خانه » دانستنی ها » اقدامات لازم برای سفر به ترکیه

اقدامات لازم برای سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه چه اقداماتی باید انجام داد؟

اقدامات لازم برای سفر به ترکیه

ترکیه مقصدی محبوب جهت گردشگری و تفریح برای ایرانیان به شمار می آید. سفر به این کشور همسایه نیازی به دریافت ویزا ندارد. اگر قصد رزرو بلیط هواپیما و سفر به ترکیه دارید، با ما همراه باشید؛ چرا که در این مطلب قصد داریم به اقدامات لازم برای سفر به ترکیه بپردازیم.

گذرنامه

برای سفر به ترکیه یا هر کشور خارجی دیگر، نیاز به گذرنامه یا پاسپورت است. اگر تاکنون گذرنامه دریافت نکرده اید، بهتر است بدانید که صدور گذرنامه پس از تکمیل مدارک، حدود ۴ تا ۶ هفته زمان می برد. چنانچه گذرنامه دارید، از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. برای سفر به ترکیه، گذرنامه شما باید حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشد. پس قبل از رزرو پرواز به مقصد ترکیه، مانند پرواز تهران استانبول و همچنین رزرو هتل خارجی حتما از اعتبار گذرنامه خود اطمینان حاصل کنید.

رزرو بلیط هواپیما

یکی از مهمترین اقدامات لازم برای سفر به ترکیه، تهیه بلیط هواپیما است. خرید بلیط هواپیما کار چندان سختی نیست. برای این کار تنها کافی است به وب سایت فلای تودی مراجعه فرمایید و با انتخاب زمان سفر، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. در فلای تودی می توانید به تمامی ایرلاین های معتبر جهان دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که اگر قصد تهیه بلیط پرواز تهران استانبول و سفر به ترکیه در زمان هایی مانند عید نوروز را دارید، بهتر است از ماه های قبل، بلیط خود را رزرو کنید. با این کار، متحمل پرداخت هزینه بیشتر نخواهید شد.

رزرو هتل خارجی

یکی دیگر از اقدامات لازم برای سفر به ترکیه، انتخاب و رزرو هتل است. در ترکیه هتل های متنوعی متناسب با سلیقه ها و بودجه های گوناگون وجود دارند. بهتر است پیش از سفر، شهر محل اقامت خود را مشخص و هتل مورد نظر خود در آن شهر را رزرو کنید. یکی از بهترین روش ها برای رزرو هتل در ترکیه، رجوع به سایت فلای تودی است. در فلای تودی علاوه بر خرید انواع بلیط مانند بلیط پرواز تهران استانبول می توانید پس از بررسی و مقایسه هتل های مختلف، رزرو هتل خارجی دلخواه خود را انجام دهید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری مقصد

یکی دیگر از اقدامات لازم برای سفر به ترکیه، شناخت جاذبه های گردشگری این کشور است. در زیر به بهترین شهرهای ترکیه برای تفریح و گشت و گذار اشاره می کنیم:

آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه است و یکی از شهرهای زیبای ترکیه به حساب می آید. در واقع، آنکارا شهری قدیمی به شمار می رود که تحت تسلط فرهنگ‌های مختلف از جمله هیتی، یونانی، رومی، بیزانسی و عثمانی بوده است. این شهر مملو از ساختارهای باستانی و خرابه‌هایی است که نشان دهنده تاریخ آن هستند. برخی از جاذبه های گردشگری آنکارا عبارت‌ند از:

  • منطقه تاریخی اولوس
  • آکواریوم آکوا وگا
  • آنیت کبیر آرامگاه آتاتورک
  • معبد آگوستوس
  • مسجد قوجاتچه

قونیه

قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که بیشتر به خاطر معماری بی نظیر سلجوقی و مراسم دراویش شناخته شده است. این شهر بزرگ در منطقه آناتولی در مرکز ترکیه قرار دارد. در قرن ۱۲ و ۱۳، قونیه به عنوان پایتخت تحت حکومت سلسله سلجوقیان رونق یافت. امروزه می توان بناهای جذاب آن دوران را دید؛ بناهایی  مانند مسجد علاءالدین و مقبره سلاطین دیگر.

آنتالیا

آنتالیا که در امتداد خط ساحلی دریای مدیترانه قرار دارد، شهری بزرگ و پر جنب و جوش است. این شهر با استراحتگاه ها، هتل ها، بارها و رستوران های متعدد خود پذیرای گردشگران است. مناظر دیدنی شهر با سواحل زیبا، کوه های سرسبز و تصاویری از خرابه های باستانی ادغام شده‌اند. در این شهر می توانید به تفریحاتی مانند شنا، قایقرانی، کوه نوردی و گشت و گذار خانوادگی بپردازید. اگر قصد بازدید از آنتالیا را دارید، می توانید از طریق فلای تودی برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید.

مارماریس

مارماریس یکی از محبوب ترین استراحتگاه های ساحلی ترکیه با کوه هایی پوشیده از کاج، سواحل سفید شنی، آب های فیروزه ای و معماری تاریخی است. این بندر جذاب که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد، یک بهشت توریستی با فرصت های استثنایی برای گشت و گذار، ورزش های آبی، غذاخوری های فوق العاده و زندگی شبانه پر هیاهو است.

مارماریس | محبوب ترین استراحتگاه ساحلی در ترکیه

کاپادوکیا

کاپادوکیا بیشتر به خاطر مناظر افسانه‌ای از احجام غیرعادی شبیه دودکش‌ها، مخروط‌ها، قارچ‌ها و قله‌ها شناخته می‌شود. فرآیندهای طبیعی مانند فوران‌های آتشفشانی باستانی و فرسایش، باعث به وجود آمدن این حجم ها در طول اعصار شده اند. در این شهر، هیتی ها و سایر ساکنان که در ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد در آن سکونت داشتند، برای در امان بودن از مهاجمان ایرانی و یونانی مجتمع های تونل زیرزمینی را ساختند. این تونل ها بسیار زیبا و مسحور کننده هستند. امروزه، شگفتی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی این منطقه، آن را به یک مقصد محبوب برای گردشگران تبدیل کرده‌اند.

جمع بندی

ایرانیان زیادی هر ساله به ترکیه سفر می کنند. از اقدامات لازم برای سفر به ترکیه می توان به آماده کردن مدارک سفر مانند گذرنامه، رزرو بلیط هواپیما و هتل و همچنین شناخت مراکز گردشگری مقصد اشاره کرد.  اگر قصد بازدید از این شهر را دارید، برای خرید بلیط پرواز تهران استانبول و همچنین رزرو هتل خارجی می توانید از فلای تودی کمک بگیرید.

منبع:

https://www.touropia.com/best-places-to-visit-in-turkey/

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *