خانه » دانستنی ها » بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

درباره بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی 

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

انتخاب شهر و دانشگاه مناسب برای تحصیل، یکی از دغدغه های مهم برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان است؛ اما از آن جا که شهرهای آلمان هر یک شرایط و مزایای خاص خود را دارند و سنت ها، فرهنگ و آداب و رسوم مردم در هر شهر ممکن است متفاوت باشد، لذا بهتر است پیش از مهاجرت به این کشور، با بررسی هایی دقیق تر بهترین شهر را برای زندگی و تحصیل انتخاب نمایید.

اما بهتر است برای تعیین بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی، نخست دانشگاه خود را تعیین کرده و سپس بر اساس آن، بهترین شهر را انتخاب نمایید؛ برای مثال، برخی از برترین دانشگاه های آلمان در شهرهای مونیخ، هایدلبرگ و برلین واقع شده اند.

علاوه بر این، عواملی چون کیفیت و هزینه های زندگی و امکان کار پس از فارغ التحصیلی نیز در زمان انتخاب بهترین شهر برای تحصیل پزشکی در آلمان در سال ۲۰۲۳ باید در نظر گرفته شوند.

دلایل مهاجرت به آلمان برای تحصیل پزشکی

با این که ملاک های انتخاب بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد، اما موارد زیر از مهمترین دلایل انتخاب شهرهای آلمان برای تحصیل هستند:

  • هزینه های مناسب زندگی و مهاجرت تحصیلی به آلمان
  • دسترسی به بازارها و وجود فروشگاه هایی با تخفیف های مناسب
  • دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته
  • وجود نمایشگاه‌ های فرهنگی و امکان شرکت در نمایشگاه ها و همایش های ملت های مختلف
  • اقتصاد بسیار قدرتمند آلمان
  • نرخ پایین بیکاری در آلمان
  • امکان ارتباط فرهنگی با ملیت های مختلف
  • دسترسی به بیمه درمانی مناسب
  • نزدیکی شهرهای آلمان به هم
  • یادگیری زبان آلمانی در محیطی آموزشی و تحصیلی
  • امکان دسترسی به اقامتگاه های دانشجویی برای کاهش هزینه زندگی
  • شما میتوانید با مراجعه به study-in-germany.de اطلاعات بیشتری به دست آورید.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان در کدام شهرها قرار دارند؟

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی کدامند؟ بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان در شهرهای زیر قرار گرفته اند:

 

نام دانشگاه نام شهر
دانشگاه هایدلبرگ هایدلبرگ
دانشگاه RWTH آخن آخن
دانشگاه لووبک لووبک
دانشگاه ویتن هردکه ویتن ایالت نوردراین وستفالن
دانشگاه ماگدبورگ ماگدبورگ
دانشگاه مونستر مونستر
دانشگاه وورتسبورگ وورتسبورگ
دانشگاه توبینگن توبینگن
دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ فرایبورگ
دانشگاه لایپزیک لایپزیک
دانشگاه مونیخ مونیخ
دانشگاه پزشکی شاریته برلین برلین

 شهر آخن آلمان

آخن دارای جمعیتی در حدود ۲۶۰ هزار نفری است و از جمله بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل، زندگی و کار و به طور کلی مهاجرت است؛ به طوری که، در حدود ۸۹ درصد از مهاجرینی که این مکان را برای اقامت انتخاب نموده اند، از زندگی خود راضی هستند.

بر طبق آمارها، ۸۸ درصد از مهاجرین این شهر، از شغلی که دارند راضی بوده و ۸۳ درصد از افراد از تعادل بین کار و زندگی خود در این شهر رضایت داشته اند؛ با این که آخن از لحاظ کار، امنیت کاری و تعادل میان زندگی و کار بهترین شهر است، اما از لحاظ مسکن این گونه نیست؛ چرا که دسترسی به آپارتمان ها در این شهر راحت نیست و تنها ۲۲ درصد از مهاجرین پیدا کردن مکانی برای زندگی را در آخن راحت ارزیابی نموده اند.

همچنین، از آخن به عنوان شهری فرهنگی یاد می شود و در زمینه های فناوری و نوآوری این شهر حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ آخن در نزدیک مرز کشورهای بلژیک و هلند واقع شده است.

از همه مهمتر، دانشگاه RWTH آخن، از بزرگترین و بهترین دانشگاه های آلمان است و این دانشگاه دولتی امکان تحصیل در رشته های مختلف از جمله پزشکی را فراهم آورده است و از دیگر مزیت های تحصیل در آخن، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این شهر است.

شهر مونیخ آلمان

آیا مونیخ بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی است؟ شهر مونیخ، مرکزی بین المللی برای جذب دانشجوست و این شهر از جمله مراکز نوآوری، فناوری، گردشگری و تجارت می باشد.

در این شهر برخی از بزرگترین و معروفترین شرکت های بین المللی وجود دارد؛ لذا، مونیخ یک مکان بسیار مناسب برای فارغ التحصیلان می باشد؛ اما دقت کنید که هزینه های زندگی در این شهر بالاست و حداقل به ۱۵۰۰ یورو در ماه نیاز می باشد.

از دانشگاه های این شهر می توان به دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه علوم کاربردی مونیخ و مدرسه بازرگانی مونیخ اشاره نمود که دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یکی از برترین دانشگاه های آلمان بوده و آموزش پزشکی در این دانشگاه از کیفیتی عالی برخوردار است.

شهر برلین آلمان

برلین به عنوان پایتخت آلمان، بزرگترین شهر این کشور است؛ این شهر معروف، از لحاظ تحصیلی در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ به طوری که می توان گفت، برلین یکی از برترین شهرهای آلمان برای تحصیل مهاجرین از جمله ایرانیان می باشد.

در برلین که از آن به عنوان معروفترین مرکز اقتصادی و فرهنگی آلمان یاد می شود، برترین فرصت های تحصیلی و آموزشی وجود دارد؛ از مهمترین مراکز آموزش عالی در برلین می توان به مواردی چون، دانشگاه آزاد برلین (رتبه ۱۳۰ جهانی)، دانشگاه هومبولت (رتبه ۱۲۰ جهانی) و دانشگاه فنی برلین (رتبه ۱۴۷ جهانی) اشاره نمود.

برلین شامل ۵ دانشگاه دولتی و ۲۰ دانشگاه خصوصی و حرفه ای است؛ همچنین، برنامه های زیادی در دانشگاه های برلین به زبان انگلیسی ارائه شده اند که این خود، برلین را برای دانشجویان جذابتر کرده است؛ به طور کلی، اکثر برنامه های آموزشی در برلین به صورت رایگان و یا به هزینه هایی ناچیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد؛ لذا می توان پزشکی و دندانپزشکی را در این شهر بسیار مقرون به صرفه دنبال نمود.

شهر هایدلبرگ آلمان

شهرت شهر دانشجویی هایدلبرگ به دلیل دانشگاه قرن چهاردهمی آن است؛ این شهر یکی از زیباترین شهرها و مراکز اقتصادی بزرگ آلمان است؛ شهر هایدلبرگ به دلیل موقعیت خود، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

از هایدلبرگ در عرصه بین المللی، به عنوان شهر علم و یادگیری یاد می شود و دانشگاه خصوصی SRH هایدلبرگ، از جمله قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های خصوصی کشور می باشد.

همچنین، دانشگاه هایدلبرگ از برترین دانشگاه های شهر است که دارای رتبه ۶۴ جهانی می باشد؛ دانشگاه پزشکی هایدلبرگ که دارای شهرت بین المللی است، از جمله قوی ترین دانشگاه های اروپا در زمینه تحقیقات و پزشکی می باشد؛ لذا، برای برخی می تواند هایدلبرگ بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی باشد.

به طور کلی، در شهر هایدلبرگ بهترین دانشگاه ها و تقریبا تمامی رشته ها در دسترس می باشند و این شهر مملو از اساتید و دانشجویان بین المللی و گردشگران است؛ لذا بیگانه هراسی زیادی در این شهر وجود ندارد و هایدلبرگ شهری پرجنب و جوش و امن برای دانشجویان است.

اما، میانگین هزینه های زندگی در هایدلبرگ نسبت به شهرهایی نظیر فرانکفورت، مونیخ، هامبورگ، بن و غیره بالاتر است؛ اما اگر با احتیاط عمل کنید، این شهر مناسب تحصیل و زندگی خواهد بود.

موسسه مهاجرتی خوب برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی از نکات مهم که به متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان توصیه می‌شود؛ دریافت وقت مشاوره از موسسات مهاجرتی معتبر است. دفاتر مهاجرتی معتبر با داشتن مشاورین خوب شرایط شما را سنجیده و بهترین مسیر را به شما پیشنهاد می‌دهند.

منبع: مهرآفرین

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *