشعه خورشید، استفاده از کرم ضدآفتاب است. توصیه ما این است که حتما قبل از آرایش از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. آرایش طولانی مدت روی پوست به همراه اشعه آفتاب می‌تواند منجر به علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه‌های پوستی شود. همچنین، توجه داشته باشید که پاک نکردن آرایش از روی پوست قبل از خواب موجب می‌شود تا مواد آرایشی وارد منافذ پوست شما شوند و در نهایت چین و چروک ایجاد کنند.

پیری زودرس

تغییر رنگ پوست و لب!

آرایش روزانه عوارض جانبی دارد، اما خوابیدن با آرایش در طول شب، می‌تواند موجب بیماری ‌های پوستی شدیدی شود. رادیکال‌های آزادی که به دلیل آلودگی و آفتاب ایجاد می‌شوند، می‌توانند بر کلاژن تأثیر بگذارند و پوست شما را ضعیف کنند و موجب تغییر رنگ آن شوند. به عنوان مثال، زمانی که رژ لب‌های ماندگار بیشتر از ۱۰ ساعت روی لب می‌مانند، رنگ لب شما را تیره می‌کنند، زیرا حاوی موادی هستند که مانع اکسیژن رسانی به لب‌ها می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم از رژ لب با کیفیت از برندهای معتبر استفاده کنید.

جوش سرسیاه از بیماری های رایج پوستی

جوش‌ها ممکن است به دلیل عدم تعادل هورمون‌های بدن، برخی داروها، رژیم غذایی نامناسب و… ایجاد شوند. اما استفاده منظم از لوازم آرایش هم می‌تواند موجب بروز جوش شود. متخصصان پوست بر این باورند که کسانی که مستعد جوش هستند، باید از کاربرد لوازم آرایشی بصورت روزانه پرهیز کنند. آرایش کمتر می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند و جوش‌های سرسیاه را کاهش دهد.

واکنش‌های آلرژیک پوست

ممکن است برخی از لوازم آرایشی کاملا از لحاظ ظاهر مشابه هم باشند، اما باید توجه داشته باشید که مواد تشکیل دهنده هر محصول آرایشی از برندهای مختلف، کاملا متفاوت هستند. محصولات حاوی مواد شیمیایی مضر مانند پارابن و SLES می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند.

عفونت چشم با استفاده از لوازم آرایش

پوست اطراف چشم نازک و ظریف است. در این ناحیه از لوازم آرایشی مانند کانسیلر، سایه چشم، خط چشم و ریمل استفاده می‌شود. سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند، قبل استفاده از هر گونه محصولات آرایش چشم، مواد تشکیل‌دهنده آن را بررسی و از محصولات آرایشی مضر مبتنی بر مواد شیمیایی خودداری کنید. بنابراین هنگام خرید مواد آرایشی حتما به آن توجه کنید و یا از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد محصولات اورجینال را خریداری نمایید.

سرطان از بیماری های پوستی خطرناک

سرطان پوست یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در جهان است. طبق گفته بنیاد سرطان پوست، از هر پنج آمریکایی، یک نفر این بیماری را تجربه می‌کند. طبق تحقیقات انجمن سرطان آمریکا، شواهد بسیار کمی برای نتیجه گیری قطعی رابطه محصولات آرایشی با سرطان پوست وجود دارد. اما می‌دانیم که موادی مانند فرمالدئید، قطران زغال سنگ، آرسنیک، سیلیس و کروم که در محصولات آرایشی استفاده می‌شوند، سرطان‌زا هستند!

چگونه از بیماری‌ های پوستی ناشی از مصرف لوازم آرایش جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از بیماری‌ های پوستی ناشی از مصرف لوازم آرایش

باید قبل و بعد از آرایش به نکات زیر دقت کنیم تا دچار بیماری های پوستی نشویم:

نکات قبل از آرایش برای جلوگیری از بیماری های پوستی

۱- محصول آرایشی مناسب بخرید

پوست‌ها انواع مختلفی دارند، بنابراین اگر مثلا همکار شما از یک کرم پودر راضی باشد، آن کرم پودر ممکن است برای شما مناسب نباشد. بنابراین نوع پوست خود را بشناسید و محصولات آرایشی مناسب پوست‌تان بخرید تا از این طریق از واکنش‌های آلرژیک احتمالی جلوگیری کنید. فروشگاه اینترنتی مدیسه که با رأی مصرف کنندگان به عنوان برند محبوب در میان فروشگاه‌های اینترنتی شناخته شد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید لوازم آرایش با خیال آسوده است.

۲- اهمیت استفاده از مرطوب کننده

صرف نظر از نوع پوست، هرگز اهمیت مرطوب کننده را نادیده نگیرید. کسانی که پوست چرب دارند، ممکن است گمان کنند که کاربرد مرطوب کننده، پوست آن‌ها را چرب‌تر می‌کند، اما اینطور نیست. مرطوب کننده به شما کمک می‌کند تا لایه محافظ روی پوست خود را حفظ کنید و این کار می‌تواند از بیماری های پوستی مانند خشکی، قرمزی و حتی پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری کند.

۳- کرم ضد آفتاب بزنید

اشعه خورشید باعث یکی از بیماری های پوستی رایج یعنی پیری زودرس می‌شود. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از کاربرد هر محصول آرایشی بسیار مهم است. اگر با کرم ضد آفتاب راحت نیستید، از کرم پودر و مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که در برابر آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند.

نکات بعد از آرایش برای جلوگیری از بیماری پوستی

۱- برس‌های آرایشی را تمیز کنید

بعد از پایان آرایش، تمیز کردن برس و اسفنج را فراموش نکنید و آن‌ها را حداقل هفته‌ای یک‌بار بشویید، زیرا باکتری‌های مضر سلول‌های مرده پوست و عرق روی برس‌های آرایشی شما باقی می‌مانند و موجب بیماری های پوستی می‌شوند. تمیز کردن برس‌های آرایشی باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.

۲- قبل از خواب، حتما آرایش خود را پاک کنید

شستن آرایش صورت، قبل از رفتن به تخت خواب الزامی است. ابتدا آرایش خود را با یک پاک کننده آرایش و پد پنبه‌ای نرم پاک کنید. سپس صورت خود را به صورت ملایم بشویید.

۳- هرگز لوازم آرایش خود را به دیگران قرض ندهید!

به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش باعث گسترش باکتری‌ها و انواع بیماری های پوستی می‌شود، بنابراین از اشتراک گذاری محصولات آرایشی خود اجتناب کنید.

۴- از لوازم آرایشی تاریخ گذشته به هیچ وجه استفاده نکنید.

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *