خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد یخچال

انشا در مورد یخچال

انشا دانش آموزی درباره یخچال

انشا در مورد یخچال

انشا با موضوع یخچال به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا یخچال

همه ما می‌دانیم که یخچال یک دوست وفادار است. این وسیله دوست داشتنی اوقات خوب و بد زندگی را با ما سپری می‌کند، در فقر و نداری مانند رفیق روزهای سخت کنار ما می‌ماند. در هر ساعت از شبانه روز در حال خدمت رسانی به ماست حتی اگر ساعت سه نصف شب هم سراغش برویم بدون هیچ اعتراضی به ما خدمات می‌رساند. گاهی اوقات حس می‌کنم انگار خوشی و ناراحتی ما را هم حس می‌کند.

بارها برایم پیش آمده که وقتی خوشحالم به من چشمک می‌زند تا سراغش بروم و درش را باز کنم که با خوردنی‌هایی که در خود جای داده شادی مرا بیشتر کند و وقتی ناراحتم آن چنان معصومانه نگاهم می‌کند و با مهربانی درش را باز می‌کند که شاید با خوردن چیزی حالم کمی بهتر شود.  آن قدر مهربان است که حتی اگر چیزی برای خوردن در خود نداشته باشد برایم آب پیشکش می‌کند و با یک لبخند دلنشین می‌گوید که خوردن آب برای پوست مفید است. باید بگویم که من هم یخچال را خیلی دوست دارم و یکی از آرزوهای زندگی‌ام این است که ای کاش به جای این که یخچال در آشپزخانه باشد در اتاق من بود. چندین بار این پیشنهاد را به او داده‌ام که متاسفانه نپذیرفته است چون مادرم را بیشتر از من دوست دارد و در بسیاری از موارد به عنوان نگهبان مادرم با او همکاری‌های مخفیانه‌ای انجام می‌دهد. وقتی قرار است مهمانی داشته باشیم می‌دانم که یخچال خوردنی‌های زیادی دارد ولی با مخفی‌کاری‌های یخچال چیزی نمی‌توانم پیدا کنم انگار مواد غذایی را شبیه یک پازل در خود جای داده است و وقتی این جستجو زیاد طول می‌کشد با درآوردن صدای بوقش مادرم را خبردار می‌کند.

یخچال حتی گاهی به خوابم می‌آید. یک شب که در خواب با هم صحبت می‌کردیم سرنوشتش را برایم تعریف کرد که اجداد اولیه‌اش چگونه بوده‌اند و چه زحمت‌هایی کشیده‌اند تا به امروز رسیده‌اند. او اولیور ایوانس را پدر خود می‌داند  که یک مخترع آمریکایی بوده است و بعد از اقای ایوانس، جان گوری اولین یخچال مکانیکی را ساخته است که از آن برای ساختن یخ استفاده شده است. و به مرور توسط مخترعین دیگر یخچال تکامل یافته است.

او برای اولین بار در سال ۱۳۳۹ وارد ایران می‌شود. گاهی در خواب می‌بینم که از ما گله‌هایی دارد که چرا موقع برداشتن مواد غذایی در آن را زیاد باز نگه می‌داریم و گاهی آن را بیشتر از ظرفیتش پر می‌کنیم. از ما خواهش‌هایی هم دارد مثلاً غذای داغ را در داخل آن قرار ندهیم. بهتر است غذا اول سرد شود بعد داخل یخچال بگذاریم. چون همه این اتفاقات باعث می‌شود که او انرژی بیشتری برای خنک کردن استفاده کند و زودتر پیر شود.

یخچال حق دارد بین وسایل خانه خود را پادشاه بداند برای این حرفش کلی دلیل دارد. از نظر او اگر در خانه‌ای ماشین لباسشویی یا ظرفشویی نباشد می‌توان لباس و ظرف‌ها را با دست شست یا خانه را به جای جاروبرقی با جاروی معمولی جارو کرد. و من این را پذیرفته‌ام که او راست می‌گوید و نقش مهمی در خانه ما دارد. یخچال واقعا به من یاد داده است که از همه چیز به اندازه مصرف کنم او یک مربی تغذیه عالی است. این دستگاه جادویی در تابستان با خنک کردن هندوانه ما را از گرما نجات می‌دهد. او به من قول داده یک شب در خواب برایم تعریف کند که چگونه این معجزات را انجام می‌دهد. 

انشا درباره مبل

انشا اختصاصی _ نویسنده: مریم پور حسن

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *